Kremliuje to niekas nesitikėjo. Lukašenka ir Xi Jinpingas pergudravo Putiną (Foto) ()
Tai Minsko valdžios nuopelnas, jau ne vienerius metus ieškančios Kinijos investicijų. Ir gana efektyviai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tokios grėsmės Rusijos Federacijoje niekas nesitikėjo. Lukašenka ir Xi Jinpingas pergudravo Putiną. Pasirodo, Rusijos rinką užkariauja ne tik iš Kinijos atvežti ar vietoje surinkti iš Kinijos gamyklų komponentų automobiliai. Netikėtai suklestėjo ir Baltarusijoje savo automobilius gaminanti įmonė.
Su kuo Baltarusija siejama pasaulio automobilių žemėlapyje? Priešingai nei atrodo, ne tik su įspūdingais milžiniškais BelAZ sunkvežimiais, gaminamais atviroms kasykloms. Kiek mažiau žinoma sunkvežimius gaminanti įmonė – tai MAZ (Minsko automobilių gamykla), kuri, be civilinio naudojimo transporto priemonių, specializuojasi, be kita ko, sunkiosiose transporto priemonėse, kurias sudaro balistinių raketų paleidimo įrenginiai, naudojami, be kita ko, Rusijos (ir anksčiau SSRS) ginkluotųjų pajėgų. Bet tai dar ne viskas.
Pasirodo, jau daug metų baltarusiai taip pat sėkmingai gamina lengvuosius automobilius su prekės ženklu „BelGee“ (bendra Baltarusijos ir Kinijos įmonė, turinti gamyklas Borisove). Nors juose ieškoti baltarusiškos techninės minties nereikia, negalima paneigti, kad jie patrauklūs ir turi gana modernias specifikacijas. Tai Kinijos koncerno „Geely“ (prieš metus iš „Volvo“ perimtos įmonės) dizainas. O iš kur jie atsirado Baltarusijoje? Tai Minsko valdžios nuopelnas, jau ne vienerius metus ieškančios Kinijos investicijų. Ir gana efektyviai.
Trys Kinijos modeliai su Baltarusijos prekės ženklu
|
Šiuo metu baltarusiai iš „Geely“ montuoja tris kiniškus modelius. Tai du nedideli krosoveriai: X50 (B segmento „Geely Binyue“) ir X70 (kompaktiškas „Geely Boyue“) ir tradicinis kompaktiškas sedanas S50 („Geely Emgrand“). Visi automobiliai keliauja ne tik į salonus Baltarusijoje, bet ir eksportuojami į Rusiją. Rusai ypač vertina mažesnį X50 krosoverį. Kai 2023 metų pabaigoje pirmoji partija atkeliavo į Rusijos salonus (128 pardavimo vietos 66 Rusijos Federacijos miestuose), buvo parduoti 1 289 vnt. Mažai? 2024 metais buvo užsakyta daugiau nei 31 tūkst. vienetų (4,33 m ilgio ir 2,6 m ratų bazės) su galingu 1,5T benzininiu varikliu su 177 AG ir 7 DCT dvigubos sankabos pavarų dėže.
Per 31 tūkst. registruotų egzempliorių X50 ir 4,4 tūkst. didesnio X70 pakako, kad baltarusiai 2024 metais įgytų reikšmingą Rusijos rinkos dalį. „BelGee“ ne tik pateko į populiariausių Rusijos automobilių markių dešimtuką. Paaiškėjo, kad jau metų viduryje „BelGee X50“ pateko į dažniausiai Rusijoje perkamų visureigių dešimtuką. Automobilis iš Baltarusijos sėkmingai konkuruoja su kitomis Kinijos transporto priemonėmis, tokiomis kaip „Omoda 5“ arba „Haval M6“.
Baltarusijos sėkmė tikrai džiugina kinus, kurie sėkmingai užkariauja Rusijos rinką. Kinijos įmonės jau turi per 60 proc. naujų transporto priemonių rinkos dalį Rusijoje. Vos 10 proc. priklauso Japonijos ir Europos prekių ženklams – čia reikia pažymėti, kad tai iš tikrųjų yra lygiagretus importas, nes įmonės oficialiai pasitraukė iš rinkos. Likusią pyrago dalį (30 proc.) pasiėmė vietiniai gamintojai (didžiausias iš jų – „Lada“) tačiau jų ateitis neaiški. Kalbant apie technologijas, jie jau seniai pralaimi Kinijos konkurentams. Jie vis dar konkuruoja dėl kainos, tačiau jų galimybės mažėja. Bet tai Putino, o ne Lukašenkos rūpestis.
Мы посетили завод Belgee в Белоруссии и прокатились на Belgee X50 и X70, чтобы выяснить, чем они кроме шильдиков отличаются от Geely Coolray и Atlas Pro.https://t.co/2U7J47k5Ow pic.twitter.com/J5t8eGfZVC
— Kolesa.Ru (@Kolesa_Ru) July 23, 2024