Ar galima iš naujo išrasti dviratį? Štai ką tokio sukūrė bulgaras, pasitelkęs minios finansavimo modelį (Video) (4)
Du mažyčiai užpakaliniai ratai ir jokios sėdynės – taip atrodo bulgaro Martino Angelovo sumanytas pusdviratis. Anot paties architekto ir dizainerio, ši transporto priemonė sukurta galvojant ne apie komfortą – važiuojant pusdviračiu turi dirbti visas kūnas, o tam, kad jį įvaldytum, reikia praktikos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Tai kažkas tarp dviračio ir riedlentės, bet juo važiuojant visai kitoks pojūtis. Visiškai nauja patirtis“, – sako naują transporto priemonę išbandžiusi „Euromaxx“ reporterė Meikė Kriuger.
Susipažinti su šio dviračio išradėjais ji nuvyko į Bulgarijos sostinę Sofiją.
Kol kas pusdvračiai gaminami tik ten esančiose dirbtuvėse ir išsiuntinėjami po visą pasaulį, daugiausia – į Jungtines Valstijas.
Pusdviratis kainuoja 500 eurų. Jis lengvai susilanksto, o tai itin patogu didelių miestų gyventojams.
„Man patinka supaprastinti dalykus iki minimumo. Pradėjau nuo dviračio ir galvojau, kaip būtų galima jį minimalizuoti, padaryti kompaktiškesnį ir lengvesnį.
Taip mums kilo mintis sukurti stovimą dviratį. Norėjau sukurti kažką panašaus į vienratį, bet kad juo galėtų važiuoti bet kas“, – sako M. Angelovas.
Pirmasis prototipas buvo pagamintas iš didelio priekinio ir vieno mažo užpakalinio ratuko. Vėliau buvo keletas bandymų pridėti du užpakalinius ratukus, tačiau vis trūko stabilumo.
Persilaužimas įvyko tada, kai jie prijungė du riedlentės ratukus ir specialią konstrukciją, pagamintą iš aliuminio ir medžio. Užpakaliniai ratai padidėjo ir šiek tiek pastorėjo.
2014-ais metais dizaineriai pasitelkė minios finansavimo modelį ir pirmajam šimtui vienaračių pagaminti surinko per 70 tūkstančių eurų.
Kitais metais jie pakartojo sutelktinio finansavimo akciją ir surinko jau 900 tūkstančių eurų 2000 vienaračių. Nuo tada gamyba nebesustoja.