„1 iš 50.“ Ištyrė 12 000 automobilių. Kas nutinka su „Tesla“ automobilių baterijomis  (33)

Ne paslaptis, kad didžiąją dalį elektromobilio kainos sudaro jo baterija. Po kelių metų eksploatacijos nuo jos gyvybingumo priklauso ir elektromobilio kaina naudotų automobilių rinkoje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Portalas „Recurrent“ kuriant nutarė išsiaiškinti, kiek sumažėja bakterijų veiksmingumas po daugelio metų eksploatacijos.

Buvo tiriami du „Tesla“ modeliai: „Model 3“ ir „Model Y“. Buvo ištirta daugiau kaip 12 tūkstančių šių automobilių, o mokslininkai daugiau kaip pusantro milijono kartų matavo baterijos gyvybingumą, tirdami, kiek kilometrų gali nuvažiuoti automobiliai pilnai pakrautais akumuliatoriais.

Mokslininkai nustatė, kad per pirmus eksploatacijos mėnesius elektromobilių baterija rodo labai stabilius duomenis, kurie praktiškai nesiskiria nuo naujo automobilio parametrų.

Tuo pat metu pažymima, kad realiame gyvenime bandomųjų „Tesla“ automobilių savininkai nuvažiuodavo vidutiniškai tik 70 proc. kilometražo, kurį deklaruoja gamintojas, pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

Antras etapas – maždaug tarp vienerių ir trejų metų eksploatacijos, priklausomai nuo to, kaip savininkas elgiasi su savo automobiliu, jo baterija labai greitai „sėda“ iki maždaug 64 proc., ir toks lygis išsilaiko maždaug metus ar dvejus.

Dar mokslininkai nustatė, kad maždaug 1 iš 50 elektromobilių per pirmus trejus eksploatacijos metus tenka keisti akumuliatorius.

Ar tai reiškia, kad baterijos yra patikimos? Iš esmės taip, teigia mokslininkai. Tačiau yra ir kita medalio pusė, nemaža dalis savininkų nekeičia akumuliatorius dėl smarkiai sumažėjusios jo talpos, nes nenori mokėti didelių sumų.

 

 

Palyginus su elektromobilio verte, pakeisti jo bateriją kainuoja išties nemažai. Kaip parodė tyrimas, nemažai elektromobilių savininkų tempia ir nekeičia baterijos iki tokio momento, kai su automobiliu nebeįmanoma niekur toliau nuvažiuoti.

Tarp elektromobilių, kurie buvo eksploatuojami 12 metų, tokių, kuriems jau teko keisti akumuliatorius buvo 16 proc, o tarp 13 metų amžiaus elektromobilių, jau kas trečiam teko keisti bateriją, dėl to ir likutinė elektromobilių vertė su amžiumi drastiškai krenta.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Žinių Radijas
(17)
(8)
(9)

Komentarai (33)