Motociklo patikra prieš sezoną: ką būtina patikrinti? ()
Kiek prireiks pastangų norint pavasarį motociklą paruošti naujam sezonui, visada priklauso nuo to, kaip motociklas buvo paruoštas žiemoti. Jeigu po praėjusių metų sezono dėl kokių nors priežasčių nepasirūpinote nuodugnia patikra arba jeigu motociklą įsigijote žiemą, visada pradėkite nuo bendros motociklo būklės įvertinimo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Inter Cars Lietuva“ Produktų grupės ekspertas Algirdas Seilius teigia, kad būtina patikrinti, ar nėra alyvos nuotėkio žymių ir koks yra skysčių lygis. Stabdžių ar aušinimo sistemos gedimai motocikluose su skysčiu aušinamais varikliais rodo rimtus defektus, kurie kuo greičiau turėtų būti pašalinti.
„Žemas variklio alyvos lygis yra gana rimtas įspėjamasis ženklas. Pakeitę alyvą stebėkite motociklą, kai pradėsite juo važinėti, kad nustatytumėte alyvos trūkumo priežastį: ar tai lemia nesandarumas, ar variklio susidėvėjimas. Po tokios pirminės apžiūros išvalykite motociklą ir tęskite tolesnius priežiūros darbus“, – pataria A. Seilius.
Kodėl motociklų alyvą reikia keisti bent kartą per metus?
Tik retkarčiais važinėjantys motociklininkai dažniausiai nuvertina alyvos keitimo svarbą, kai metinė rida yra maža. Ši prielaida klaidinga, nes alyva laikui bėgant taip pat sensta. Todėl rekomenduojama alyvą keisti bent kartą per metus.
„Tai reiškia, kad esant didelei ridai tokių keitimų gali prireikti net kelių per sezoną, tačiau jei motociklas bus naudojamas tik retkarčiais, alyva turi būti keičiama bent kartą per metus. Idealiausia būtų alyvą keisti pasibaigus sezonui, nes panaudota alyva neigiamai veikia variklio komponentus. Tai yra teršalai, kurie nusėda jautriose variklio vietose“, – pabrėžia A. Seilius.
Prieš keisdami alyvą paleiskite ir pašildykite motociklo variklį. Kylant variklio temperatūrai, alyvos klampumas mažėja, todėl alyvos kanalai geriau prasiplaus ir alyva greičiau nutekės atsukus išleidimo kamštį. Žinoma, nepamirškite, kad variklio alyva turi būti keičiama kartu su filtru.
Kaip tinkamai išsirinkti alyvą?
Pirmiausia norint pasirinkti tinkamą alyvą reikia perskaityti motociklo gamintojo techninės priežiūros instrukciją, kurioje visada nurodoma, kokių techninių parametrų alyva yra gamintojo rekomenduojama konkrečiam modeliui.
„Daugelį metų pagrindinis alyvos pasirinkimą lemiantis parametras buvo jos klampumas, pavyzdžiui, 10W-40. Šiuo metu, be klampumo, yra ir kitų būtinų elementų, į kuriuos reikia atsižvelgti. Tai yra motociklo gamintojo patvirtinti specialūs kodai. Juos galima rasti motociklo eksploatacijos ir priežiūros instrukcijoje, taip pat ant alyvos pakuočių. Prieš pasirinkdami alyvą visada pasitikrinkite jos suderinamumą su gamintojo reikalavimais“, – atkreipia dėmesį A. Seilius.
Be gamintojo patvirtinimo klaidingai parinkta arba netinkamo klampumo alyva keturtakčiams varikliams gali turėti žalingą poveikį. Tačiau pavarų dėžės arba dvitakčiams varikliams skirta alyva, panaudota keturių taktų varikliui sutepti, sukels labai rimtų gedimų per labai trumpą laiką. Todėl ant alyvų pakuočių nurodoma ne tik API specifikacija, bet ir JASO specifikacija, kuri ypač naudinga Japonijoje pagamintiems motociklams.
„Toks žymėjimas padeda aiškiau suprasti, kokia yra vienos ar kitos alyvos paskirtis. Pavyzdžiui, JASO MB yra žymima keturių taktų variklio alyva be priedų, skirta naudoti varikliams su panardinta sankaba. O JASO MA1 ir MA2 žymimos keturių taktų variklių alyvos, skirtos naudoti varikliuose su įprastu pavarų dėžės tepimu ir panardinta sankaba“, – aiškina A. Seilius.
Nepamirškite variklio aušinimo skysčio
Prieš prasidedant sezonui būtina patikrinti ir motociklo variklio aušinimo skystį. Pagrindinė gero aušinimo skysčio užduotis yra apsaugoti visą motociklo variklio aušinimo sistemą nuo nuosėdų, korozijos ir kavitacijos. Taigi, jeigu jūsų motociklo aušinimo sistemoje aušinimo skystis yra senas arba jo sudėtis ar kilmė yra neaiški, būtinai jį pakeiskite ir naudokite geros kokybės gaminį.
„Svarbiausia, kad aušinimo skystis neužšaltų atėjus šaltajam metų laikui. Tai užtikrina reikiama glikolio ir vandens proporcija aušinimo skysčio tirpale. Tradiciškai motociklų variklių aušinimo skysčių užšalimo temperatūra būna ne žemesnė nei –26 °C“, – sako A. Seilius.
Šiuolaikinių motociklų variklių aušinimo skysčių sudedamoji dalis yra etilenglikolis ir organinių rūgščių technologijos korozijos inhibitoriai. Dėl OAT technologijos dabartiniai aušinimo skysčiai yra gerokai veiksmingesni nei tradiciniai senos technologijos aušinimo skysčiai.