Daugelis vairuotojų net nežino apie šį skystį. „Mechanikai ragina jį pakeisti“  ()

Nors dauguma vairuotojų prisimena variklio alyvą ir stabdžių skystį, yra vienas skystis, kurį beveik visi pamiršta.



© PickPic (atvira licencija) | https://www.pickpik.com/car-interior-bentley-gt-coupe-rich-53627

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tai vairo stiprintuvo skystis, naudojamas daugelyje (nors ne visuose) automobiliuose. Daugelis žmonių jo nekeičia, todėl gali kilti rimtas gedimas, kurio remontas gali kainuoti šimtus eurų.

Problema slypi dėl mentaliteto: jei jis veikia, kam jį keisti? Vairo stiprintuvas veikia nepriekaištingai kiekvieną dieną, todėl dauguma naudotojų net nepagalvoja apie jo aptarnavimą. Tačiau mechanikai sutinka: šio komponento nepaisymas – patikimas kelias į brangų gedimą.

Senesniuose automobiliuose vyrauja hidraulinis vairo stiprintuvas, kai specialus skystis cirkuliuoja aukštu slėgiu tarp siurblio ir vairo mechanizmo. Naujesniuose automobiliuose dažnai būna elektrohidraulinės arba visiškai elektrinės sistemos, tačiau vis dar važinėja daug automobilių su tradicinėmis sistemomis.

Kaip patikrinti vairo stiprintuvo skysčio lygį automobilyje?

[EU+Kuponai] Tik nuo 97€! Vėjo jėgainių rinkiniai. Turėkite energetinę nepriklausomybę visur, kur tik jums reikia
9509 7

Fantastiškai geros kainos

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Vairo stiprintuvo skysčio rezervuaras paprastai yra po variklio dangčiu, šalia vairo stiprintuvo siurblio. Jis turi išskirtinį dangtelį su vairo simboliu. Tiesiog atsukite dangtelį ir pažiūrėkite į matuoklį – šviežias skystis turėtų būti skaidrus arba šiek tiek spalvotas (raudonas, žalias arba geltonas).

Jei skystis yra juodos spalvos kaip degutas, lipnus ir kvepia degėsiais, laikas jį keisti. Mechanikai dažnai susiduria su automobiliais, kurių skystis primena mazutą ir yra sirupo konsistencijos. Esant tokiai būklei, jis ne tik nesutepa sistemos, bet ir ją pažeidžia iš vidaus.

Kaip dažnai reikėtų keisti vairo stiprintuvo skystį?

 

Remonto dirbtuvės sutaria, kad vairo stiprintuvo skystį reikėtų keisti kas 60 000–80 000 kilometrų arba kas 2–4 metus. Problema ta, kad gamintojai retai pateikia šią informaciją savo techninės priežiūros vadovuose.

Kai kurie netgi teigia, kad skystis „nereikalauja priežiūros“. Skystis ypač greitai susidėvi automobiliuose, važinėjamuose mieste. Dažnas posūkių darymas, parkavimas ir manevravimas ankštose erdvėse apkrauna vairo stiprintuvo sistemą ir pagreitina skysčio senėjimą.

Kokie susidėvėjusio vairo skysčio simptomai? Pirmiausia, sukant pasigirsta būdingas cypimas – tai vairo stiprintuvo siurblio signalas, kad jis negauna pakankamai tepimo. Tada vairas atrodo sustingęs, tarsi automobilis staiga būtų priaugęs svorio. Galiausiai siurblys užstringa – žinoma, jei nesiimame tinkamų veiksmų.

 

Naujas vairo stiprintuvo siurblys kainuoja nuo maždaug 200 iki kelių tūkstančių eurų, priklausomai nuo markės ir modelio. Be to, reikia mokėti darbą ir praplauti visą sistemą. Tuo tarpu skysčio keitimas kainuoja 35–60 eurų.

Kaip vyksta pakeitimas dirbtuvėse?

Profesionalus alyvos keitimas apima daugiau nei vien naujo skysčio įpylimą. Mechanikas pirmiausia pašalina seną skystį iš visos sistemos, dažnai naudodamas specialų praplovimo įrenginį. Tada jis patikrina, ar nėra nuotėkių linijose ir ar nėra siurblio būklės. Tik tada jis įpila naujo skysčio ir išleidžia iš sistemos orą. Visa procedūra trunka apie valandą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(0)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()