Po šio pranešimo būsite budresni: kodėl bankomatai staiga išsijungia operacijos viduryje? ()
Galimas sąskaitos saugumo pažeidimas.
© peltierclem (Pixabay Content Licence)|https://pixabay.com/photos/atm-money-credit-cards-bank-313958/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nesklandumai, kylantys naudojantis bankomatais, dažniausiai susiję arba su techniniais aparatūros gedimais, arba su netikėtomis žmogiškomis klaidomis. Neretai susiduriama su situacijomis, kai bankomatas pradeda veikti lėtai, staiga „pakimba“ arba apskritai nebereaguoja į įvestas komandas. Tokie trikdžiai ne tik sukelia kasdienių nepatogumų, bet ir gali rimtai sutrukdyti atlikti skubius sandorius ar suplanuotus mokėjimus.
Kodėl bankomatai nebeatiduoda kortelės?
Viena nemaloniausių situacijų – kai bankomatas negrąžina banko kortelės. Tokiam elgesiui gali būti įvairių priežasčių. Dažnai kaltas paties kliento neatidumas ar skubėjimas, pavyzdžiui, pamirštama pasiimti kortelę po grynųjų pinigų išėmimo. Taip pat kelis kartus iš eilės neteisingai įvedus PIN kodą, sistema automatiškai aktyvuoja saugumo protokolą.
Reikia nepamiršti, kad bankomatuose įdiegti griežti saugumo algoritmai, dėl kurių įrenginys „praryja“ kortelę, jei kyla įtarimų dėl sukčiavimo, neautorizuoto kortelės naudojimo arba jei bankas gauna signalą apie galimą sąskaitos saugumo pažeidimą.
Techniniai trikdžiai ir priežiūros darbai
|
Bankomatų prieinamumą dažnai veikia planiniai techninės priežiūros darbai arba netikėti programinės įrangos sutrikimai. Tokiais atvejais naudotojai gali sutrikti, nes operacija nutraukiama viduryje proceso. Ypač stresinė situacija susidaro tada, kai pinigų reikia skubiai, o netoliese nėra kito grynųjų pinigų išėmimo punkto. Problemų sprendimas tokiose situacijose gali užtrukti, nes būtina susisiekti su banko klientų aptarnavimo centru, o kartais ir apsilankyti banko skyriuje, kad būtų atkurta visiška prieiga prie finansinių lėšų.
Žmogiškasis veiksnys ir kortelės būklė
Daugelis problemų, susijusių su bankomatais, tiesiogiai priklauso nuo naudotojų atidumo. Pavyzdžiui, tris kartus neteisingai įvedus PIN kodą, kortelė automatiškai blokuojama arba sulaikoma bankomate, taip apribojant galimybę iš karto naudotis lėšomis.
Taip pat dažni nesklandumai kyla naudojant pasibaigusio galiojimo ar fiziškai nusidėvėjusias korteles. Jei kortelės mikroschema ar magnetinė juostelė yra pažeista (pavyzdžiui, išsimagnetinusi), bankomatas negali nuskaityti duomenų. Naudotojai, nepastebėję tokių detalių, gaišta laiką bandydami atlikti techniškai neįmanomas operacijas ir taip patiria papildomą stresą.
Programinės įrangos klaidos ir saugumo pauzės
Be žmogiškųjų klaidų, verta paminėti ir sisteminius sutrikimus. Įrenginiai gali veikti netinkamai, klaidingai užregistruoti prašomą sumą arba apskritai neužbaigti operacijos. Situacija tampa dar sudėtingesnė, jei bankomatas saugumo sumetimais automatiškai išsijungia operacijos metu. Tokia automatinė reakcija skirta apsaugoti kliento duomenis nuo neautorizuotos prieigos sutrikimų metu, tačiau klientui tai reiškia papildomus veiksmus ir bendravimą su banku, siekiant išsiaiškinti, ar operacija buvo atlikta, ar ne.
Praktinis patarimas: „raudonas mygtukas“ – išsigelbėjimui
Jei bankomatas „pakibo“ ir jūsų kortelė liko įrenginio viduje, vienas efektyviausių būdų – paspausti raudoną mygtuką su kryžiuku klaviatūroje. Šis mygtukas paprastai pažymėtas žodžiu „Cancel“ (Atšaukti). Daugeliu atvejų tai priverstinai nutraukia pradėtą procesą ir bankomatas grąžina kortelę. Šis paprastas veiksmas dažnai leidžia išspręsti problemą per kelias sekundes be būtinybės skambinti bankui.
