Ką daryti, kai dviratininkas blokuoja tau eismo juostą? „Jis parodė vidurinį pirštą ir nuvažiavo“ ()
Ar tokiu atveju įstatymas bejėgis?

© Andrei Calderon (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/cyclists-navigating-montreal-city-streets-safely-31702776/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dviratininkas greitai judėjo keliu. Nors visai šalia buvo naujas dviračių takas. Sulaukęs vairuotojo papeikimo, parodė vidurinį pirštą. Ar tokiu atveju įstatymas bejėgis? Teoriškai ne. Teoriškai...
Susijaudinęs „Gazeta Pomorska“ skaitytojas pasiskundė dviratininko elgesiu. Nors Głogówko Królewskie mieste (Lenkija) esančiame kelyje, vedančiame iš Chełmno į Świecie, buvo dviračių takas, dviratininkas atkakliai judėjo keliu. Todėl automobilio vairuotojas nusprendė jį įspėti. Ir tai sukėlė konfliktą.
Kaip pranešė „Gazeta Pomorska“ skaitytojas, dviratininkas parodė jam vidurinį pirštą ir tęsė kelionę... kelyje. Necivilizuotas elgesys? Juolab, kad dviratininkas buvo pagyvenęs vyras. Iš tokio džentelmeno būtų galima tikėtis kiek aukštesnio takto. Tačiau kas šiuo atveju buvo teisus reglamentų požiūriu? Tai geras klausimas.
|
Įstatymas tai aiškiai pasako. Lengvojo automobilio vairuotojas buvo teisus. Esant tokiai situacijai, dviratininkas turėtų ne tik užvažiuoti ant dviračių tako, bet ir privalo. Tai aiškiai nurodyta Kelių eismo įstatymo 33 str. 1 dalyje. Šioje nuostatoje nurodyta, kad „dviračių vairuotojas PRIVALO važiuoti dviračių taku, pėsčiųjų ir dviračių taku arba dviračių juosta, jeigu jie yra ta kryptimi, kuria jis važiuoja arba ketina pasukti“. Todėl dviratininkas padarė pažeidimą ir tai padarė visiškai sąmoningai.
Amžinas dviratininkų, ypač važiuojančių plento dviračiais, argumentas – iš trinkelių nutiesti takai. Plonomis padangomis beveik neįmanoma važiuoti nelygiu paviršiumi. Tačiau šis argumentas šiuo konkrečiu atveju nėra tinkamas pasiteisinimas, nes kelias šioje vietoje buvo naujas ir grįstas asfaltu.
Kodėl dviratininkai nepaiso įstatymų?
Yra kelių eismo taisyklės. Ir skirtingai nuo daugelio kitų situacijų, jose aiškiai nurodomas teisingas elgesys tokiu atveju. Be to, vairuotojai taisykles net žino! Taip pat yra tarnybų, kurios galėtų pasinaudoti teisėsauga. Todėl ji visada gali būti iškviesta į tokio įvykio vietą. Tačiau problema slypi kažkur kitur. Problema yra su mažomis... baudomis.
Už pažeidimą, apibrėžtą kaip „dviratininko pareigos važiuoti dviračių taku pažeidimą“, buvo skirta tik 100 zlotų (23 eurų) bauda. Todėl dviratininkai gali sumokėti baudą, tačiau jie vis tiek važiuos keliu. Nepriklausomai nuo jūsų saugumo ir trukdymo eismui. Gal jau laikas valdžiai pradėti tikrinti ne tik automobilių vairuotojų, bet ir dviratininkų baudų dydžius? Griežtesnė bauda tikrai labiau paskatintų dviratininkus laikytis taisyklių.
Situacija Lietuvoje
Lietuvos KET numato, kad dviračiu važiuoti privaloma dviračių taku. Jeigu prie kelio ar kelkraštyje yra dviračių takas, važiuoti važiuojamąja kelio dalimi ar kelkraščiu neleidžiama.
Važiuojamąja kelio dalimi galima važiuoti tik tuomet, jei prie kelio neįrengtas dviračių takas, o kelkraštis netinkamas važiavimui dviračiu.
Lietuvoje nesilaikant šios taisyklės taikoma 30-90 eurų bauda.
