„Audi Q6 e-tron“ platformos inovacijos: išradingas paprastumas, 800 voltų spartusis įkrovimas ir išmanusis temperatūros valdymas ()
„Audi Q6 e-tron“ debiutas žymi ne tik paties prekės ženklo, bet ir visos elektrifikuoto transporto rinkos technologijų šuolį. Tobulindama naująją prabangių elektromobilių platformą „Premium Platform Electric“ (PPE) ir jai skirtą bateriją gamintoja siekė užtikrinti ne tik maksimalų nuvažiuojamą atstumą, bet ir itin spartų įkrovimą. 800 voltų elektros sistema, pažangus temperatūros valdymas ir išradingai supaprastinta konstrukcija leido pasiekti išskirtinius techninius parametrus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Q6 e-tron“ puikiai atskleidžia naujosios PPE platformos galimybes. Iki 625 km viena įkrova nuvažiuojamas atstumas yra įspūdingas rezultatas, bet vien tik to neužtenka. Kasdien vairuojant elektromobilį vartotojams taip pat itin svarbi yra ir galimybė greitai įkrauti jo bateriją. 10 minučių trunkančio energijos atsargų papildymo užtenka įveikti 255 km atstumui. Jeigu planuojamame maršrute yra sparčiojo įkrovimo stotelės, toks įkrovimas užtikrina išskirtinį kelionių komfortą. Tokiu būdu „Audi“ toliau skatina elektromobilių technologijų pažangą ir tuo pat metu siūlo ne ir patiems reikliausiems vartotojams tinkančius naujos kartos e. mobilumo sprendimus“, – kalba Ilgvars Lubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje ir Latvijoje.
Nuo nulio kurtos „Audi Q6 e-tron“ baterijos struktūra buvo maksimaliai optimizuota. Naudojama tik dvylika modulių, kurie iš viso talpina 180 celių, o bendroji talpa siekia 100 kWh (grynoji talpa – 94,9 kWh). Maksimali įkrovimo galia prisijungus prie tinkamos sparčiojo įkrovimo stotelės gali siekti net 270 kW. Optimali atskirų elementų cheminė sudėtis ir efektyvus temperatūros valdymas leido pasiekti išskirtinę įkrovimo spartą – energijos atsargas nuo 10 iki 80 proc. galima papildyti per 21 minutę.
800 voltų technologija – ateities įkrovimo standartas
„Audi“ įsipareigojimą jau šiandien pasiūlyti klientams pažangiausius e. mobilumo sprendimus geriausiai patvirtina naujoje PPE platformoje naudojama 800 voltų įkrovimo technologija. Perėjimas nuo 400 voltų įrangos prie pažangesnės sistemos elektromobilių rinkoje dar tik prasideda ir „Audi“ tapo vienu pirmųjų prekės ženklų Europoje, pasiryžusių skirti tam reikalingas investicijas. Tokio sprendimo perspektyva aiški – sparčiai plečiantis sparčiojo įkrovimo infrastruktūrai 800 voltų įkrovimo sistemomis aprūpinti elektromobiliai įgys akivaizdų pranašumą.
Didžiausias 800 voltų technologijos privalumas vartotojui – didesnė įkrovimo sparta. To priežastis paprasta: aukštesnė įtampa, esant tokio pat dydžio srovės stipriui, leidžia pasiekti didesnę įkrovimo galią. Būtent srovės stipris lemia laidų kaitimą ir kelia daugiausiai problemų tiek elektromobilių gamintojams, tiek įkrovimo tinklų vystytojams. Aukštesnės įtampos sistemos leidžia pasiekti didesnę įkrovimo galią išvengiant itin brangių aušinimo sprendimų.
„Audi“ diegiama 800 voltų sistema leido naudoti plonesnius laidus ir mažesnius elektros komponentus. Visa tai sumažino elektros pavaros svorį ir gamybos kainą. Mažesnis srovės stipris taip pat sumažino energijos nuostolius, kuomet elektra virsta šiluma, todėl padidėjo pavaros efektyvumas.
Didžiausias 800 voltų elektros sistemos trūkumas elektromobiliuose iki šiol buvo būtinybė naudoti srovės keitiklius, įkraunant bateriją 400 voltų stotelėse. „Audi“ inžinieriai išradingai išsprendė šią problemą naujajame „Q6 e-tron“ pirmą kartą numatydami padalinamą įkrovimą. Prisijungus prie 400 voltų stotelės 800 voltų baterija automatiškai padalinama į dvi vienodos įtampos baterija, kurių kiekviena gali būti įkraunama iki 135 kW galia.
Temperatūra reguliuojama ir pagal navigacijos duomenis
Įspūdingus „Audi Q6 e-tron“ sparčiojo įkrovimo parametrus leidžia pasiekti ir išmani naujos kartos aušinimo sistema, drauge užtikrinanti baterijos ilgaamžiškumą. Svarbiausias patobulinimas – pagal navigacijos duomenis veikiantis numatomas (angl. predictive) temperatūros valdymas, kuris įvertina ne tik maršruto informaciją, bet ir kelionės pradžios laiką bei vairuotojo įpročius. Pagal tai iš anksto planuojamas baterijos aušinimas arba pašildymas.
Išmaniojo temperatūros reguliavimo privalumai labiausiai atsiskleidžia artėjant prie į maršrutą įtrauktos įkrovimo stotelės. Numatomas temperatūros valdymas iš anksto atvėsina arba pašildo bateriją, taip paruošdamas ją sparčiajam įkrovimui maksimalia galia. Toks sprendimas leidžia dar labiau sutrumpinti įkrovimo laiką.
Tačiau tokia įranga naudinga įvairiose situacijoje. Pavyzdžiui, jei maršrute numatyta įkalnė, ši sistema gali iš anksto optimaliai atvėsinti aukštos įtampos bateriją ir užkirsti kelią jos perkaitimui.
Išmanusis „Audi“ temperatūros valdymas taip pat išskiria lankstumu. Vartotojui nepateikiant informacijos, pagal kurią būtų galima iš anksto numatyti aušinimo arba pašildymo poreikį, aukštos įtampos baterijos temperatūra valdoma pagal standartinį algoritmą. Tiesa, net ir tokiu atveju sistema renka kelionių duomenis ir reaguoja į vairavimo sąlygas. Pavyzdžiui, pasirinkus ekonomišką rėžimą baterijos aušinimas aktyvuojamas vėliau, tačiau priklausomai nuo apkrovos, gali būti keičiamas bet kuriuo metu.
Išradingai supaprastinta struktūra
Naujajai PPE platformai skirtą bateriją sudaro dvylika modulių, kurie iš viso talpina 180 prizmės pavidalo celių. Palyginimui, „Q8 e-tron“ modelyje naudojamą ankstesnės kartos bateriją sudaro 36 moduliai ir 432 celės.
Mažesnis PPE platformos baterijos modulių skaičius suteikia įvairius privalumus. Visų pirma, baterija yra lengvai pritaikoma, nepriklausomai nuo automobilio dugno konstrukcijos. Tai svarbu, nes ant šios platformos bus gaminami visi naujos kartos „Audi“ elektromobiliai. Be to, ji užima mažiau vietos ir gali būti lengviau integruojama į pasyviosios saugos konstrukciją. Taip pat supaprastėjo aušinimo sistemos įrengimas.
Sumažinus modulių skaičių taip pat sumažėjo ir bendras naudojamų laidų ilgis bei aukštos įtampos jungčių skaičius. Netgi tvirtinimo varžtų šioje baterijoje yra mažiau, nei „Audi“ naudodavo iki šiol. Be to, buvo sutrumpintos jungtys tarp modulių, o tai leido ne tik sumažinti energijos nuostolius, bet ir bendrą baterijos svorį.
Inovacijų galima rasti ir kitose srityse. Pavyzdžiui, naujosios baterijos celėse nikelio, kobalto ir mangano santykis siekia apytiksliai 8:1:1. Kobalto kiekis buvo sumažintas, o nikelio – padidintas. Šis pokytis leido pasiekti didesnį energijos tankį.