„Iveco“ pristatė naujos kartos „S-Way“ ir elektrinę vilkiko versiją  ()

„Iveco“ pristatė naująjį „S-Way“ – itin sėkmingą pirmtaką keičiančią sunkiąją transporto priemonę, pasižyminčią naujomis pažangiomis funkcijomis, saugos technologijomis bei našesniu varikliu. Taip pat pristatytas pirmasis Italijos bendrovės savarankiškai sukurtas elektrinis sunkiasvoris sunkvežimis „S-eWay“ – dar viena regioninių krovinių gabenimo alternatyva.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Degalų naudojimo našumas – tarp geriausių

Transporto parkų valdytojai gali rinktis iš plačios „S-Way“ montuojamų galios sistemų įvairovės. Vilkike debiutuojantis naujasis dyzelinis „xC13 Cursor“ variklis išsiskiria pažangiausiomis technologijomis, kaip antai dvigubo srauto turbinos vamzdžiu, iki 2 500 barų padidintu degalų įpurškimo slėgiu, naujais lengvesniais cilindrais, alkūniniu bei skirstomuoju velenais, išmaniais pagalbiniais įtaisais ir trinties mažinimo sprendimais.

Galingiausia motoro konfigūracija pasiekia iki 580 AG galią bei 2 800 Nm sukimo momentą. Savo ruožtu 500 AG galios ir 2 600 Nm versija geriausiai tinka norintiems maksimaliai padidinti tolimųjų pristatymų efektyvumą, mat ji leidžia iki 10 proc. pagerinti degalų ekonomiją. Pažangios naujosios funkcijos ir profesionalų paslaugos gali padidinti degalų naudojimo našumą papildomais 4 proc.

Naujojo variklio svoris buvo sumažintas 10 proc., palyginti su nebegaminamu „Cursor 11“ modeliu, o patvarumo standartas išaugo iki 1,6 mln. kilometrų ir tapo 33 proc. didesnis nei pirmtako.

GPS ryšio duomenimis paremta kelio nuskaitymo sistema dabar gali atpažinti posūkius bei žiedines sankryžas ir atitinkamai pakoreguoti pastovaus greičio palaikymo sistemos darbą. Gamintojai taip pat optimizavo ekologiško važiavimo režimo parinktis: jie patobulino pavarų perjungimo strategiją, sukimo momento derinimą ir „EcoRoll“ funkciją. Telematikos sistema leidžia parko valdytojams šį režimą valdyti nuotoliniu būdu.

Naujasis variklis suporuotas su greitesnės redukcijos galimybę turinčia „17xHE Meritor“ važiuokle, kad sukibimas su kelio danga būtų dar sklandesnis. Taip pat sunkvežimyje montuojama drauge su bendrove ZF sukurta 12 laipsnių „Traxon Gen2“ transmisija. Šioje naujojoje pavarų dėžėje yra keletas atnaujinimų, kaip antai perjungimo padėjėjas, kuris sinchronizuoja pavarų keitimą ir stabdymą varikliu.

Didesniu našumu išsiskiria ir gamtinėmis dujomis varomas variklis: jis išvysto 500 AG galią ir pasiekia 2 200 Nm sukimo momentą. Jo sąnaudos sumažėjo 10 proc. Geresnis našumas puikiai dera su ekologiniais pranašumais, nes biometanu varomas dujinis vilkikas gali iki 90 proc. sumažinti išmetamo CO2 kiekį. Be to, jis veikia gerokai tyliau nei dyzelinu varomas analogas.

Pirmasis elektrinis

Pirmasis „Iveco“ savarankiškai sukurtas elektrinis sunkiasvoris sunkvežimis „S-eWay“ viena įkrova gali nuvažiuoti iki 500 km. Šioje transporto priemonėje įrengta naujoviška baterijų sistema. Ją sudarantys devyni 82 kWh talpos akumuliatoriai pasiekia bendrą 738 kWh talpą.

 

Naudojantis iki 350 kW spartą siekiančiu sparčiuoju įkrovimu, „S-eWay“ energijos atsargas iki 80 proc. galima papildyti per 90 min. Šios baterijos jau išbandytos realiomis ir ekstremaliomis, nuo -30 iki +50 laipsnių pagal Celsijų temperatūrą siekusiomis, sąlygomis. Taip buvo ištobulinta pažangi baterijų šilumos valdymo sistema.

4x2 konfigūracijos „S-eWay“ vilkike naudojama „eAxle“ važiuoklė, kurioje montuojami du elektros motorai. Pastarieji sukuria 480 kW nuolatinę galią bei 1 800 Nm sukimo momentą.

Dėl kompaktiškos konstrukcijos visi baterijos moduliai telpa pačioje važiuoklėje. Elektriniame vilkike sumontuota regeneracinė stabdžių sistema, o vairuotojas pats gali pasirinkti vieną iš šešių jos intensyvumo lygių.

Vairuotojo poreikiams

Sunkvežimio kabinoje – naujas salonas su įvairių spalvų derinių medžiagomis, taip pat – visiškai skaitmenizuota vairuotojo darbo vieta su TFT prietaisų skydeliu, informacijos bei pramogų sistema bei galinio vaizdo stebėjimo kameromis.

 

„S-Way“ visuomet buvo vertinamas dėl patogios sėdimosios padėties, o dabar inžinieriai dar labiau pagerino komforto sąlygas: jie atnaujino ergonomiką, vertikaliau sumontavo mažesnį vairą, užtikrino daug platesnę jo reguliavimo amplitudę ir taip vairuotojo darbo vietą padarė panašesnę į aptinkamą lengvuosiuose automobiliuose. Elektrinis stovėjimo stabdys su automatinio įjungimo funkcija dar labiau išplečia salono erdvę.

Matomumas sunkiosiose transporto priemonėse yra labai svarbus dalykas, tad „S-Way“ pasižymi dideliais langais, žemai sumontuotu prietaisų skydeliu ir plačiais veidrodžiais. Naujas pasirinkimas – vaizdo kameros, suteikiančios dar didesnį matomumą vairuotojui. Be to, šios virš durelių sumontuotos kameros yra aerodinamiškos ir dėl mažesnio vėjo pasipriešinimo leidžia sutaupyti iki 1,5 proc. degalų.

Naujos technologijos

Nemenkas vaidmuo atnaujinant sunkvežimį teko inovatyvioms technologijoms. „S-Way“ kabinoje 10 arba 12 colių įstrižainės skaitmeninis prietaisų skydelis suteikia vairuotojui visą svarbiausią informaciją apie transporto priemonę, be to, šį ekraną galima konfigūruoti pagal prioritetus.

 

Visiškai naujas, taip pat konfigūruojamas 10 colių informacijos ir pramogų sistemos ekranas leidžia vairuotojui lengvai pasiekti garso sistemos ir kitus pagrindinius valdiklius. Savo išmaniuosius telefonus su transporto priemone vairuotojai gali susieti belaidžiu būdu per „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ sistemas. Jos leidžia patogiai naudotis įprastomis, telefone įdiegtomis programėlėmis. Naujoji sistema taip pat leidžia per „Bluetooth“ ryšį vienu metu prijungti du telefonus.

Naujos karto sunkvežimiuose gausu pažangiausių saugumo technologijų bei antrojo autonomiškumo lygio pažangių pagalbos vairuotojui technologijų.

Vairavimo pagalbos funkcija gali padėti vairuotojui tolimose kelionėse tiek riedant tiesiai, tiek sukant vairą. Savo ruožtu greitkelių asistentas padeda išlaikyti sąstatą eismo juostos centre, kai vaizdo kamera aptinka nukrypimus nuo reikalingos trajektorijos ir (arba) sistema nustato, kad vairuotojas per ilgai važiuoja atitraukęs nuo vairo rankas.

Adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema su „Stop&Go“ funkcija padeda išlaikyti fiksuotą greitį, užtikrina saugų atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės, taip pat automatiškai sustabdo sunkvežimį ir vėl pajuda spūstyse.

 

Be to, kiekviename iš „Way“ gamos modelių įdiegtos aklosios zonos ir pajudėjimo iš vietos informacinės sistemos, apsaugančios šalia sąstato esančius ir pažeidžiamus eismo dalyvius, taip pat vairuotojo nuovargio aptikimo funkcija, išmanioji greičio palaikymo pagalba bei alkoblokas.

Didžiausia investicija

Naujasis „Iveco S-Way“ siūlomas su holistiniu paslaugų portfeliu. Jį gamintoja sukūrė siekdama padidinti klientų verslo našumą bei pelningumą, maksimaliai pailginti automobilių naudojimo laiką, sustiprinti vairuotojų saugumą ir pagerinti aplinkosaugos rodiklius. Tam išnaudojamos visos skaitmeninių technologijų galimybės. Siekiama naudotojams pateikti pilnaverčius, šiuolaikinius poreikius atitinkančius  mobilumo sprendimus.

„Iveco“ pirmą kartą vienu metu atnaujino visą savo produktų ir paslaugų asortimentą. Pokyčiams bendrovė skyrė didžiausią savo istorijoje 1 mlrd. eurų investiciją.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(2)
(1)
(1)

Komentarai ()