CES parodoje „Mercedes-Benz“ pristatė virtualųjį asistentą, bendraujantį su vairuotoju tarsi žmogus ()
Galingiausiame metų technologiniame renginyje CES 2024 „Mercedes-Benz“ pristatė MBUX DI pagrįstą virtualųjį asistentą, kuris iš esmės keičia vairuotojo ir jo automobilio santykį. Ypač suasmeninta naudotojo patirtis leis kiekvienam pasijausti lyg vežamam išmanaus ir susikaupusio vairuotojo. Nuolat plečiant trečiųjų šalių programėlių sąrašą, toks padėjėjas darysis vis „protingesnis“ ir išmoks vis daugiau asistavimui reikalingų funkcijų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Parodoje „Mercedes-Benz“ pristatė daugybę naujovių, apibrėžiančių bendrovės itin „sužmogintos“ naudotojo patirties automobilyje viziją. Tarp jų ryškiausi naujojo integruoto MBUX virtualiojo asistento patobulinimai. Pažangus DI padės vairuotojui sukurti dar natūralesnį ir intuityvesnį ryšį su automobiliu, o vairavimą palengvins aktyvi asistento pagalba. „Unity“ žaidimų varikliu sukurta didelės raiškos grafika „Hey Mercedes“ balso asistentui suteikia neregėtą vizualinį matmenį, o rinkoje ši naujovė pasirodys automobiliuose su netrukus pasirodysiančia „Mercedes-Benz“ modulinės architektūros (MMA) platforma. 2024 m. CES parodoje debiutavęs koncepcinis automobilis „Concept CLA Class“ kaip tik sukurtas naudojantis šia platforma ir suteikia progą pirmiesiems pamatyti, kaip veikia naujausia „Mercedes-Benz“ operacinės sistema.
„Tobulinant dirbtinio intelekto technologijas, „Mercedes-Benz“ vis geriau pažįsta savo vairuotoją. DI papildys ir pagerins mūsų klientų gyvenimą ne tik automobilyje. Naujausi CES parodoje pristatyti mūsų darbai leidžia žvilgtelėti į tai, kas įstabaus mūsų laukia ateityje,“ – sako AB „Mercedes-Benz Group“ valdybos narys, technologijų direktorius Markus Schäfer.
MBUX virtualusis asistentas yra kol kas labiausiai žmogų primenanti „Mercedes-Benz“ sąsaja. Visos iki šiol naudotos sumanios „Mercedes-Benz“ sistemos čia susijungia į vieną naują „asmenį“, kuris su klientu bendrauja natūraliai ir empatiškai. Pasitelkiant DI, stengiamasi, kad klientui būtų kuo lengviau, paprasčiau ir patogiau atlikti visus vairuotojui reikalingus veiksmus. Pavyzdžiui, remdamasis ankstesniu vairuotojo elgesiu ir atsižvelgdamas į realią situaciją, asistentas gali rytais įjungti vairuotojui karščiausias naujienas, o po darbo dienos važiuojant namo – mėgstamiausią tinklalaidę kartu su masažo programa. Vėluojančiam į kalendoriuje pažymėtą susitikimą vairuotojui sistema gali pasiūlyti prisijungti prie pokalbio nuotoliu tiesiai iš automobilio, o jei ateina elektroninis paštas su žymeniu „skubu“, gali pasiūlyti stabtelėti šalikėlėje ir jį perskaityti. Patirtį dar labiau sustiprina tinkamą automobilio atmosferą kurianti apšvietimo ir garso sistema, kuri, tarkim, prie atpalaiduojamojo masažo gali priderinti ir šiltas šviesas bei švelnią muziką.
MBUX virtualiajam asistentui būdingi keturi, į darnią visumą susiliejantys „asmenybės bruožai“ – natūralus, įžvalgus, asmeniškas ir empatiškas. Asistento kalbai modeliuoti naudojami didieji kalbos masyvai, padedantys megzti visiškai natūralų dialogą. Toks bendravimas labiausiai primena pašnekesį su draugu. Asistentas atsako į klausimus, remdamasis bendrosiomis žiniomis ir gali pats išmaniai klausinėti vairuotoją siekdamas išsiaiškinti jo poreikius. Empatiją kelia jausmingesnis neuroninis balsas, galintis keisti kalbėsenos stilių.
Visiškai naują dimensiją atveria ir MBUX erdvinė navigacija. Ši pažangi funkcija atvaizduoja automobilį supančią aplinką ir reaguoja į ją tikruoju laiku. Vairuotojas kur kas geriau suvokia situaciją, galėdamas matyti tai, ką „mato“ automobilis. Pavyzdžiui, ekranuose galima matyti visus aplinkinius eismo dalyvius: kitus automobilius, dviratininkus ir netgi į greta kelio einančius pėsčiuosius. Maršrutai brėžiami papildytoje realybėje – ypač naudingi kebliuose miestų žemėlapiuose. Juk tarkim vairuotojas gali aiškiai matyti, kur tiksliai jį nuves vienas ar kitas posūkis išvedantis iš transporto žiedo. Ar koks signalas dega aklojoje zonoje atsidūrusiame šviesofore.
Visos šios naujovės remsis į unikalią „Mercedes-Benz“ sukurtą ir specialiai automobiliams skirtą operacinę sistemą. Automobilių gamintojas tuo siekia, jog klientų saugumas ar komfortas priklausytų tik nuo jų pačių gaminamos programinės įrangos. Taip pat tuo užtikrinamas ir trečiųjų šalių programėlių, kurios papildo šią sistemą papildomomis funkcijomis, sklandus darbas tiek tarpusavyje, tiek bendraujant su valdymo branduoliu. Gamintojas taip pat žada, jog dėka išmaniosios debesijos, valdymo moduliai ir davikliai bus atnaujinami ir niekuomet neatsiliks nuo įmonės diegiamų naujovių.