Niekam nereikia rusiškos naftos. Smūgis Putino imperijai ()
Palyginti su liepos mėnesio piku, „Ural“ kaina sumažėjo maždaug 40 proc.
© kristinakasp (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/rig-oil-industry-work-blue-work-2251648/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusija susiduria su naftos pertekliaus problema. Jos tanklaiviai įstrigo jūroje, neturėdami galimybės iškrauti krovinio. Kyla sunkumų ieškant pirkėjų, todėl šalis yra priversta siūlyti dideles nuolaidas.
Smūgis Putino imperijai. Kodėl Rusija turi problemų su nafta?
Rusija susiduria su vis didėjančia naftos pertekliaus problema, kurios nepavyksta parduoti. Kaip praneša „Bloomberg“, nuo rugpjūčio tanklaiviuose laikomos naftos kiekis išaugo net 48 proc., o tai lemia sunkumai randant klientų.
Per keturias savaites iki gruodžio 21 d. vidutinis per parą jūra gabenamos naftos kiekis padidėjo 200 tūkst. barelių ir pasiekė 3,87 mln. barelių per dieną – tai aukščiausias lygis nuo 2023 m. gegužės. Tuo pat metu Rusijos naftos perdirbimo gamyklos sumažino gamybą dėl Ukrainos vykdomų atakų prieš kuro infrastruktūrą.
Kokios pasekmės Rusijos ekonomikai?
|
Rusijos naftos, vadinamos „Ural“, kainos nuolat krenta. Šiuo metu ji siekia apie 33–34 JAV dolerius už barelį, t. y. beveik perpus mažiau nei „Brent“ naftos kaina. Palyginti su liepos mėnesio piku, „Ural“ kaina sumažėjo maždaug 40 proc.
Taip pat nuvertėjo iš Rusijos Tolimųjų Rytų kilęs ESPO mišinys – nuo liepos jo kaina smuko apie 30 proc. Tuo pat metu JAV įvesti prekybos apribojimai, įskaitant dvigubai padidintus muitus importui iš Indijos, dar labiau apsunkina Rusijos padėtį pasaulinėje rinkoje.
Dėl to šiuo metu mažiausiai 20 tanklaivių su rusiška nafta laukia galimybės pristatyti žaliavą į Kinijos ir Indijos uostus, tačiau negali ten iškrauti krovinio, apibendrina „Reuters“.
