Kremlius to nesitikėjo. Rusijos naftos pabaiga ()
Rusija artimiausiu metu gali susidurti su rimtomis problemomis.
© TheDigitalArtist (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/illustrations/oil-rig-petroleum-offshore-8194529/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Europos Sąjunga ir G7 šalys svarsto galimybę įvesti visišką rusiškos naftos gabenimo jūra draudimą, praneša agentūra „Reuters“. Toks žingsnis būtų gerokai skaudesnis nei dabar galiojantis kainų limitas, nes faktiškai sustabdytų Rusijos naftos eksportą jūrų keliu. Šią iniciatyvą jau palaiko tiek Jungtinė Karalystė, tiek Jungtinės Amerikos Valstijos.
Daugiau nei trečdalį savo naftos Rusija eksportuoja naudodamasi Vakarų tanklaiviais – daugiausia į Indiją ir Kiniją. Likę du trečdaliai naftos į rinką patenka per vadinamąjį „šešėlinį laivyną“.
Kaip informuoja agentūra „Reuters“, Rusija artimiausiu metu gali susidurti su rimtomis problemomis. G7 šalys ir Europos Sąjunga veda derybas dėl visiško jūrinių paslaugų rusiškai naftai uždraudimo, siekdamos apriboti Kremliaus pajamas. Šis draudimas galėtų būti įtrauktas į kitą ES sankcijų paketą Rusijai, planuojamą 2026 metų pradžioje.
|
Šią idėją remia Jungtinė Karalystė ir Jungtinės Valstijos. „Reuters“ šaltiniai pabrėžia, kad galutinis Donaldo Trumpo administracijos sprendimas priklausys nuo derybų dėl Ukrainos ir nuo pasirinktos politinės taktikos.
To Kremlius nesitikėjo. Visiškas rusiškos naftos pabaigos scenarijus
Šiuo metu Vakarų tanklaiviai ir draudimo bendrovės gali dalyvauti prekyboje rusiška nafta tik tuo atveju, jei kontrakte nustatyta barelio kaina neviršija nustatyto limito. Iš pradžių jis siekė 60 JAV dolerių už barelį, tačiau vėliau Europos Sąjunga ir Kanada jį sumažino iki 47,6 dolerio.
Likusi rusiškos naftos ir naftos produktų dalis, parduodama už kainas, viršijančias nustatytą ribą, yra gabenama vadinamuoju „šešėliniu laivynu“. Jį sudaro seni, metalo laužui skirti tanklaiviai, kuriuos rusai supirko per tarpininkaujančias, fiktyvias bendroves visame pasaulyje. Jei naujasis planas bus priimtas, ši praktika bus visiškai nutraukta.
„Reuters“ duomenimis, pasaulinį „šešėlinį laivyną“, kuris gabena ne tik rusišką, bet ir sankcionuotą Irano bei Venesuelos naftą, sudaro 1423 tanklaiviai. Iš jų 921 jau yra įtraukti į JAV, Jungtinės Karalystės arba Europos Sąjungos sankcijų sąrašus.
