Automobilio vertės išsaugojimas: reguliariai nubraukti dulkių salone nepakaks ()
Rūdžių prevencija, kėbulo ir salono detalių dažų apsauga, kenksmingų medžiagų pašalinimas, dailesnė išvaizda, geresnis matomumas bei sveikesnė aplinka. O galiausiai – išsaugota didesnė vertė, nes pirkėjai visuomet pirmenybę teiks geriau atrodantiems modeliams. Tokias priežastis vardija specialistai, patariantys vairuotojams neapleisti savo automobilių. Tačiau ką ir kada reikėtų atlikti, kad jis būtų tinkamai prižiūrėtas?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Poveikis saugumui, sveikatai ir kišenei
Pasak specialistų, geros automobilio priežiūros pagrindu turėtų tapti reguliarus jo išorės plovimas ir salono valymas. Bendrovės „Pro Bro“ Kauno Savanorių 441A „Express“ plovyklos vadovo Tautvydo Žiobos teigimu, būtent reguliarumas yra vienas pagrindinių tinkamos priežiūros kriterijų. Labai svarbu neužleisti automobilio, kad vėliau netektų problemų spręsti brangesniais būdais.
„Reguliarus plovimas padeda išlaikyti gerą išvaizdą. Šaltuoju metu ant automobilio paviršiaus gali kauptis kelių druska, sumišusi su purvu. Dėl to ji sunkiau pastebima. Laikui bėgant šie teršalai gali sukelti koroziją, ypač tokiose vietose kaip važiuoklė, kur plika akimi pažeidimų nepamatysime. Paviršiams kenkia ir kelio teršalai: alyva, dervos, stabdžių sistemos dulkės. Reguliarus plovimas padeda viso to išvengti ir apsaugo nuo ilgalaikės žalos“, – vardija pašnekovas.
Jis priduria, kad ultravioletiniai saulės spinduliai, medžių sakai ir paukščių išmatos gali pažeisti automobilio dažus bei laką, o nuolatinis plovimas su tam skirtomis švaros priemonėmis užkerta kelią dažų pažeidimui ir blukimui. Švarūs, sistemingai plaunami langai lemia gerą matomumą, o kartu – ir didesnį saugumą.
Anot T. Žiobos, taip pat svarbu ir tolygiais laiko tarpais išsivalyti saloną. Jame atsirandantys nešvarumai paviršiams tiek žalos kaip kėbulo nešvarumai nepridaro, tačiau gali sukelti kitų rūpesčių. Užleistos gėrimų dėmės, maisto likučiai ar nuolatinė drėgmė yra puiki terpė daugintis kenksmingiems mikroorganizmams. Jie kelia pavojų sveikatai ar tiesiog tampa nemalonių kvapų priežastimi.
„Jei ateityje planuojate savo transporto priemonę parduoti, reguliarus jos plovimas ir tinkama priežiūra prisidės prie didesnės vertės išsaugojimo. Pirkėjai visuomet pirmenybę teikia gerai prižiūrimiems automobiliams“, – pažymi pašnekovas.
Kaip prižiūrėti?
Tarp vairuotojų dar gajus mitas, kad transporto priemonę pakanka nuplauti kartą per keletą mėnesių, o saloną išsivalyti užtenka prieš šiltąjį kelionių sezoną ir rengiantis žiemai. Vis dėlto tą reikėtų daryti dažniau – po pusmečio dalies dėmių iš salono nepavyks pašalinti be specialių brangesnių priemonių. O kėbulo paviršiai aplinkos poveikį patiria kasdien, tad jiems būtinas atitinkamas dėmesys.
Automobilių apžvalgininkas, žurnalo „Keturi ratai“ bendraautoris Justas Lengvinas sako savo automobilį nusiplaunantis bent kartą ar du per savaitę, išskyrus tuos tarpsnius, kai lauke vyrauja neigiama temperatūra. Jis tikina nesąs apsėstas švaros manijos, tik turįs nusistatęs priežiūros sistemą.
„Aš nesu iš tų žmonių, kurie bagažinėje vežiojasi automobilio priežiūros priemonių rinkinį. Man norisi, kad kasdienis automobilis būtų įrankis, tad ir jo švarai palaikyti renkuosi variantą, leidžiantį tai atlikti greitai ir be didesnių pastangų – tunelinių plovyklų prenumeratą. Taip galiu bet kada išsiblizginti automobilį didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Ten pat yra galimybė išsisiurbti saloną ir nusivalyti paviršius servetėlėmis“, – pasakoja žurnalistas.
T. Žiobos tvirtinimu, pavyzdingai automobilį prižiūrinčiam jo savininkui tunelinės plovyklos abonementas padeda sutaupyti ne tik marias laiko, nes švarinimo procesas trunka vos 2 minutes, bet ir pinigų. Tarkime, jeigu vienkartinis plovimas joje kainuoja nuo 9,5 eurų, tai nuo maždaug 24 eurų per mėnesį, priklausomai nuo pasirinktos trukmės ir paslaugų krepšelio, atsieinantis abonementas atsiperka jau sulig trečiuoju plovimu.
Beje, „Pro Bro“ tunelinėje plovykloje Muravos mikrorajone Kaune jau įdiegė ir analogišką salonų sausojo valymo tunelį, kuriame per 8 min. išsiurbiamas automobilio salonas ir bagažinė, salone nušluostomos dulkės, nuvalomi ir nusausinami langai, taip pat išplaunami ir išdžiovinami visi kilimėliai. Netrukus tokia paslauga bus pasiūlyta ir Vilniuje bei dar vienoje plovykloje Kaune.
Reguliariai ir pigiau ar retai ir brangiau?
T. Žioba perspėja, kad greitos ir paprastos transporto priemonės priežiūros pakaks tik tuomet, jeigu ji bus atliekama reguliariai. Pavyzdžiui, abonementų paslauga iš esmės ir buvo sukurta orientuojantis į tokius vairuotojus, kuriems automobilio priežiūra yra lyg natūrali higiena. Tam gerai pritaikyta ir laiką taupyti leidžianti tunelinė konvejerio technologija.
„Juk ir į sporto klubą abonementus perkame tada, kai ruošiamės nuosekliai sportuoti, kad išlaikytume sveiką kūną. Taip ir reguliarus automobilio valymas leidžia palaikyti tinkamą jo būklę“, – paaiškina T. Žioba.
Vis dėlto specialistas pažymi, kad, jeigu automobilis neprižiūrėtas ilgesnį laiką arba jo salone jau yra įsisenėjusių dėmių, vyrauja nemalonūs kvapai ir pan., o galbūt ir kėbulo dažai jau nebeblizga kaip naujo modelio – visa tai gali rodyti, kad vien paprasto kassavaitinio vizito į greitųjų paslaugų centrus nepakaks. Tuomet rekomenduotina automobilį atvežti į švaros centrus, kuriuose galima atlikti sudėtingesnes valymo paslaugas.
Tokiuose centruose konkrečios paslaugos parenkamos pagal problemos pobūdį. Nedidelius paviršinius kėbulo subraižymus galima panaikinti ir kėbulo spalvą vėl pagyvinti jį nupoliravus, ratlankius nuo prikepusių apnašų taip pat pavyks išvaduoti tik profesionalams skirtomis cheminėmis priemonėmis. Norint ilgesnio efekto, po plovimo kėbulą galima padengti specialiu vašku ar teflono danga, priekinį stiklą papildomai galima apsaugoti hidrofobine nanodanga.
„Taip pat ir salone – dalį plastikų ar audinių įmanoma išvalyti ir atnaujinti tik specialiomis cheminėmis priemonėmis, o prastus kvapus pavyks išnaikinti tik suradus ir eliminavus jų šaltinį. Dažnai juos skleisti gali net ir į kėbulo kanalus po sėdynėmis pritekėję skysčiai (juos namų sąlygomis pasiekti bus sudėtinga) arba salono kondicionavimo sistemose įsiveisę mikroorganizmai. Šią problemą galima išspręsti tik išvalius ir papildomai išdezinfekavus saloną“, – paaiškina T. Žioba.