„Tesla Cybertruck“ Europoje tikriausiai niekada nepasirodys. Štai kodėl  (1)

Svoris, polinkis į mažesnių dydžių transporto priemones ir įkrovimo prievadas – visa tai apsunkina amerikietiško automobilio kelią į Europą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Larsas Moravy, „Tesla“ transporto priemonių inžinerijos viceprezidentas, patvirtino „TopGear Netherlands“, kad „Cybertruck“ greičiausiai niekada nepateks į Europą.

Pirmieji serijinės gamybos „Tesla Cybertruck“ pagaliau buvo pristatyti po ketverių metų vėlavimo, gandų ir visokių keistų generalinio direktoriaus Elono Musko pastabų.

Tačiau nors amerikiečių klientai, užsisakę grubaus dizaino visiškai elektrinį pikapą, jau gali tikėtis jį gauti kitais metais, Europos pirkėjams gali iškilti rimtų problemų.

To priežastis yra automobilio specifikacijos, kurios, nors ir įspūdingos, gali paversti pirmąjį „Tesla“ pikapą savotišku uždraustu vaisiu Senajame žemyne.

630 kW galios ir nuo 0 iki 100 km/val. vos įsibėgėjantis per 2,6 sekundės, „Cybertruck“ yra greitas, bet kartu ir sunkus pikapas. „Cybertruck“ yra tiesiog per sunkus, kad juo būtų galima važinėti įprastomis vairuotojo teisėmis Europoje.

Europoje žmonės, turintys B kategorijos pažymėjimą (įprastiems lengviesiems automobiliams), gali vairuoti transporto priemones, kurių didžiausias bendrasis svoris yra 3,5 tonos. Nors „Cybertruck“ svoris nesiekia ribos – 3,1 tonos, neatsižvelgiama į 1130 kg naudingąją apkrovą. Pridėkite tai ir gausite 4230 kg. Ir tai neatsižvelgiant į keleivių svorį.

Tai reikštų, kad jei „Cybertruck“ būtų parduodamas Europoje, „Cybertruck“ klientas turėtų turėti C kategorijos vairuotojo pažymėjimą, skirtą transporto priemonėms, kurių masė viršija 3,5 tonos.

Gauti tokį pažymėjimą kainuoja brangiau, palyginti su įprastu B tipo pažymėjimu, ir mažiau žmonių susiduria su tokia problema – kodėl tai daryti, jei neplanuoja vairuoti sunkvežimio? Taigi, nepatogu transporto priemonei, kuri skirta masinei gamybai ir parduodama dideliais kiekiais.

 

Kitas veiksnys, dėl kurio „Cybertruck“ gali tapti tik amerikiečių atributu, yra ribotas didelių pikapų patrauklumas Europoje. Mažesni pikapai, tokie kaip „Toyota Hilux“, „Mitsubishi L200“, „Volkswagen Amarok“ ir „Ford Ranger“, valdo segmentą Senajame žemyne, todėl tokiam dideliam pikapui kaip „Tesla“ būtų sunku prasimušti.

„Palyginti su tuo, ką matote JAV rinkoje, pikapai yra šiek tiek maži“, – sakė „Gartner for Business Insider“ tyrimų viceprezidentas Pedro Pacheco.

„Cybertruck“ kategorijos transporto priemonėms Europoje nėra didžiulės rinkos, nes pikapai paprastai nėra labai paplitę“, – pridūrė jis.

Ir galiausiai, yra įkrovimo prievado problema. Nors „Tesla“ vadinamoji Šiaurės Amerikos įkrovimo standarto (NACS) jungtis yra tuoj de facto taps pasirinkimu tarp JAV ir Kanados rinkoms skirtų EV, Europa priėmė CCS2 įvado standartą. Net europietiškuose „Tesla“ įkrovikliuose yra CCS2 jungtis.

 

Taigi, norėdamas parduoti „Cybertruck“ Europoje, JAV įsikūręs automobilių gamintojas turėtų kažkaip įdiegti „Cybertruck“ CCS2 jungtį. Tai reiškia, kad techninės ir programinės įrangos pakeitimai, kuriuos „Tesla“ gali laikyti per dideliu rūpesčiu.

Sunku pateikti skaičius, nes pikapai paprastai skaičiuojami su kitomis lengvosiomis komercinėmis transporto priemonėmis, pavyzdžiui, furgonais, tačiau 2020 m. Europoje buvo parduota tik 116 280 pikapų.

Tai labai toli nuo maždaug trijų milijonų pikapų, kurie buvo parduoti Jungtinėse Valstijose 2020 m., todėl tai dar mažiau patraukli rinka „Tesla“, kuri iki 2025 m. nori parduoti net 250 000 „Cybertruck“ per metus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(14)
(9)
(5)

Komentarai (1)