„Huawei“ sukūrė kietojo kūno bateriją, kurios veikimo nuotolis siekia 3000 km ()
Naujojo kietojo kūno akumuliatoriaus charakteristikos kelia sumaištį tarp konkurentų

© Huawei
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Huawei“ patentavo sulfidinį kietojo kūno akumuliatorių, kurio energijos tankis yra 400–500 Wh/kg – tai 2–3 kartus daugiau nei šiuolaikinių elektromobilių baterijų. Bendrovės skaičiavimais, tai suteiks iki 3000 km įveikiamą atstumą vienu įkrovimu ir užtikrins greitą įkrovimą nuo 10% iki 80% per mažiau nei penkias minutes. Didžioji dalis technologijos laikoma paslaptyje dėl didėjančios konkurencijos kietųjų akumuliatorių rinkoje.
Patentinėje paraiškoje „Huawei“ nurodė, kad jos akumuliatoriuje naudojamas sulfido elektrolitų legiravimo azotu metodas, sumažinantis nepageidaujamas reakcijas su ličiu. Tuo pačiu pagrindiniai techniniai duomenys laikomi paslaptyje, atsižvelgiant į stiprėjančią konkurenciją kietųjų akumuliatorių rinkoje, ypač masinės gamybos saugumo srityje.
|
„Huawei“ tikisi, kad jų akumuliatorius leis elektromobiliams nuvažiuoti 3000 km vienu įkrovimu ir įkrauti nuo 10% iki 80% per mažiau nei penkias minutes. Tai būtų tikras proveržis visai elektromobilių pramonei. Tačiau ekspertai įspėja, kad šie rodikliai kol kas yra grynai teoriniai. Jų įgyvendinimas praktikoje priklauso nuo atitinkamos įkrovimo infrastruktūros plėtros. Nepaisant to, šios technologijos perspektyvos ir „Huawei“ įėjimas į rinką jau sukėlė susidomėjimą ir baimę konkurentams visame pasaulyje.
„Huawei“ negamina automobilių su savo prekės ženklu, bet aktyviai bendradarbiauja su automobilių gamintojais, integruodama savo pažangias technologijas į elektromobilius – nuo intelektualiųjų sistemų iki akumuliatorių naujovių. Visų pirma, bendrovė sutelkė dėmesį į pagrindinių baterijų komponentų kūrimą ir neseniai pateikė patentą sulfido elektrolitų gamybai – medžiagų, pasižyminčių geru laidumu ir itin didele verte, kartais viršijančia aukso kainą.
Per pastarąjį dešimtmetį tokios pramonės milžinės kaip „Toyota“, „Panasonic“ ir „Samsung“ aktyviai investavo į kietojo kūno akumuliatorių kūrimą. 2023 m. „Toyota“ netgi pristatė prototipą, kuris žada 1200 km nuvažiuojamą atstumą ir įkrovimą per vos 10 minučių. Automobilių gamintojas planavo jį pateikti rinkai per artimiausius penkerius metus.
Tuo tarpu Kinija sparčiai mažina atotrūkį. Remiantis viešais duomenimis, Kinijos įmonės kasmet registruoja daugiau nei 7600 patentų kietosioms baterijoms, o tai sudaro 36,7% visos pasaulinės patentinės veiklos šioje srityje. Tikimasi, kad šalis taps viena iš pirmųjų, kuri išleis kietojo kūno baterijas į rinką. CATL planuoja iki 2027 m. pradėti bandomąją hibridinių kietojo kūno akumuliatorių gamybą. Tačiau analitikai įspėja, kad realūs terminai ir proveržio rezultatai gali būti kuklesni, nei teigia Kinijos kompanijos.
hightech.plus