Šios pavaros paslaptį žino ne visi: kam iš tikrųjų reikalinga „N“ automatinėje dėžėje? ()
Automatinės pavarų dėžės vairuotojams atrodo paprastesnės už mechanines, tačiau jose slypi savų subtilybių. Viena dažniausiai klaidingai naudojamų funkcijų – neutrali pavara, pažymėta „N“. Nors iš pirmo žvilgsnio ji panaši į mechaninės dėžės laisvą bėgį, iš tiesų jos paskirtis yra kitokia.

© Laura Paredis (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/photo-of-an-automatic-gearbox-inside-a-luxurious-car-12959464/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dalis vairuotojų „N“ naudoja netinkamose situacijose, taip nežinodami gali paspartinti transmisijos dėvėjimąsi. Tad kada šį režimą verta įjungti, o kada – kategoriškai ne?
Kada verta naudoti „N“ režimą?
1. Ilgas laukimas
Jei ilgai stovite spūstyje ar prie šviesoforo, „N“ padėtis sumažina transmisijos apkrovą. Automobilis nepatiria perteklinės įtampos, o pavarų dėžės vidinės detalės dėvisi lėčiau.
|
2. Techninė pagalba ir vilkimas
Kai automobilį reikia patraukti ar tempti, neutrali pavara leidžia ratams suktis laisvai. Tai palengvina tiek techninės pagalbos, tiek paprasto vilkimo darbus.
Kada „N“ naudoti negalima?
Viena didžiausių klaidų – naudoti neutralų režimą važiuojant, pavyzdžiui, leidžiantis nuo kalno ar bandant taupyti degalus.
Tokiu atveju transmisija gali patirti perteklinį nusidėvėjimą. Variklis praranda ryšį su ratais, tad sumažėja automobilio kontrolė. Tokia praktika gali sutrumpinti pavarų dėžės tarnavimo laiką ir padidinti avarijos riziką.