To neturi net „Premium“ automobiliai! Kuo ypatingas „Luxury“ ()
Dažnas pamatęs gatvėje „premium“ segmento automobilį, kurio kaina gali siekti apie 200 tūkst. eurų, gali pagalvoti, kad tai – prabangos viršūnė. Tačiau egzistuoja ir „luxury“ segmento automobiliai, kurie iš pažiūros gali daug nesiskirti nuo jau minėtų, todėl labai svarbu suprasti keletą niuansų, kurie paverčia „luxury“ automobilius vienais geriausių pasaulyje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip pasakoja „Bentley Vilnius“ pardavimų atstovas Dominykas Gudavičius, pagrindinis dalykas, kuriuo „luxury“ segmento automobiliai skiriasi nuo visų kitų – rankomis kuriami salonai, laikantis tradicinės medžio ir odos meistrystės.
Tradicinė meistrystė
„Jei prieš kelis dešimtmečius odiniai salonai su medžio apdailomis buvo prieinami tikrai ne daugeliui, tai šiandien jau tokias apdailas kartais galime pamatyti ir gerai sukomplektuotame ekonominės klasės automobilyje. „Premium“ segmente odiniai salonai laikomi bene standartiniu dalyku ir dažnam gali pasirodyti, kad čia jau yra prabangos viršūnė. Tačiau taip nėra. Pavyzdžiui, „Bentley“ šiandien yra vienas nedaugelio gamintojų, kurių salono apdailos ir pats salonas yra kuriamas rankomis. Čia ir prasideda tas momentas, kai galime sakyti, kad tai yra „luxury“ segmento pavyzdys“, – aiškina D. Gudavičius.
Jis atskleidžia, kad siekiant absoliučios prabangos „Bentley“ visada leidžiasi į smulkmenas. Pavyzdžiui, žaliava odos apdailoms atkeliauja iš Šiaurės Europoje laikomų galvijų, nes čia ganyklos neturi spygliuotų tvorų, o geliantiems vabalams klimatas yra per šaltas. Rezultatas – tobula oda, be subraižymų ir įkandimų randų.
Vienintelis toks
D. Gudavičius pabrėžia, kad rankomis kuriami salonai yra tik vienas iš kriterijų, dėl ko automobilis yra laikomas „luxury“ segmento atstovu. Pasak jo, labai maža tikimybė, kad gatvėje pamatytumėte prabangius automobilius, kurie atrodytų identiškai.
„Komplektuojant „Bentley“ automobilį, klientai gali rinktis iš kiek daugiau nei 100 kėbulo spalvų. Net jei taip atsitiktų, kad du panašų skonį turintys savininkai išsirinktų automobilius su tokiomis pačiomis spalvomis ir ratais, tai įsėdus į vidų, jie vis tiek atrodys, kaip visiškai skirtingi. Taip yra todėl, kad renkantis salonus čia prasideda plačios galimybės, nes apdailos gali būti natūralaus medžio, anglies pluošto ar net specialiai apdirbto akmens“, – sako jis.
Tačiau tai tik ledkalnio viršūnė, nes dažniausiai „luxury“ segmento gamintojai turi savo dizaino ir personalizavimo padalinius. „Bentley“ gamykloje ši užduotis patikėta „Mulliner“ meistrams, kurie interjerus kurti pradėjo dar tada, kai net nebuvo išrastas automobilis. Čia vienintelis ribojantis veiksnys – klientų vaizduotė.
„Mulliner“ automobilius dažniausiai renkasi žmonės, ieškantys absoliutaus individualumo. Todėl interjere galima rinktis net tokias smulkmenas, kaip siuvinėjimo spalva ar vairo spalvos. Pavyzdžiui, 3 spalvas – pagrindinę salono ir sėdynių, papildomą sėdynių bei siuvinėjimo ir apvadų – galima pasirinkti pagal savo skonį. Tada prisideda medžio apdailų pasirinkimas, emblemų siuvinėjimas, vairo spalvos ir kitos individualios smulkmenos. Tokiu būdu galima susikurti beveik 4000 skirtingų interjero dizaino variantų.
Prabangos mokslas
„Bentley“ jau daugiau nei šimtmetį garsėja savo prabanga ir pagal asmenybę pritaikomu dizainu, tačiau visai neseniai prabangai jie suteikė naują prasmę. Kartu su pernai pristatytu „Bentayga EWB“ SUV gamintojas parodė, kas yra pažangiausios automobilio sėdynės pasaulyje“, – pasakoja D. Gudavičius.
„Bentley Airline Seat“ sėdynėse pirmąkart pasaulyje buvo panaudota automatinė klimato ir sėdėsenos kontrolės sistema. Pirmiausiai sėdynėse veikiantys jutikliai kas 25 milisekundes itin tiksliai matuoja keleivių kūno paviršiaus temperatūrą bei drėgmę. Tuo tarpu automatinė klimato kontrolės sistema pagal šiuos duomenis keleivio kūną gali šildyti vienoje vietoje ir vėsinti kitoje. Taip kelionės metu palaikoma kūno temperatūra, kuri padeda mažinti streso lygį ir užtikrina gerą savijautą.
Negana to, dešinė galinė sėdynė gali atsilošti beveik 40 laipsnių kampu, tuo metu priekinė keleivio sėdynė pasislenka į priekį, o iš jos atsilenkia oda aptraukta atrama kojoms. Tokioje pusiau gulimoje pozicijoje jau galima puikiai pailsėti, bet tai dar ne viskas.
Sėdynės mažais judesiais koreguoja sėdėseną ir kūno padėtį. Čia panaudota technologija leidžia kūną veikti keliomis kryptimis ir itin natūraliai. Per 3 valandas ši sistema 177 skirtingose nugaros ir kojų vietose gali pakoreguoti kūno padėtį. Taip keleiviai nesijaučia pavargę ir net po ilgos kelionės iš automobilio išlipa energingi ir pailsėję.
Pasak D. Gudavičiaus, tai yra tik keli dalykai, kurie „Bentley“ automobilius verčia „luxury“ segmento etalonu ir stipriai juos skiria nuo absoliučios daugumos transporto priemonių.
„Tikra prabanga yra žymiai daugiau nei išskirtinė išvaizda ar brangios apdailos detalės. Šiandien žmonės nori būti išskirtiniai ir daugiau dėmesio skiria personalizuotam dizainui. Iš šono šie „luxury“ ir „premium“ segmento skirtumai gali būti vos pastebimi, bet atsisėdus į tokio automobilio saloną ir bent šiek tiek pakeliavus, tampa labai aišku“, – sako jis.