Niekas nežino šios vietos Vatikane. „Tikrai nustebsite“ (Foto, Video) ()
Vatikanas – mažiausia šalis pasaulyje, kuri daugiausia asocijuojasi su Šv. Petro bazilika.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nepaisant tik 0,44 kvadratinio kilometro ploto, Vatikanas (Šventasis Sostas) turi savo geležinkelio stotį. Už Vatikano sienų pasislėpusi Stazione Vaticana yra vieta, kupina istorijos ir simbolikos.
Šios unikalios stoties istorija prasidėjo 1929 m., Laterano sutartimi įkūrus Vatikaną kaip nepriklausomą valstybę. Dokumento VI straipsnyje rašoma, kad „Sutartimi taip pat reglamentuojami geležinkelių transporto klausimai: Italija (...) užtikrins susisiekimą su nacionaliniais geležinkeliais, Vatikane pastatydama geležinkelio stotį pridėtame žemėlapyje nurodytoje vietoje ir leisdama Italijos geležinkeliu važinėti Vatikanui priklausantiems vagonams“.
Railway Network of the Vatican City | Source: https://t.co/4XOKltNtDK #maps #geography pic.twitter.com/QaoHM9UudF
— MapAddict (@AddictMap) April 27, 2021
|
Stotis, pradėta statyti 1929 m. buvo atidaryta 1934 metais popiežiaus Pijaus XI pontifikato metu. Iki tol pirmasis lokomotyvas į Vatikaną atvyko 1932 m.
Pastatas, kurį suprojektavo garsus architektas Giuseppe Mom, puoštas baltu travertinu, kuris dera su klasikine Vatikano ir aplinkinės Romos architektūra. Stoties salėje yra elegantiškos grindys ir tinkuotos lubos. Į jį patenkama pro didelius plieninius vartus, kurių arkoje yra popiežiaus Pijaus XI herbas.
All aboard the Vatican Express! For the first time since the pandemic started, a huge steel door rolls open to let a train from Italy enter Vatican City state. The train will take us to the papal summer residence at Castel Gandolfo for lunch. pic.twitter.com/ICg5eIC4sU
— Colm Flynn (@colmflynnire) April 2, 2022
Visą objektą sudaro 61 metro ilgio ir 21,5 metro pločio stoties pastatas, vienas peronas ir keli bėgiai. Mažiausia geležinkelio linija pasaulyje siekia tik 680 metrų. Bendras bėgių (dvi atšakos) ilgis – 1,19 km.
Vatikano geležinkelio stotis (Staselnik, CC BY-SA 3.0)
Šiuo metu dalis pastato naudojama kaip išskirtinių parduotuvių patalpa, skirta pirmiausia keliems, tik keliems šimtams Vatikano piliečių.
Čia negalite nusipirkti traukinio bilieto į Florenciją ar Milaną. Vatikano stotis daugiausia naudojama kroviniams – maistui, statybinėms medžiagoms ir kitiems būtiniems resursams gabenti. Tačiau buvo išimčių.
Pirmasis jį panaudojo popiežius Jonas XXIII 1962 m. spalio 3 d., kai likus savaitei iki Vatikano II Susirinkimo jis išvyko į Loretą ir Asyžių (Italijoje).
Tęsinys kitame puslapyje:
Jonas Paulius II Vatikano geležinkeliu naudojosi du kartus – 1979 metų lapkričio 8 dieną Geležinkelininkų dienos proga susitikęs su Italijos geležinkelininkais ir 2002 metų sausio 24 dieną, kai su kitų religijų atstovais vyko į ekumenines pamaldas Asyžiuje.
Pastaraisiais metais išskirtinėmis aplinkybėmis popiežiaus Pranciškaus iniciatyva stotis atsivėrė turistams. 2015 metais buvo surengtos specialios kelionės traukiniais iš Vatikano į Kastel Gandolfą – popiežių vasaros rezidenciją. Traukinys kursavo kartą per savaitę – šeštadienį, tačiau per 2020 metų pandemiją susisiekimas buvo sustabdytas.
Vatikano geležinkelis taip pat naudojamas labdarai. Vykdant kampaniją „Vaikų traukinys“ į Vatikaną atvyko vaikai iš nelaimių nukentėjusių vietovių arba iš neturtingų šeimų. Pavyzdžiui, vaikai iš Genujos po 2019 m. viaduko katastrofos, per kurią žuvo 43 žmonės.
Stazione Vaticana taip pat turi unikalią simbolinę dimensiją. Tai ne tik įrodo, kad net mažiausia pasaulio šalis gali tapti pasaulinio transporto tinklo dalimi, bet visų pirma tai yra unikalaus Vatikano statuso liudijimas.
Tai atspindi tradicijos ir modernumo harmoniją ir yra dvasinio bei istorinio pobūdžio infrastruktūros integravimo pavyzdys. Taigi, nors čia ne kasdien šurmuliuoja gyvenimas, kaip pagrindinėse Romos geležinkelio stotyse , ji išlieka žavinga ir įkvepiančia vieta ne tik geležinkelių entuziastams.