Kelininkai perspėja – Lietuvoje oro ir eismo sąlygos itin žiemiškos: prašo gyventojų sąmoningumo  ()

Lietuvoje vairuotojų planus ketvirtadienį ir penktadienį koregavo nemažas snygis bei seniai matyti šalčiai – oro ir eismo sąlygos itin žiemiškos. Ypač sudėtingos jos Šiaulių, Klaipėdos, Biržų, Anykščių miestuose. Kelius, šaligatvius, automobilių stovėjimo aikšteles ir aikštes prižiūrinti bendrovė „Ecoservice“ besitęsiantiems žiemiškiems orams pasiruošusi, tačiau prašo ir gyventojų sąmoningumo.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kaip paaiškino „Ecoservice“ teritorijų priežiūros verslo direktorė Diana Lubė, keliai barstomi ir prevenciškai: tuomet dangų kokybė išlieka nebloga net ir sningant ar snygiui pasibaigus, pagerėja kelių valymo kokybė, sutrumpėja jų valymo laikas, o tikimybė susidaryti ledui, dėl ko smarkiai išauga tiek druskos, tiek valymo kartų kiekiai, reikšmingai sumažėja. Tačiau įprastinio chloridų mišinio poveikį labai stabdo itin ilgai besilaikanti žema temperatūra, todėl net ir kelis kartus didesnis chloridų mišinio kiekis nėra efektyvus. Miestuose, kuriuose temperatūra nukrenta ne žemiau nei 5 laipsniai šalčio, situacija keliuose nebloga, tačiau miestuose, kuriuose temperatūra nuolat yra žemesnė nei 7 laipsniai šalčio ir sninga – oro sąlygos yra ekstremaliai sudėtingos.

„Mūsų sniego valytuvai ir visa barstymo technika paruošta sudėtingiausiam scenarijui, esant tokiam dideliam šalčiui naudojamas ir kalcio bei magnio chloridų mišinys, kuris yra itin agresyvus ir turi didesnį poveikį. Komandos esant gausiam snygiui ar ekstremalioms oro sąlygoms kelių priežiūrą užtikrina visą parą“, – sako D. Lubė.

Gatvių ir šaligatvių valymo eiliškumą nustato savivaldybė, gatves suskirstydama į skirtingas kategorijas. Pagal prioritetą pirmiausia valomos pirmos ir antros kategorijos gatvės – prie ugdymo įstaigų, ligoninių, viešųjų įstaigų, taip pat tiltai, viadukai, intensyviausio eismo gatvės, stačios įkalnės ir nuokalnės. Antros ir trečios kategorijos gatvės – gyvenamieji rajonai, nutolusios gyvenvietės, o į ketvirtą kategoriją patenka sodų bendrijos, neasfaltuoti keliai ir žvyrkeliai, kurie nuvalomi jau pasibaigus snygiui. Tokia kelių priežiūros tvarka užtikrina saugesnį eismą keliuose ir yra ekonomiškai efektyvi, todėl anksti ryte ne visi keliai gali būti nuvalyti maksimaliai greitai.

 

Sningant kelininkams pasirūpinti gatvių ir šaligatvių būkle padėtų ir gyventojų sąmoningumas – reikėtų nestatytii automobilių ten, kur jie trukdytų nuvalyti gatves, kiemuose esančius šaligatvius, o, esant galimybei automobilius patraukti, kai valomos kiemų automobilių stovėjimo aikštelės. Pėsčiųjų prašoma leisti pravažiuoti šaligatvius valantiems traktoriams, kad būtų greičiau nuvalomi visi pėsčiųjų takai.

Artimiausiomis dienomis niekur nesitrauks ir seniai matyti šalčiai. Prognozuojama, jog sekmadienio naktį atšals iki -20, o vietomis net iki -26 laipsnių. Žiemą vairuotojams ir pėstiesiems rekomenduojama nuolat stebėti ir vertinti oro sąlygas, kurios gali netikėtai keistis. Pėstiesiems tai leidžia deramai įvertinti situaciją, pasirinkti geriausią kelionės maršrutą, tinkamą aprangą ir avalynę, o vairuojantiems – vairavimo stilių ir ypač atkreipti dėmesį  tokiomis oro  sąlygomis į saugų greitį bei atstumą nuo priekyje esančios transporto priemonės.

 

Šį sezoną bendrovė už gatvių priežiūrą atsakinga Klaipėdoje ir Klaipėdos rajone, Gargžduose, Šiauliuose, Šilalėje, Pasvalyje, Biržuose, Anykščiuose, Marijampolėje ir Kazlų Rūdoje. Šaligatvius prižiūrės Vilniuje, Marijampolėje, Alytuje, Kėdainiuose, Anykščiuose, Šiauliuose, Biržuose ir Klaipėdoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(1)
(0)
(1)

Komentarai ()