„Ne tik greitėjimas: kokią paslėptą funkciją iš tikrųjų atlieka akceleratoriaus pedalas? Nustebsite“ ()
Juntamas privalumas.

© JC_Li (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/automotive-honda-civic-3405600/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šiuolaikiniai automobiliai padeda taupyti energiją stabdant ir sklandžiai valdyti greitį miesto sąlygomis.
Dauguma vairuotojų įpratę akceleratoriaus pedalą suvokti tik kaip įsibėgėjimo priemonę, tačiau šiuolaikiniai elektromobiliai ir hibridai gali turėti papildomas akceleratoriaus pedalo funkcijas energijos taupymui ir vairavimo efektyvumui.
Pasak „Interia“, tokiuose automobiliuose naudojama rekuperacijos sistema: stabdant arba atleidžiant akceleratoriaus pedalą, elektros variklis persijungia į generatoriaus režimą. Jis generuoja elektrą, kuri grąžinama į akumuliatorių, todėl galima nuvažiuoti 40–50 km be įkrovimo.
|
Vairuotojui atleidus akceleratorių, automobilis automatiškai pradeda lėtėti – kuo toliau atleidžiamas akceleratorius, tuo intensyvesnis lėtėjimas. Šis veikimo principas vadinamas „važiavimu vienu pedalu“ ir leidžia sklandžiau valdyti greitį bei taupyti energiją.
Dauguma šiuolaikinių elektromobilių turi du važiavimo režimus – standartinį D režimą ir aktyvųjį B režimą. D režimu automobilis rieda riedėdamas, užtikrindamas sklandų važiavimą ir taupydamas energiją, o B režimu elektrinis variklis aktyviai stabdo, sumažindamas įprastų stabdžių apkrovą.
Toks požiūris leidžia vairuoti mieste patogiau ir saugiau, be to, padeda prailginti stabdžių sistemos tarnavimo laiką. Kai kurie modeliai leidžia reguliuoti regeneracinio stabdymo intensyvumą, kad valdymas būtų pritaikytas prie jūsų asmeninio vairavimo stiliaus.
Regeneracinis stabdymas taip pat daro didelę įtaką išlaidų taupymui. Hibridiniai automobiliai gali sumažinti degalų sąnaudas 1–1,5 litro 100 km, o tai, esant 15–20 000 km metinei ridai, gali sutaupyti keliasdešimt eurų. Elektromobiliai tokiu atveju gali nuvažiuoti dešimtimis kilometrų didesnį atstumą.
Vairuotojai, išbandę vairavimą vienu pedalu, pastebi sklandesnį važiavimą ir mažesnį stresą kamščiuose. Pradedantiesiems reikia šiek tiek laiko prisitaikyti, tačiau jie greitai pajunta privalumus. Ekspertai prognozuoja, kad šis režimas taps standartu ateities kartų automobiliuose.