Mobiliųjų žaidimų tendencijos 2024: „TikTok-fikacija“, DI ir „Netflix“ planai  ()

2020 ir 2021 metais po keliolika procentų augusi mobiliųjų žaidimų rinka per pastaruosius dvejus metus gerokai sulėtėjo. Rinkos lėtėjimą lydi intensyvėjanti konkurencija, taip pat vartotojų duomenų identifikavimo apribojimai. Kokios tendencijos tokiame fone formuojasi šiemet, komentuoja lietuvių žaidimų kūrybos ir leidybos studijos „Nordcurrent“ atstovai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Dėl intensyvios pasaulinės konkurencijos naujiems žaidimams bei naujiems žaidimų leidėjams tampa labai sunku išsiskirti rinkoje. „Apple“ ir „Google“ programėlių parduotuvės ir toliau didina vartotojų duomenų identifikavimo apribojimus, todėl pasiekti tikslines auditorijas darosi sunkiau. Tai, paprastai tariant, reiškia, kad naujam inovatyviam žaidimui kelias iki vartotojo tampa daug brangesnis ir sunkesnis nei paprastam ir populiariam. Rinkos spaudimas lemia, kad žaidimų studijos atleidžia darbuotojus, o  investuotojai rizikos atžvilgiu yra atsargesni“, – aktualiausius mobiliųjų žaidimų rinkos iššūkius komentuoja Simonas Stūrys, „Nordcurrent“ rinkodaros vadovas.

Nepaisant šių sunkumų, 2023-aisiais išleista daugiau kaip 100 tūkst. naujų mobiliųjų žaidimų,  o „Steam“ sistemoje publikuota daugiau kaip 14 tūkst. naujų kompiuteriams skirtų žaidimų.

„Vaizdo žaidimų industrija – be galo įvairi. Joje veikia daugiau kaip 40 tūkst. skirtingų dydžių, kompetencijų ir kultūrų studijų, kuriose dirba per 2 mln. žmonių, į žaidimų kūrimą žvelgiančių kaip į gyvenimo misiją. Tai užtikrina, kad industrija nuolat atsinaujina, prisitaiko prie technologijų pažangos ir atranda naujų rinkos galimybių. Taigi galime tikėtis, kad rinkos sulėtėjimas ir iškilę iššūkiai galiausiai lems reikšmingas naujoves ir kartu – naujas patirtis milijardams žaidėjų“, – teigia S. Stūrys.

Didės dirbtinio intelekto vaidmuo

Pasak „Nordcurrent“ žaidimų dizainerio Roko Malinausko, dirbtinio intelekto (DI) vaidmuo žaidimų kūrime taps vis reikšmingesnis. Jau dabar jį skirtingoms reikmėms pasitelkia 87 proc. kūrėjų, tad tikimasi, kad 2024 m. ši tendencija dar labiau augs. Taip pat DI įrankių atnaujinimai ateityje turėtų padidinti žaidimų kūrimo efektyvumą ir produktyvumą.

„Prasidėjus 2024-iesiems tapo akivaizdu, jog DI yra kur kas daugiau nei trumpalaikė tendencija. Sparčiai tobulėdamas, DI tampa viena svarbiausių technologijų pramonės ir mūsų kasdienio gyvenimo dalių. Nors šiuo klausimu nerimaujama dėl galimos grėsmės darbo vietoms, „Nordcurrent“ DI vertina ne kaip grėsmę, o kaip būtiną priemonę, padedančią automatizuoti įprastas ir daug laiko reikalaujančias užduotis bei gerinančią mūsų komandos įgūdžius. DI leidžia daugiau dėmesio skirti kūrybiniams sprendimams, kurti unikalius, įtraukiančius, milijonų žmonių pamėgtus žaidimus. Kol kas mes tik tyrinėjame kūrybos proceso, gelbstint dirbtiniam intelektui, galimybes, tačiau jau dabar aišku, kad 2024-ieji taps DI metais“, – sako projektų vadovas Jaroslav Stacevič.

 

Jaroslavo ir Roko įžvalgas patvirtina ir „LinkedIn“ socialiniame tinkle „Nordcurrent“ atlikta apklausa – 65% dalyvių dirbtinį intelektą įvardijo kaip tendenciją, kuri padarys didžiausią įtaką žaidimų kūrimo industrijai šiais metais.

Augantis momentinių žaidimų populiarumas

„Šiais metais „Google Play Instant“ gali turėti reikšmingos įtakos „Android“ operacinę sistemą palaikančių įrenginių žaidimų aplinkai. Platforma, leidžianti žaisti žaidimus iš karto, be būtinybės juos įdiegti, gali atverti naujų galimybių ir tapti mobiliųjų žaidimų vadinamosios „TikTok-fikacijos“ pradžia“, – sako R. Malinauskas, turėdamas omenyje populiarios socialinių tinklų programėlės „TikTok“ greito turinio vartojimo ypatybę.

Jis priduria, jog, atradę efektyvų monetizacijos modelį, tokie žaidimai ateityje galėtų paspartinti esminį mobiliųjų žaidimų vartojimo pokytį.

Potencialus „Netflix“ atėjimas į žaidimų rinką

Spėjama, jog filmų produkcijos ir srautinių transliacijų kompanija „Netflix“ netrukus gali tapti laisvalaikio žaidimų rinkos žaidėja.

 

„Neseniai „Netflix“ ėmėsi žaidimų transliavimo paslaugų televizoriuose bei kompiuteriniuose įrenginiuose, ir sklando gandai apie galimą „Netflix Games“ platformos monetizaciją. Manoma, jog „Netflix Games“ gali įsitraukti į didžiulę laisvalaikio žaidimų žaidėjų rinką ir pasinaudoti savo beveik 250 mln. vartotojų auditorija“, – dar viena prognoze dalijasi R. Malinauskas.

Mobilieji žaidimai, prilygstantys kompiuteriniams

Kūrėjų teigimu, šiais metais turėtų išpopuliarėti aukštesnės kokybės mobilieji žaidimai, kurie savo mechanika ir naratyvais prilygsta kompiuteriniams žaidimams.

„Tai rodo „miHoYo“ sukurto „Honkai: Star Rail“, žaidimų apdovanojimuose pelniusio metų mobiliojo žaidimo apdovanojimą, sėkmė. Be to, „miHoYo“ žaidimų finansiniai rezultatai, taip pat tokių žaidimų kaip „Blizzard“, „Warcraft Rumble“ ir būsimo „Diablo: Immortal“ rezultatai rodo, kad žaidimų su turtingais pasauliais ir įtikinamais pasakojimais paklausa yra didelė.

Matyti, jog žiūrovai lengviau įsitraukia į žaidimus, turinčius istorijų režimą ir įdomius naratyvus. 2024 m. tikimasi sulaukti daugiau žaidimų, pereinančių į istorijų pasakojimo ir personažų kūrimo sritis“, – įžvalgomis dalijasi žaidimų dizaineris Edgaras Petrulis.

Socialinių platformų įtaka žaidimų vartojimui

 

„Stebėdami pasaulines mobiliųjų programų tendencijas matome, kad socialiniuose tinkluose dominuojantis turinio formatas yra trumpi vaizdo įrašai. „TikTok“ gali užimti lyderio pozicijas pagal absoliučias vartotojų išlaidas, o tokių platformų kaip „X“ ar „Threads“ populiarumas stabiliai krenta. Tai atspindi vartotojų norą turinį kurti ir vartoti lengvai.

Ši tendencija žaidimų kūrėjams galėtų būti proga pagalvoti, ar mūsų žaidimais lengva dalytis populiariausiose socialinėse platformose. Metinių vartojimo suvestinių, tokių kaip „Spotify Wrapped“, populiarumas rodo, jog žmonės vertina tokio pobūdžio vartojimo elgsenos apibendrinimus. Galbūt yra galimybė kurti personalizuotas savaitines ar mėnesines žaidimų pasiekimų santraukas?

Svarstant šį klausimą verta nepamiršti ir eksponentinio DI augimo. Gal galime su DI įrankių pagalba kurti unikalų, personalizuotą turinį, reklamuojantį jūsų žaidimą, kuriuo vartotojams būtų lengva dalytis?“ – svarsto žaidimų prodiuseris Povilas Katkevičius.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(2)
(0)
(2)

Komentarai ()