„Tai bus istorinis pokytis.“ 4-ta šviesoforo šviesa  (6)

Galbūt netrukus turėsime pakeisti savo įpročius, susijusius su šviesoforu. Šviesoforai su trimis signalais – žalia, geltona ir raudona – gali tapti praeitimi.



© Old Photo Profile, CC BY 2.0 | https://www.flickr.com/photos/horiavarlan/4747872021

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Amerikiečių mokslininkai teigia, kad keliuose reikia pokyčių. Jie siūlo pridėti ketvirtą šviesą – baltą.

Transporto inžinieriai iš Šiaurės Karolinos valstijos universiteto (NCSU) kalba apie naujus eismo valdymo būdus. Jie sukūrė modelius, kurie rodo, kad geras sprendimas būtų į šviesoforus įtraukti ketvirtą signalą – baltą.

Jį pamatę vairuotojai gautų informaciją, kad eismą tam tikroje sankryžoje nukreipia pažangus algoritmas, galintis bendrauti su automobiliais naudojant autonominio vairavimo sprendimus.

NCSU mokslininkai sukūrė judesio valdymo modelį, preliminariai vadinamą „balto signalo koncepcija“. Jis pagrįstas duomenų mainais tarp prie sankryžos artėjančių autonominių transporto priemonių ir pačių šviesoforų.

[EU+Kuponai] Galingos vėjo jėgainės tik nuo 106,39€! Pasigaminkite elektros patys. Paskutiniai vienetai
19418 16

Nuostabiai gera kaina

Specialūs kuponai

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Aukščiausia kokybė

Labai ribotas kiekis

Išsamiau

Galimybė bendrauti tarp automobilių yra naujas sprendimas, kuris vis dažniau randamas šiuo metu parduodamuose automobiliuose. Populiarėjant autonominėms transporto priemonėms, šis sprendimas taps vis populiaresnis.

Eismo inžinieriai iš NCSU sugalvojo, kad automobiliai, artėjantys prie sankryžos, sudarytų eilutes, kuriuos būtų galima pavadinti kelių „traukiniais“. Kai pakankamai ilgio eilutė artėja prie signalo, signalas automatiškai pasikeičia į baltą. Kodėl ne į žalią?

Priešingai nei galėtume manyti, modeliavimas naudojant sudėtingus skaičiavimo modelius parodė, kad geriausi rezultatai bus pasiekti įrengus papildomą šviesą šviesofore. Įdomu tai, kad jo spalva neturi didelės reikšmės – buvo pasirinkta balta, kad signalas būtų kontrastingas ir lengvai atpažįstamas vairuotojams.

 

„Raudonas siganasl vis tiek reikš sustojimą. Žalias – važiuoti, o baltas lieps vairuotojams tiesiog sekti priešais važiuojantį automobilį“,  – aiškina NCSU profesorius Ali Hajbabaie.

Toks sprendimas leistų į autonominių transporto priemonių kolonų formavimo procesą įtraukti ir klasikinių automobilių vairuotojus. Eismo srautas pagerės beveik 11 %. Ir tai, kaip galite lengvai atspėti, reiškia, kad sustojimui sugaištama mažiau laiko ir sunaudojama mažiau energijos sustojimui ir startui.

Klasikinės transporto priemonės vairuotojas, artėjantis prie sankryžos, pamatęs baltą šviesą, žinotų, kad signalo fazės valdomos automatiškai, remiantis autonominių transporto priemonių duomenimis. Jo darbas būtų tik daryti tai, ką darė priešais važiuojanti transporto priemonė. Jei priešais mus važiuojantis autonominis automobilis nesumažina greičio ir įvažiuoja į sankryžą, tą patį turėtume daryti ir nebijodami, kad užsidegs raudona šviesa.

 

Iki šiol balto signalo koncepcija gerai veikia pažangiuose matematiniuose modeliuose. Kitas etapas – bandymai realiame kelių eisme. Profesorius Hajbabaie siūlo, kad pirmieji bandymai galėtų vykti kontroliuojamoje ir uždaroje aplinkoje, kurioje intensyvus srautas, pavyzdžiui, iškrovimo terminaluose uostuose.

Jei bandymai tokioje uždaroje aplinkoje bus sėkmingi, bus galima svarstyti apie sprendimo pritaikymą kelio sąlygoms ir pradėti bandymus pasirinktose kelio atkarpose.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(14)
(32)
(-18)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (6)