Naujas save vairuojančių automobilių pasiekimas (Video) (11)
Robotizuoto automobilio prototipas „Junior“ jau sugeba padaryti tai, kas pavyktų toli gražu ne kiekvienam vairuotojui.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jis išmoko „įslysti“ į reikiamą stovėjimo aikštelės vietą važiuodamas 40 km/h greičiu atbuline eiga, pranešė „Physorg.com“.
Jau esame rašę apie „Volkswagen Automotive Innovation Laboratory“ ir Stenfordo universiteto (JAV) specialistų sukurtą autonominę automobilio valdymo sistemą, galinčią savarankiškai pastatyti automobilį stovėjimo aikštelėje. Tačiau gyvenimas nestovi vietoje: save vairuojantis robotizuotas automobilis „Junior 3“ jau išmoko tiksliai pastatyti save į reikiamą stovėjimo aikštelės vietą šoninio slydimo būdu.
„Junior 3“ orientuotis padeda įvairiausių daviklių sistema ir GPS palydovai, o sprendimus priiminėja itin nuovoki dirbtinio intelekto sistema. Siekdami dar didesnės šio eksperimentinio automobilio vairavimo pažangos, Stenfordo universiteto specialistai bando išmokyti jį „galvoti savo galva“ ir priiminėti sprendimus sumaniai kontroliuojant stabdžius, vairą ir akseleratorių. Nors užduotis buvo gerokai pasunkinta – „Junior“ dabar turėjo vairuoti pats save įvertindamas visą eilę papildomų automobilio dinamikos kintamųjų, tarp jų padangų trintį, kelio paviršiaus struktūrą, šoninio slydimo trajektoriją – jis garbingai išlaikė egzaminą. Šįkart jis buvo gerokai sunkesnis, nei važiuojant tiesiai – automobilis turėjo „įšliuožti“ į aikštelę atbuline eiga.
Stenfordo universiteto specialistai, plėtojantys autonominę automobilio valdymo sistemą, papildomai įdiegė dvi naujai užduočiai įveikti būtina sistemas. Pirmoji – kompiuterinis simuliatorius, nagrinėjantis fizikinius judėjimo procesus ir „suvokiantis“, kaip automobilis juda erdvėje, antrasis – mokymosi iš vairavimo klaidų modulis, lyginantis teorinius ir praktinius sėkmingo vairavimo įgūdžius ir atitinkamai koreguojantis nesėkmingus sprendimus.
Pasak „Physorg.com“, kol kas gebėjimo pastatyti automobilį į reikiamą aikštelės vietą šoninio slydimo būdu paklaida yra apie 60 centimetrų, todėl automobilių gamintojai artimiausiu metu nepuls diegti naujos „autopiloto“ funkcijos. Tačiau šis pasiekimas yra pakankamai įspūdingas, kad įrodytų, jog ateityje iš savo klaidų mokytis sugebantys robotizuoti automobiliai gali labai rimtai varžytis su patyrusiais vairuotojais.
Šiuose vaizdo siužetuose pasakojama apie „Junior“ vairavimo įgūdžių pažangą.