Naudotų automobilių kainos pernai Europoje daužė rekordus, bet yra ir gerų žinių  ()

2023 metais vidutinės naudotų automobilių kainos Vakarų Europoje pasiekė rekordines aukštumas. Tačiau po mėnesius užsitęsusio brangymečio, maždaug metų viduryje automobiliai Vokietijoje, Belgijoje ar Nyderlanduose ėmė pigti, rodo didžiausios Europoje automobilių prekybos platformos „AutoScout24“ duomenys.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Pernai vidutinė naudoto automobilio kaina Vakarų Europos šalyse buvo maždaug 6 proc. didesnė negu 2022 metais. 2023 metams įpusėjus kai kuriose Europos rinkose kainos ėmė pastebimai vėsti. Naudotų automobilių pigimo tendencija išlieka ir šių metų pradžioje, nes vien el. prekybos automobiliais duomenys rodo, kad pasiūla Europoje sparčiai atsistatė ir toliau auga. Todėl gali būti, kad planuojantys parduoti automobilį, jau praleido geriausią laiką, kai kainos buvo aukščiausiame taške“, – sako Gediminas Dijokas, automobilių prekybos platformos caramba.lt Lietuvoje vadovas.

Būtent padidėjusią pasiūlą analitikai nurodo kaip vieną esminių veiksnių, kodėl naudotų automobilių kainos metų viduryje nustojo kilti ir patraukė žemyn. Pavyzdžiui, 2023 metų sausį vidutinė Vokietijoje parduodamo naudoto automobilio kaina buvo 29 tūkst. eurų, o gruodį – 27,5 tūkst. eurų. Belgijos rinkoje vidutinė kaina 2023-ųjų sausį siekė 25,8 tūkst. eurų, o metų pabaigoje sumažėjo iki 23,7 tūkstančio eurų. Nyderlanduose vidutinė parduodamo naudoto automobilio kaina siekė apie 24,5 tūkst. eurų, Italijoje – 22,7 tūkst. eurų.

G. Dijokas mano, kad ši tendencija iš Vakarų Europos rinkų šiemet turėtų atsiristi iki Lietuvos, nes internetas mūsų šalies vartotojams atveria pasirinkimų galimybes iš šimtų tūkstančių automobilių.

Per mėnesį apie 30 mln. vartotojų sulaukianti „AutoScout24“ sistema šių metų pradžioje apskaičiavo, kad per 2023 metus naudotų automobilių pasiūla vien internetu augo 12 procentų. O elektra varomų (EV) transporto priemonių pasiūla pašoko net 143 procentais – kone 2,5 karto. Nors EV pasiūla, „AutoScout24“ duomenimis, 2 proc. sumažėjo.   

 

Pasak G. Dijoko, pasiūlai stiprią įtaką padarė automobilių gamintojų sugrįžimas į įprastas vėžes ir augantys naujų automobilių pardavimai. „Kai Vokietijos gyventojui atsiveria galimybė be problemų įsigyti naują automobilį, turimą jis paprasčiausiai parduoda. Taigi, kai po pandemijos sukeltų vargų dėl žaliavų ir mikroschemų tiekimo Vokietijoje vėl ėmė pildytis gamintojų sandėliai ir pardavėjų salonai, prekyba kaip mat atsigavo – tiek naujais, tiek naudotais automobiliais, nes tai yra susisiekiantys indai. Tą patį atspindi didžiųjų prekybos platformų Europoje metinė statistika“, – dėsto lietuviško startuolio vadovas. Jis daro išvadą, kad laimėjo tie pirkėjai, kurie automobilį įsigijo ne 2023 metų pradžioje, o pabaigoje, taip pat tie, kurie laukė dar ilgiau ir sandorį sudarė šių metų pradžioje. 

 

Automobilius iš Europos savo klientams Lietuvoje siūlančio startuolio vadovas sutinka, kad dabartinė tendencija yra palanki įmonėms ir žmonėms, norintiems įsigyti naudotą automobilį.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(3)
(0)
(3)

Komentarai ()