Už šiuos automobilius permokate daugiausia. „Kiniški automobiliai nėra pigiausi“ ()
Analitinė įmonė „JATO Dynamics“ nusprendė ištirti, kaip automobilių gamintojai formuoja savo kainodaros politiką. Analitikai peržiūrėjo atskirų prekių ženklų ir modelių įrangos sąrašus, kad sukurtų indeksą, iliustruojantį automobilio kainos ir siūlomų funkcijų santykį. Kokios buvo išvados?

© M 93, CC BY-SA 3.0 DE | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dacia_Duster_TCe_130_Extreme_%28III%29_%E2%80%93_f_13102024.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„JATO Dynamics“ analitikai daugiausia dėmesio skyrė kainos ir kokybės santykiui, kad nustatytų, kurie gamintojai pirkėjams siūlo geriausią įrangos lygį, palyginti su pirkimo kaina. Jie analizavo gamintojų kainoraščius didžiausioje Europos automobilių rinkoje – Vokietijoje. Kokias išvadas jie padarė?
Nieko keisto. Prabangiausi prekių ženklai siūlo blogiausią kainos ir įrangos santykį. Paradoksalu, bet ekonominės klasės prekių ženklai siūlo geriausią vertę, o tikrieji šios srities čempionai yra kinai.
„JATO Dynamics“ duomenimis, vidutinis plačiai apibrėžtos automobilio įrangos vertės ir transporto priemonės kainos santykis Vokietijoje šiuo metu yra 34 procentai. Tai reiškia, kad esant vidutinei naujo automobilio kainai, kuri yra 47 474 eurai, plačiai apibrėžta saugos ir komforto įranga gamintojui kainuoja maždaug 16 213 eurų.
|
Populiarūs automobiliai šiuo atžvilgiu yra geresni. Penkių populiariausių Vokietijos rinkoje esančių markių įranga sudaro vidutiniškai 37 % (15 003 EUR) vidutinės automobilio kainos (40 073 EUR).
Atsižvelgiant į tai, Kinijos prekių ženklų pasiūlymai atrodo labai viliojantys. Kiniški automobiliai yra ne tik gerokai pigesni nei konkurentų (vidutinė kaina 37 887 EUR), bet ir Kinijos prekių ženklų siūlomos įrangos lygis gerokai viršija Europos standartus. „JATO Dynamics“ duomenimis, kiniškų automobilių įranga vidutiniškai sudaro net 44 % jų kainos.
Palyginti su agresyvia Kinijos gamintojų kainų politika, aukščiausios klasės prekių ženklų „kainos ir kokybės“ santykis yra akivaizdžiai žemas. Kainos ir vertės santykis tesiekia 28 procentus. Atsižvelgiant į penkis populiariausius gamintojus, vidutinė aukščiausios klasės automobilio kaina Vokietijoje šiuo metu yra 67 476 eurai, o transporto priemonės įrangos vertė – 18 873 eurai.
„JATO Dynamics“ ekspertai taip pat išskyrė du prekės ženklus, kurie išsiskiria iš konkurentų dėl ypač palankaus kainos ir įrangos santykio.
„Dacia“ siūlo geriausią vertę. Vidutinė „Dacia“ kaina Vokietijoje yra 19 823 eurai, iš kurių automobilio įranga vertinama net 9 644 eurais. Tai sudaro stulbinančius 49 % automobilio kainos.
Antras prekės ženklas, kuris reitinge išsiskiria teigiamai, yra „Tesla“. Vidutinė Vokietijoje pernai registruoto „Tesla“ kaina buvo 53 627 eurai, iš kurių 23 931 euras yra numatoma gamintojo siūlomų „papildomų“ funkcijų vertė. Tai reiškia, kad automobilio įrangos vertės ir kainos santykis siekia stulbinančius 45 procentus. Tai 1 procentu daugiau nei kiniškų prekės ženklų, siūlomų Vokietijoje, vidurkis.