Nauji „Scania“ biodujų varikliai: ne tik ekologiškesni, bet ir leidžia sutaupyti degalų ()
Naujieji „Scania“ 13 litrų biodujų varikliai leidžia sutaupyti 5 proc. degalų ir užtikrina, kad būtų galima nuvažiuoti dar didesnį atstumą. Naujus variklius „Scania“ pristatė dar pernai tarptautinėje „IAA“ parodoje, tačiau dabar naujieji varikliai jau rodo gerus rezultatus – padeda sutaupyti ir užtikrinti efektyvesnį darbą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Modernūs biodujų varikliai veikia pažangiausio ir efektyviausio „Scania Super“ jėgos agregato pagrindu, kurį sudaro naujieji biodujų varikliai bei dyzelinių variklių G25 pavarų dėžės ir ašys.
„Sujungus šiuos komponentus, netrukus tapo aišku, kad technologija greitai pasiteisins. Biodujų variklius papildžius „Scania Opticruise“ pavarų dėže ir naujomis ašimis, jie gali veikti pačiu didžiausiu savo pajėgumu. Visa tai leidžia sutaupyti 5 proc. degalų“, – sako „Scania Trucks“ vyresnysis atsinaujinančių degalų produktų vadovas Ola Henrikssonas.
Anot jo, susidomėjimas biodujomis varomais sunkvežimiais sparčiai auga. Dėl šios priežasties daugelis įmonių siekia atnaujinti savo transporto priemones. Biometano pagrindu pagamintus degalus galima lengvai įsigyti degalinių tinkluose, o toks sprendimas gali sumažinti išmetamo CO2 kiekį net iki 90 proc.
Europoje sparčiai plečiami degalinių tinklai, kuriuose galima įsigyti biodujų. Taip skatinama mažinti CO2 pėdsaką, todėl prie tvaresnės veiklos gali prisidėti visos bendrovės.
Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija jau dabar pateikė kvietimą teikti suslėgtų biodujų pildymo viešųjų punktų įrengimo projektų įgyvendinimo planus. Šiam tikslui numatyta beveik 7 mln. eurų investicijų. Planuojama, kad šalyje bus įrengta ne mažiau nei 30 biodujų punktų.
Naujieji biodujų varikliai sukurti 13 litrų dujinio variklio, kurį „Scania“ naudoja jau kelerius metus pagrindu siekiant užtikrinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) mažinimą transporto pramonėje.
„Esu įsitikinęs, kad tokie varikliai greitai taps populiarūs tarp visų gamintojų. Tai puikus sprendimas, kadangi ne tik sumažėja CO2 emisija, bet ir padidėja vairavimo galimybės. Be to, tokie varikliai prisideda ir prie vairuotojo komforto – gerokai sumažina triukšmo lygį kabinoje“, – sako O. Henrikssonas.