Sukurtas vietą aikštelėje pats susirandantis automobilis (7)
„Volkswagen Automotive Innovation Laboratory“ ir Stenfordo universiteto (JAV) specialistai pademonstravo autonominę automobilio valdymo sistemą, galinčią savarankiškai pastatyti automobilį stovėjimo aikštelėje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Stenfordo universitete surengtame robotizuoto automobilio prototipo „Junior 3“ pristatyme dalyvavę žiūrovai savo akimis įsitikino, kad pagaliau išsipildė sena vairuotojų svajonė – atvažiavus į vietą, išlipti iš automobilio ir nueiti, palikus jį pačiam susirasti laisvą vietą automobilių stovėjimo aikštelėje, skelbia „Fast Company“.
Pasak leidinio, „Junior 3“ yra trečioji „Volkswagen Automotive Innovation Laboratory“ inžinierių sukurto robotizuoto automobilio, užėmusio 2-ąją vietą 2007 m. JAV Priešakinių gynybos tyrimų agentūros (DARPA) surengtame „Urban Challenge“ konkurse, versija. „Urban Challenge“ varžybose dalyvauja automobiliai, kurie be vairuotojų moka važiuoti miestų gatvėmis, laikosi visų eismo taisyklių ir įsigudrina išvengti spūsčių.
„Junior 3“ orientuotis padeda įvairiausių daviklių sistema ir GPS palydovai, o sprendimus priiminėja itin nuovoki dirbtinio intelekto sistema. Šis „protingo“ automobilio prototipas, pasak gamintojų, gali savarankiškai važinėti gatvėmis ir viešaisiais keliais, išvengdamas susidūrimų su dviratininkais ir pėsčiaisiais.
Demonstracijos metu „Junior 3“ valdyti buvo naudojamas mobilusis telefonas „iPhone“ su jame įdiegta specialia programa „Autonomous Valet Parking“. Spustelėjus mygtuką „Parking“, automobilis savarankiškai aikštelėje susiranda laisvą vietą, atvažiuoja į ją, sustoja, išjungia variklį ir užblokuoja centrinį užraktą. Spustelėjus grįžti įsakantį mygtuką, „Junior 3“ užveda variklį ir grįžta į ankstesnę vietą.
Nors tokia autonominio automobilio pastatymo sistema iš pažiūros yra labai patraukli, pasak specialistų, ji dar netinka naudoti serijinės gamybos automobiliuose. Kol kas reikiama techninė įranga yra labai masyvi, ji užima visą „VW Passat“ bagažinės vietą. Šiaip ar taip, ilgainiui „Volkwagen Automotive Innovation Laboratory“ specialistai ją tikisi sumažinti taip, kad ji tiktų komerciniam naudojimui.
Šiuose vaizdo siužetuose galite pamatyti, kaip veikia automatinio automobilio pastatymo sistema ir kaip „Junior 3“ pats save vairuoja.