Keliautojai vėjomobiliu pervažiavo visą Pietinę Australiją (Video)  (5)

Vokiečių projekto „Windexplorer“ duetas Dirkas Gionas (Dirk Gion) ir Štefanas Zimereris (Stefan Simmerer) visą Australijos kontinentą pervažiavo automobiliu, kurį traukė... aitvaras. Beveik 5 tūkst. km kelionė pietine Australijos pakrante iš Albanio (Albany) Australijos pietvakariuose į Sidnėjų truko 2,5 savaites.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tiksliau transporto priemonę „Windexplorer“ derėtų vadinti elektriniu vėjomobiliu. Jis naudojo elektros energiją, kuri buvo generuojama dviem būdais – tempiant automobilį jėgos aitvaru ir kraunant akumuliatorių sulankstoma vėjo jėgaine (sraigto skersmuo – 2,7 metro). Pastaruoju būdu vėjomobilio akumuliatoriai buvo kraunami sustojus poilsio ar nakvynės. Pajudėjus į kelią, vėjo jėgainė ilsėdavosi bagažinėje, o automobilio ratus sukdavo poilsio metu iš vėjo sukaupta elektros energija ir vos kelių kvadratinių metrų ploto jėgos aitvaras (angl. k. – „kite“). Traukiamas aitvaro, vėjomobilis vietomis išvystydavo ir 60 km/h greitį, tad transporto priemonės ekipažui tekdavo įdėmiai stebėti pakeles – kad aitvaro lynai nekliudytų medžių ar stulpų (keletą sykių taip buvo nutikę). Neįprastos kelionės metu vokiečiai pasiekė keletą rekordų. Jau minėjome, jog „Winexplorer“ tapo pirmuoju Australijos žemyną įveikusiu vėjomobiliu. Rekordinė ir distancija, kuri buvo įveikta naudojantis tik vėjo energija. Trečias rekordas – per 16 valandų automobiliuku pavyko nuvažiuoti 493,5 km (t.y., vidutinis transporto priemonės greitis toje atkarpoje siekė 30,8 km/h). „Windexplorer“ sveria vos 200 kg, nes kėbulas sukonstruotas iš anglies pluošto ir polimerų putos. Elektrinis variklis sumontuotas galinėje automobilio dalyje, o baterijos talpa – 8 kilovatvalandės su 400 km eigos resursu. Maksimalus numatytas greitis - 80 km/h. Pietų Australiją netradiciniu būdu pervažiavę vokiečiai didžiuojasi, jog jų kelionės išlaidos „degalams“ atsiėjo vos 15 JAV dolerių (dalį elektros energijos teko krauti iš elektros tinklo). Vis tik vėjomobilis tempiamas tik aitvaro nuvažiavo apie 420 km, o vėjo jėgainės generuota elektros energija vėjomobilį stūmė 2280 km. Likusieji 2100 km buvo įveikti akumuliatorius pakrovus tiesiog iš elektros tinklo. Ekipažas kasdien įveikdavo nuo 200 iki 490 km. Ilgiausią atstumą (493,5 km) per vieną dieną pavyko sukarti naudojant jėgos aitvarą (jo trauką derinant su elektros variklio darbu). Tądien automobilio greitis siekė 70 km/h, o nuvažiuoti dar didesnį atstumą sutrukdė prakiurusios padangos keitimui sugaištas laikas.

Keliautojai nesiekė Australiją pervažiuoti žūtbūt vien vėjo energija. Jų tikslas – atkreipti dėmesį, jog automobiliais galima keliauti ir itin netradiciniu būdu. Daugiau foto ir informacijos rasite projekto tinklalapyje. O jėgos aitvarą eksploatuoti galima ir kitokiais būdais:

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (5)