Korėjiečiai pristatė padangoje integruotos sniego grandinės technologiją: pakaks mygtuko paspaudimo (Video) ()
Bendrovė „Kia Corporation“ pristatė naują integruotos sniego grandinės technologiją, itin palengvinsiančią vairuotojų gyvenimą sudėtingomis žiemos sąlygomis. Ši technologija pagrįsta formą įsimenančio lydinio moduliais. Aktyvavus elektriniu signalu, rato ir padangos viduje sumontuoti moduliai išlenda į paviršių ir veikia kaip važiavimui per sniegą skirta grandinė.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Skirtingai nei tradicinės sniego grandinės, kurias sunku uždėti ir nuimti, ši technologija leis formą įsimenančio lydinio grandinę aktyvuoti paprasčiausiu mygtuko paspaudimu. Toks sprendimas padės vairuotojams akimirksniu reaguoti ir saugiai vairuoti ant sniego staigiai pasikeitus važiavimo sąlygoms.
Pietų Korėjos gamintojų atstovų teigimu, ateityje tikimasi šią technologiją naudoti kasdieniuose automobiliuose. Tai atspindi bendrovės strateginį tikslą kurti pažangias naujoves, pritaikyti jas prie realių gyvenimiškų sąlygų ir taip sukurti klientams daugiau vertės.
Kaip tai veikia?
Integruotos sniego grandinės technologiją sudaro ratlankio ir padangos junginys su tolygiais intervalais išdėstytais išilginiais grioveliais. Juose esančiuose kanaluose sumontuoti formą įsimenančio lydinio moduliai. Idėją įgyvendinti leido specialaus lydinio savybės – jį paveikus elektros srove, medžiaga grįžta į pradinę formą.
Per įprastą kelionę rato viduje esantis lydinys suspaudžiamas į raidės „L“ formą ir neturi jokio kontakto su kelio danga. Vairuotojui aktyvavus technologiją mygtuko paspaudimu, paleidžiama elektros srovė, o formą įsimenantis lydinys grįžta į pradinę būseną – suformuoja „J“ raidės pavidalo formą ir į padangos paviršių išstumia specialius lydinio segmentus. Šie liečiasi su kelio danga ir pagerina sukibimą, stabilumą bei saugumą važiuojant per sniegu padengtus kelius.
Jeigu padangos paviršius susidėvi iki modulio aukščio normaliomis sąlygomis, vairuotojui tai nesunku pamatyti plika akimi. Savo ruožtu, tai palengvina apsisprendimą pakeisti padangas naujomis, nelaukiant, kol šios taps visiškai netinkamos naudoti.
Šiuo metu laukiama šios technologijos patento patvirtinimų tiek Pietų Korėjoje, tiek Jungtinėse Amerikos Valstijose. Dar labiau patobulinus technologiją, atlikus išsamius patvarumo bei eksploatacinių savybių bandymus ir peržiūrėjus atskirų rinkų reglamentus planuojama pradėti masinę gamybą.