Lietuvoje debiutuoja pirmasis „BMW i5“ elektromobilis: įkrovimą bus galima reguliuoti pagal elektros kainas biržoje  (1)

Vakar Lietuvoje įvyko viena svarbiausių šių metų BMW premjerų – mūsų šalyje debiutavo pirmasis „BMW 5“ elektromobilis – „BMW i5“. Gamintojas teigia, kad šio modelio debiutas žymi naują etapą premium verslo klasės automobilių segmente.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Jau šimtmetį BMW kuria drąsias ateities automobilių vizijas ir perkelia jas į realybę. Šiandien koncernas atverčia dar vieną naują lapą, šįkart – verslo klasės automobilių istorijoje. „BMW 5“ tituluojamas sėkmingiausiu visų laikų verslo sedanu, kurių visame pasaulyje parduota jau 10 milijonų. Ir nuo šiol mes matysime kitą jo evoliucijos etapą, su elektriniu „i5“ flagmanu priešakyje. Žengiame į ateitį, kurioje – daugiau tvarumo, technologijų, patogumo, stiliaus ir, žinoma, vairavimo malonumo“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Anot jo, „i5“ modelis pasižymi ne tik naujos kartos 5-tukams būdingu naujovišku dizainu, dinamiškumu ir skaitmeninėmis inovacijomis, bet ir tuo, kad juo galima keliauti be jokių emisijų – neteršiant aplinkos.

„Lietuvoje „BMW 5“ yra vieni populiariausių BMW modelių apskritai. Todėl itin laukėme pirmojo šios serijos elektromobilio premjeros mūsų rinkoje. Neabejojame „i5“ sėkme, nes elektromobilių paklausa auga dešimtimis procentų, palaipsniui jie tampa prioritetiniais automobiliais, ypač tarp verslo klientų, kurie skiria didelį dėmesį tvarumui“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Viena įkrova – iki 582 km

Elektrinis sedanas „BMW i5“ turės dvi versijas – „BMW i5 eDrive40“ ir visais keturiais ratais varomą dar sportiškesnę „BMW i5 M60 xDrive“.

„i5 eDrive40“ ratus suka 250 kW/340 AG elektros variklis, su kuriuo modelis nuo 0 iki 100 km/val įsibėgi per 6 sekundės. Maksimalus šio modelio išvystomas greitis siekia 193 km/valandą.

Sportiškajame „M60 xDrive“ montuojamas beveik dvigubai galingesnis – 442 kW/601 AG – galios motoras, su kuriuo 100 km/val. greitį elektromobilis išvysto per 3,8 sek. ir gali važiuoti maksimaliu 230 km/val. greičiu.

Abejose versijose montuojama tokia pati 81,2 kWh talpos baterija, taip pat naujos kartos adaptyvioji energijos rekuperacijos sistema bei išmanus šilumos siurblys, skirtas pašildyti ar atvėsinti automobilio saloną, pavarą ir aukštos įtampos bateriją.

Su tokia baterija ir pasiektu aukštu efektyvumu „i5 eDrive40" galės viena įkrova įveikti iki 497-582 km atstumą (pagal WLTP), o „BMW i5 M60 xDrive" – 455-516 km. Beje, naujasis modelis turi „Max range“ funkciją, su kuria nuvažiuojamą atstumą galima padidinti iki 25 proc.: tai pasiekiama sistemai apribojus naudojamą variklio galią, važiavimo greitį ir išjungus komforto funkcijas.

Įkrovimą reguliuos pagal elektros kainą biržoje

 

Standartinės komplektacijos „BMW i5“ iš įprasto tinklo (AC) galima įkrauti 11 kW galia. Tačiau pirkėjai gali užsisakyti papildomą įrangą, kuri leis šią spartą padvigubinti – iki 22 kW.

Greitojo įkrovimo stotelėse (DC) „i5“ priims maksimalią 205 kW galią. Esant tokiam sparčiam krovimui, automobilio bateriją nuo 10 iki 80 proc. bus galima papildyti per 30 minučių.

Dar viena inovacija „i5“ modelyje – „Connected Home Charging" funkcija. Jau šiandien ji sugeba optimizuoti automobilio įkrovimą tiesiogiai nuo saulės energijos modulių. O kitąmet gamintojas žada ir dar įdomesnę naujovę – galimybę optimizuoti įkrovimą atsižvelgiant į momentines elektros kainas biržoje. Tai reiškia, kad buitiniai elektros vartotojai ar verslai, turintys su biržos kaina susietus elektros tiekimo planus, galės nustatyti krauti automobilį tada, kai elektra biržoje yra pigesnė.

 

Be to, naujos 5 serijos elektromobiliai turi ir „Plug & Charge" funkciją, kuri leidžia transporto priemonei automatiškai autentifikuotis suderinamose viešosiose įkrovimo stotelėse. Todėl vairuotojui nebereikia naudoti programėlės ar įkrovimo kortelės.

Modernesnis dizainas, erdvesnis ir ergonomiškesnis salonas

Pirmasis „BMW i5“, kaip ir visa naujoji 5 serija, pasižymi ne tik važiuoklės inovacijomis, bet ir itin moderniu, solidžiu dizainu. Automobilio kėbulas įgavo naujų formų ir linijų, naujo dizaino buferius, taip pat žibintus tiek priekyje, tiek gale. Priekiniuose žibintuose integruota po dvi beveik vertikalias LED juostas, kurios perteikia BMW ikona tapusių dvigubų žibintų dizainą. Šios LED juostos atlieka dienos žibintų vaidmenį. Galiniai žibintai tapo plokštesni, siauresnės formos, o jų viduryje įterptas chromuotas apdailos elementas.

Dėmesio visuomet sulaukia ir atnaujinamų automobilių grotelės – „BMW i5“ modelyje jos taip pat atnaujintos, o už papildomą mokestį galima užsisakyti šviečiantį grotelių rėmelį.

Didesni matmenys = erdvesnis salonas

 

Palyginus su ankstesnės kartos „BMW 5“ modeliu, „i5“ ir kiti nauji „BMW 5“ modeliai bus didesni – „penktuko“ ilgis perkopė 5 metrus ir siekia 5,06 m, plotis – 1,9 m, o aukštis – 1,515 metro. Didesni matmenys leido inžinieriams įrengti erdvesnį saloną, kas suteikia papildomo komforto. Be to, inžinieriai patobulino ir garso izoliaciją.

Solidumo ir komforto papildomai suteiks aukštos kokybės apdaila bei modernios skaitmeninės paslaugos ir funkcijos. Įdomu, kad „BMW i5“ yra tvaresnis ne tik todėl, kad juo galima važiuoti be emisijų – šis modelis yra pirmasis, turintis pilnai veganišką salono apdailą, naudojamos veganiškos medžiagos vairui, sėdynių apmušalams, durelių apdailai.

„BMW i5“ integruotas 12,3 colio (31,2 cm) skersmens informacinis ekranas ir 14,9 colio (37,8 cm) skersmens kontrolės ekraną. Be to, papildomai galima užsisakyti ir interaktyvią juostą „BMW Interactive bar“, kuri montuojama skersai salono priekio bei ne tik apšviečia saloną, bet ir turi integruotus lietimui jautrius valdiklius. Apskritai, ekranų ir integruotų lietimui jautrių valdiklių integravimas leido inžinieriams sumažinti fizinių mygtukų kiekį salone.

 

„BMW i5“ turės naujausią 8.5 operacinę sistemą su „QuickSelect“ valdymu ir daugiau turinio – galimybę sustojus žiūrėti vaizdo įrašus bei žaisti žaidimus. Naujos kartos modeliai taip pat turės „BMW Digital Key Plus“ skaitmeninio rakto funkciją, kuri veiks ir su „Apple Watch“. Automobilyje taip pat įrengtas 5G ryšys bei eSim kortelės galimybė, kuri leis kai kuriose valstybėse automatiškai sumokėti už automobilio parkavimą apmokestinamose zonose.

Elektromobilis „BMW i5“ taip pat išsiskiria gausiu vairavimo ir parkavimo asistentų pasirinkimu.

Kartu su pirmuoju visiškai elektriniu „i5“, Lietuvoje debiutuoja ir kita naujos kartos „BMW 5“ versija – dyzelinė „BMW 520d xDrive“ su 145 kW/197 AG agregatu. Greitu metu turėtų debiutuoti ir dar dvi hibridinės „BMW 5“ versijos, kurias bus galima įkrauti iš tinklo – jų gamybą koncernas planuoja nuo lapkričio mėnesio.

Kaip skelbia BMW įgaliotoji atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ Lietuvoje debiutuojantis „BMW i5“ kainuoja beveik 77 tūkst. eurų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(1)
(2)
(-1)

Komentarai (1)

Susijusios žymos: