„Hyperloop“ gyvas! Tik važiuoja 40 km/val. greičiu... Kas nutiko? (Video) ()
Nors „Hyperloop“ yra idėja iš 2016 m., naujausi pranešimai iš Šveicarijos rodo, kad ši technologija nebuvo visiškai pamiršta.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vienas iš Europos bandymų centrų ką tik baigė ilgiausią kapsulės kelionę vakuuminiu tuneliu, kuri gali priartinti futuristinę greitojo transporto idėją prie realybės.
„Hyperloop“ – idėja, kurią Elonas Muskas pristatė dar 2013 m., apima keliavimą specialiomis transporto priemonėmis, primenančiomis traukinius vakuuminiuose tuneliuose. Naudojant magnetinę levitaciją, kapsulės judėtų greičiu, viršijančiu tradicinio transporto galimybes. Be oro pasipriešinimo, spūsčių ar nepalankių oro sąlygų buvo prognozuojama, kad jos gali pasiekti net 1200 km/val. gretį.
Šiandien tai vis dar skamba kaip fantastika, nes pastaraisiais metais girdėjome apie „Hyperloop“ idėjos atsisakymą, tačiau naujausios žinios rodo, kad galbūt dar ne viskas prarasta.
Record broken for the longest Hyperloop trial 🚅⚡
— Innosuisse (@Innosuisse) November 8, 2024
As part of the LIMITLESS project supported by @Innosuisse, scientists from @EPFL, @heigvd and @Swisspod have completed the longest-ever vacuum capsule journey in Europe.https://t.co/yimcoN6X4J pic.twitter.com/FIlnudfO6f
|
Šveicarijoje, įgyvendinant projektą LIMITLESS, buvo atlikta daugybė „Hyperloop“ technologijos bandymų naudojant 1:12 mastelio modelį, kurio skersmuo yra 40 cm ir kuris juda 125,6 m ilgio takeliu.
Kaip aiškina kūrėjai, LIMITLESS (Linear Induction Motor Drive for Traction and Levitation in Sustainable Hyperloop Systems) leidžia tiksliai išbandyti įvairius technologijos aspektus. Iki šiol su šiuo modeliu, veikiančiu 50 milibarų slėgio vakuume, atlikti 82 bandymai. Jų metu kapsulė pasiekė 40,7 km/val. greitį, o ilgiausias įveiktas atstumas 11,8 km.
Na, greitis neįspūdingas, tačiau mokslininkai pabrėžia, kad jei būtų panaudota pilno dydžio vamzdžiai ir kapsulės, kalbėtume apie 141,6 km atstumą ir 488,2 km/vaal. greitį t. y. rezultatai tikrai įspūdingesni.
Be to, nors Šveicarijoje atlikti bandymai yra daug žadantys, jie nėra vieninteliai. Pastaraisiais mėnesiais Kinijos aviacijos ir kosmoso mokslo ir pramonės korporacija (CASIC) per trumpą bandymą pasiekė 623 km/val. greitį, o tai rodo, kad „Hyperloop“ vis dar turi potencialo.
Tačiau negalima paneigti, kad „Hyperloop“ kūrėjai dar turi daug darbo, nes bandymų greitis yra vienas dalykas, tačiau atitinkamų tunelių statyba reikalauja daug daugiau darbo nei bėgių tiesimas.