„Eleport“ Kauno „Akropolyje“ įrengs didžiausią elektromobilių įkrovimo parką Baltijos šalyse ()
Elektromobilių infrastruktūros vystytoja „Eleport“ pačiame Kauno centre – „Akropolio“ prekybos centro prieigose – įrengs 40 įkrovimo stotelių, į kurias iš viso investuos beveik 1 mln. eurų. Projektas bus įgyvendinamas dviem etapais, o pirmųjų 20 stotelių įrengimo darbai prasidės ateinančių metų sausį. 2027-aisiais įgyvendinus antrąjį etapą didžiausiu Baltijos šalyse įkrovimo parku tapsiančioje Kauno „Akropolio“ automobilių stovėjimo aikštelėje vienu metu bus galima krauti iki 80 elektromobilių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Elektrifikuojantis Kauno automobilių parkui, miesto gyventojams ir svečiams labai reikia vietos, kurioje būtų galima be nerimo įsikrauti savo transporto priemonę. Mūsų tikslas – užtikrinti, kad paslauga būtų kokybiška ir nereikėtų laukti eilėje, svarstyti, ar atvykus bus laisvas įkroviklis. Gali atrodyti, kad planuojamas neįprastai didelis stotelių skaičius, tačiau net ir tokių pajėgumų ateityje gali neužtekti – esame pasirengę ir tolesnei plėtrai, – komentuoja „Eleport“ vadovas Lietuvoje ir Baltijos šalyse Kazys Pupinis. – Tikimės, kad naujosios krovimo stotelės suteiks dar daugiau patogumo elektromobilių vairuotojams, o nauda verslui bus ilgalaikė.“
K. Pupinio teigimu, Kauno miesto centre ir jo apylinkėse veikia apie 25 viešosios stotelės, kurių dauguma – lėtojo krovimo. Iki 2024-ųjų gegužės Estijos įmonė Kauno „Akropolio“ aikštelėje įrengs 20 lėtojo ir greitojo įkrovimo stotelių, kurios šį skaičių beveik padvigubins. Pirmojo plėtros etapo metu bus įrengta 12 nuolatinės (DC) ir 8 kintamosios (AC) srovės krovimo vietų, dar tiek pat kroviklių planuojama įrengti antrojo plėtros etapo metu.
„Vis daugiau kauniečių ir miesto svečių pas mus atvyksta elektromobiliais. Siekiame atliepti ne tik dabartinius, bet ir ateities poreikius, todėl vertinome gerąją tarptautinę praktiką, pasirinktų partnerių rekomendacijas – nusprendėme vienu projektu numatyti ir įrengti daugiau stotelių. Prie to prisidėjo augantys lankytojų srautai, taip pat centrinio rajono plėtra – pastaraisiais metais atidaryti verslo centrai, baseinas, vystomi nauji projektai saloje ir kitoje upės pusėje. Įgyvendinus projektą, net 16 proc. visų stovėjimo vietų Kauno „Akropolyje“ bus skirta elektromobilių įkrovimui. Manome, kad šiuo novatorišku žingsniu nustatome naują standartą tiek stovėjimo aikštelėms, tiek prekybos centrams, tiek visai infrastruktūrai“, – sako Brigita Kuodytė, Kauno „Akropolio“ valdytoja.
Įgyvendinant pirmąjį etapą stotelės bus įrengiamos keturiose skirtingose Kauno „Akropolio“ aikštelės vietose. Keturias greitojo įkrovimo stoteles planuojama įrengti priešais Šv. Kryžiaus bažnyčią, dar keturios greitojo įkrovimo stotelės bus įrengtos tarp pirmojo aukšto įėjimų į pastatą, o likusios – antrajame daugiaaukštės stovėjimo aikštelės aukšte.
„Eleport“ verslo vystymo vadovas Robertas Skamarakas pažymi, kad įgyvendinus pirmąjį etapą, bendra stotelių galia sieks 1500 kW, o didžioji dalis pajėgumų – 1200 kW – atiteks greitojo įkrovimo įrangai. Maksimali vienos įkroviklio prieigos galia sieks 150 kW, įgyvendinus antrą etapą, 2027-aisiais metais, bendroji įkrovimo stotelių galia viršys 3 megavatus (MW).
Kauno „Akropolio“ stovėjimo aikštelėje bus galima įkrauti visų prekės ženklų elektromobilius. Greitojo įkrovimo stotelėse bus naudojamos „CHAdeMO“ ir CCS, o vidutinės spartos krovikliuose – „Type2“ jungtys. Priklausomai nuo aplinkos temperatūros ir elektromobilio modelio, baterijos įkrovimas prisijungus prie greitojo įkrovimo stotelės truks nuo pusvalandžio iki pusantros valandos.