Ar daugiausia važinėjate mieste? „Keiskite šią dalį kas 15 000 km“ ()
Eismo kamščiai, šviesoforai, variklio paleidimas ir stabdymas – vairavimas mieste labai apkrauna daugelį automobilio komponentų.

© Pxhere (atvira licencija) | https://pxhere.com/en/photo/596943
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai apima ir oro filtrą, kuris miesto sąlygomis sugeria 2-3 kartus daugiau teršalų nei greitkelyje. Daugelis potencialiai brangių komponentų remonto darbų (pvz., turbokompresorių) kyla dėl praleisto arba pavėluoto filtro pakeitimo. Tai verta padaryti, juolab kad kaina yra neproporcinga vėlesnėms brangesnių komponentų išlaidoms.
Mieste variklis įtraukia orą, užterštą tūkstančių kitų automobilių išmetamosiomis dujomis. Įstrigus eismo spūstyje, kenksmingų medžiagų koncentracija yra iki 10 kartų didesnė nei greitkelyje.
Prie to prisideda dyzelino suodžių dalelės, padangų stabdžių dulkės ir nuo kelio pakeltos dulkės. Blogiausios situacijos yra lėtos kelionės spūstyse, kai temperatūra viršija 25 °C. Karštose išmetamosiose dujose iš priešais važiuojančių automobilių yra riebios aliejinės medžiagos, kurios nusėda ant filtro ir sukuria lipnią masę. Toks „riebus“ filtras gali prarasti iki 50 % savo talpos vos nuvažiavus 10 000 km.
Kaip atpažinti užsikimšusį automobilio oro filtrą?
|
Pirmas požymis – 10–15 procentų padidėjusios degalų sąnaudos, išlaikant tą patį vairavimo stilių. Variklis, kuriam trūksta oro srauto, tai kompensuoja sunaudodamas daugiau degalų. Mieste skirtumas gali siekti net 1,5 litro 100 km.
Kiti simptomai yra galios praradimas greitėjimo metu – automobilis „užspringsta“ lenkiant. Taip pat girdimas būdingas oro įsiurbimo garsas, panašus į švilpimą ar dūzgimą. Kraštutiniais atvejais borto kompiuteris perjungia variklį į avarinį režimą, apribodamas variklio apsukas iki 3000 aps./min.
Kas nutinka, kai oro filtras užsiteršia?
Užsikimšęs filtras ne tik sukelia vairavimo diskomfortą. Nefiltruotos dalelės patenka į cilindrus, kur veikia kaip švitrinis popierius.
Mikroskopiniai smėlio grūdeliai, kieti kaip kvarcas, braižo cilindrų sieneles, spartindami stūmoklinių žiedų dilimą. Varikliuose su turbokompresoriumi pasekmės yra dramatiškos. Turbokompresoriaus sparnuotė sukasi 150 000–200 000 aps./min. Viena smėlio grūdelė, pataikiusi tokiu greičiu, veikia kaip sviedinys, pažeidžiantis trapias mentes.
Kada reikia keisti oro filtrą važiuojant mieste?
Gamintojai rekomenduoja 30 000–60 000 km intervalus, tačiau tai yra idealios sąlygos. Važiuojant mieste, filtrą reikia keisti kas 15 000 km arba kartą per metus. Intensyviai naudojant miesto centruose, verta šį intervalą sutrumpinti iki 10 000 km.
Pavasarį filtrą užkemša žiedadulkės, vasarą – dulkės nuo sausų gatvių, rudenį – lapai ir drėgmė, o žiemą – kelių druska. Jį verta keisti du kartus per metus – pavasarį ir rudenį, nepriklausomai nuo ridos.
Kiek kainuoja pakeisti oro filtrą?
Pats filtras populiariuose modeliuose kainuoja 7–20 eurų. Aukščiausios kokybės filtrai su papildomu aktyvuotos anglies sluoksniu kainuoja 25–35 eurus, tačiau pasižymi geresniu filtravimu ir ilgesniu tarnavimo laiku. Darbas kainuoja dar 5–10 eurų, nors daugelis vairuotojų filtrą keičia patys. Filtro keitimas yra viena iš paprasčiausių priežiūros užduočių.
90 % automobilių filtras yra plastikiniame korpuse variklio skyriuje, dažniausiai dešinėje pusėje. Tiesiog atsukite 4–6 spaustukus, išimkite seną filtrą ir įdėkite naują. Svarbi informacija: prieš montuodami naują filtrą, išsiurbkite iš korpuso visus susikaupusius nešvarumus. Atkreipkite dėmesį į montavimo kryptį – daugumoje filtrų yra rodyklės, rodančios oro srauto kryptį. Taip pat patikrinkite tarpiklių būklę – įtrūkę tarpikliai leidžia „laukiniam“ orui apeiti filtrą.
Salono filtras – kodėl verta jį keisti kartu su oro filtru?
Keičiant variklio filtrą, verta patikrinti ir salono oro filtrą. Mieste jis užsikemša taip pat greitai, o jo nepaisymas reiškia smogo, išmetamųjų dujų ir alergenų įkvėpimą. Simptomai: rasoję langai, nemalonūs kvapai iš ventiliacijos angų ir prastas oro srautas.
Salono oro filtras kainuoja 10–25 eurus, o jo keitimas trunka 15–30 minučių. Prabangiuose automobiliuose su oro valymo sistemomis filtrai gali kainuoti 50–100 eurų, tačiau jie apsaugo nuo KD2,5 ir neutralizuoja kvapus.