Tolimesnis mobilių įrenginių ekranų raiškos didinimas yra beprasmis
(9)
Dabartiniai išmanieji telefonai – flagmanai ir po truputį populiarėjantys Ultra HD (4K) monitoriai ir televizoriai jau viršijo žmogaus regos galimybes. Lenktynės, kas pasiūlys kuo didesnę raišką, dar tik prasideda, tačiau visa tai jau dabar nebeturi prasmės, ir su tuo sutinka nemažai rinkos ekspertų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
„Naujuose 4K televizoriuose paprastas žmogus negalės pamatyti skirtumo [lyginant su Full HD formatu]“, – teigia ekranų testavimu užsiimančios kompanijos DisplayMate vadovas Raymond Soneira.
Dar 2010 m. Steve Jobs pristatė išmanųjį telefoną iPhone 4 su Retina ekranu. Šis ekranas pasižymėjo tokiu taškų viename colyje tankiu, kad žmogaus akis negalėjo jų atskirti, atitinkamai ir tolimesnis šio parametro didinimas neturėjo prasmės.
Net ir po kelių metų Apple išsaugojo 326 ppi rodiklį, nors konkurentai iš Android stovyklos jau spėjo sėkmingai perkopti 400 ppi žymą.
Televizorių segmente vis labiau proteguojamas Ultra HD formatas – čia raiška net 4 kartus didesnė už šiandien įprastą Full HD. Šiuo metu Full HD galima laikyti savotišku Retina televizorių segmente – žmogaus akis čia taip pat nemato atskirų taškų. Taigi, pamatyti Ultra HD ir Full HD skirtumus galima tik iš labai arti, tačiau įprastai vartotojas juk nesėdi metro atstumu nuo televizoriaus.
„Egzistuoja tam tikra tankio riba, kurią peržengus jūs nesugebėsite pagerinti vaizdo dėl žmogaus akies ypatumų“, – teigė Kolumbijos universiteto oftalmologijos profesorius Don Hood. Jei ištiestume ranką prieš save ir pažiūrėtume į rodomojo piršto nagą, paprastai neatskirtume ant jo nupieštų 120 vieną kitą keičiančių juodų ir baltų juostelių. Analogiškai ir su 1136×640 raiška telefono ekrane arba 1920×1080 televizoriuje, nes tai žmogaus regėjimo fizinė riba.
Realiomis sąlygomis žmonės negalėtų atskirti atskirų taškų, net jei jų dydis būtų dvigubai didesnis. Jau dabar stebima įdomi tendencija, kai Ultra HD televizorius turintys žmonės krėslus stato arčiau, kad matytųsi skirtumas su anksčiau turėtu Full HD modeliu, kadangi ankstesnio atstumo atveju skirtumo nesimatytų.
Tokiu būdu, ekrano raiškos didinimas – tai greičiau marketingas, nei realiai vartotojui būtinas dalykas. Vis tik reklama („kuo daugiau, tuo geriau“) yra veiksminga – žmonės už 4K raiškos televizorius ir 2K telefonus iš tikrųjų yra linkę permokėti. Jie netgi pasiryžę iškentėti reikiamos raiškos turinio trūkumą bei padidėjusį elektros energijos suvartojimą.
Vaizdo kokybę galima pagerinti, ir tam reikalingos naujos spalvų perdavimo technologijos bei vaizdo signalo apdorojimo sistemos. Tuo tarpu jei ir toliau gamintojai didins tik raišką, žmogui, matyt, reikės tobulinti savo akis.