Nebijokite „pagazuoti“. Ekspertai atskleidžia: Kada reikia paspausti, kad išgelbėtumėte variklį ()
Kodėl verta kartais „užsukti“ variklį: mechaniko paaiškinimas.

© Pixabay (free to use) | https://pixabay.com/photos/automobile-engine-compartment-3239764/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Patyrę vairuotojai jau seniai pastebėjo, kad periodiškai dirbant didesnėmis variklio apsukomis, jis veikia stabiliau ir sklandžiau.
Po intensyvesnės apkrovos variklis greičiau reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimą, o automobilio pagreičio dinamika pastebimai pagerėja.
Tačiau, kaip pokalbyje su „Ampercar“ portalo redaktoriais pabrėžė vieno serviso mechanikas, svarbu nepersistengti. Per didelės apsukos gali sukelti variklio dalių perkaitimą ir spartesnį jų susidėvėjimą.
Kas nutinka, kai variklis ilgai veikia mažomis apsukomis
Pasak eksperto, jei automobilis dažniausiai eksploatuojamas mažomis apsukomis, variklio viduje palaipsniui kaupiasi anglies nuosėdos.
|
Laikui bėgant jas pašalinti tampa vis sunkiau, todėl variklis praranda efektyvumą, didėja kuro sąnaudos, o galia mažėja.
Tuo tarpu nuolatinis darbas maksimaliomis apsukomis taip pat yra nepageidautinas – didėja mechaninių komponentų nusidėvėjimas, silpnėja tepimo sistemos veiksmingumas, o alyva greičiau praranda savo savybes.
Visa tai didina riziką variklio ilgaamžiškumui ir gali lemti brangesnius remonto darbus ateityje.
Kaip didesnės apsukos padeda išvalyti variklį
Saikingas variklio „užsukimas“ leistiname apsukų diapazone skatina natūralų jo savivalymosi procesą. Aukštesnė temperatūra degimo kamerose sudegina susikaupusias nuosėdas, o įkaitusi alyva, cirkuliuojanti esant didesniam slėgiui, išplauna teršalus iš variklio vidinių ertmių.
Svarbiausia – neperkrauti variklio.
Jei automobilis dažnai važiuoja greitkeliais, variklis natūraliai išsivalo. Reguliarus pagreitėjimas lenkiant skatina nuosėdų deginimą ir padeda palaikyti stabilią variklio būklę.
Tuo tarpu miesto eisme, kur variklis dažnai dirba švelniu režimu ir nepasiekia aukštų apsukų, teršalai kaupiasi greičiau. Tai ilgainiui gali pabloginti variklio darbą ir sumažinti jo efektyvumą.
Kaip prižiūrėti variklį
Norėdami išvengti anglies nuosėdų ir palaikyti gerą variklio formą, ekspertai rekomenduoja:
- Kas 100 kilometrų benzininiuose varikliuose trumpam padidinti apsukas iki 4000–5000 ir palaikyti jas 2–3 minutes.
- Šią procedūrą geriausia atlikti atvirose, švariose kelio atkarpose, kur galima važiuoti tolygiai ir saugiai.
- Jei automobilis turi automatinę pavarų dėžę, patogu įjungti sportinį režimą, kuris palaiko aukštesnes apsukas ir leidžia varikliui veikti dinamiškiau.
Reguliarus variklio „išjudinimas“ ne tik padeda išvengti nuosėdų susidarymo, bet ir pagerina katalizatoriaus veikimą.
Aukštesnė temperatūra išmetimo sistemoje sudegina likusius teršalus, taip pagerindama išmetamųjų dujų grynumą ir bendrą jėgos agregato efektyvumą.
Svarbiausia taisyklė – laikykitės saiko: periodiškas didesnių apsukų naudojimas varikliui padeda, o nuolatinis – žaloja.