„Jei temperatūra žemiau 0, nepadės jokios pirštinės.“ To nežino daugelis. Kaip žiemą vairuoti keturratį ir motociklą ()
Nemaža dalis galvojančių pirkti keturratį įsivaizduoja, kad jis tinkamas tik šiltam metų laikui. Neva juos, kaip ir motociklus, iškritus pirmajam sniegui reikia varyti į garažą ar pavėsinę. Tai – netiesa, žiema yra toks pat visavertis sezonas tiek dirbti, tiek pramogauti keturračiu kaip ir vasara, ruduo ar pavasaris. Tik, žinoma, tinkamai nepasiruošus, kelionės šia transporto priemone gali sukelti diskomfortą. Kaip jo išvengti?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Keturratis – visiems metų laikams
Teoriškai sporto varžybose keturračiai priskiriami prie motociklų, tačiau tie, kuriuos žmonės perka kasdieniam naudojimui ar pramogoms, Lietuvoje registruojami kaip traktoriai. Juos su B kategorijos vairuotojo pažymėjimu galima vairuoti ištisus metus. Dėl to galvojimas, kad žiemą šią transporto priemonę reikia palikti garaže, nėra teisingas.
Keturratis gali būti pravartus ir žiemą: pajungus papildomus padargus, jis tinka sniegui valyti, tai bene didžiausiu pravažumu pasižyminti transporto priemonė miško darbams, galiausiai – jį smagu vairuoti pramoginiais tikslais. Specialistai sako, kad jo net nereikia specialiai ruošti keičiantis sezonui.
„Keturratį naudojau daug metų, kai gyvenau sodyboje. Žiemą pagrindinis jo darbas buvo valyti sniegą, pusantro kilometro kelią iki civilizacijos stumdydavau su gerve valdomu sniego peiliu ir turiu pasakyti, kad keturračiai puikiausiai susitvarko su lietuviška žiema. Viskas kaip automobilyje, niekas neužšąla, svarbu einamąsias technines apžiūras laiku atlikti“, – pasakoja bekelės specialistas ir keliautojas Audrius Sutkus.
Pagrindinis paruošimas – komforto užtikrinimas
|
Tam, kad žiemą su keturračiu nekiltų bėdų, anot A. Sutkaus, tereikia palaikyti gerą techninę būklę, pasirūpinti, kad viskas, kas turi būti sutepta, būtų sutepta; kai nenaudojamas, geriausia jį laikyti ne lauke.
Tik, aišku, spaudžiant šalčiui ar esant gausiam sniegui važiavimas keturračiu nebus komfortiškas. Labiausiai pasiruošti reikia jo vairuotojui. Svarbu pasirūpinti šilta apranga, tačiau nereikia persistengti, nes keturračio vairavimas visgi yra fizinis darbas, tad galima sukaisti.
Specialistai sako, kad žiemą važiuoti šia transporto priemone gerai tinka slidininko apranga. Tačiau ji gelbėja ne visas kūno galūnes.
„Žiemą didžiausia problema yra rankos, ir jei temperatūra žemiau nulio, iš patirties sakau, kad nepadės jokios pirštinės, paprastai važiuoti neįmanoma“, – aiškina A. Sutkus.
„Iš tiesų lietuvišką žiemą keturračiu važiuoti vien tik su pirštinėmis sudėtinga. Mūvint plonas, nušals rankos, o su storomis, neperpučiamomis nebus patogu valdyti stabdį ir akceleratorių. Tačiau aksesuarų ir pačių keturračių gamintojai jau yra sugalvoję begalę nebrangių ir patikimų būdų, kaip susišildyti“, – nuramina patyręs keturratininkas, „Motorider“ pardavimo vadybininkas Adomas Gančierius.
Žiemai reikalingi šildomi elementai
Ištisus metus keturračiais važinėjantis ir sportuojantis A. Gančierius teigia, kad geriausiai nuo šalčio apsaugo šildomos rankenėlės ir šildomas akceleratorius.
„Šildomo vairo komplektų rinkoje yra visokiausių, jie universalūs, tinka bet kokiam keturračiui ir net motociklams. Šiems tai irgi aktualu, nes šildomi elementai naudingi ne vien tuomet, kai oro temperatūra yra nukritusi žemiau nulio, bet ir ankstyvą pavasarį ar rudenį. Jų nauda galima džiaugtis kone pusę metų“, – pažymi pašnekovas.
A. Gančieriaus teigimu, šildomos vairo rankenėlės yra gana universalus produktas, o dėl keturračio specifikos nykščiu spaudžiamo akceleratoriaus šildymo aksesuarų pasirinkimas menkesnis, bet jų tikrai yra.
Tokie ne tik žiemą, bet ir rudenį bei pavasarį komfortą suteikiantys elementai yra nebrangūs ir lengvai sumontuojami. Pavyzdžiui, akceleratoriaus šildymo komplektas kainuoja apie 30 eurų, rankenėlių šildymas – nuo 60 iki 170 eurų.
Dar vienas itin naudingas dalykas šaltymečiui – rankenų uždangalai, vadinamosios vairo pirštinės, kurios apsaugo rankas nuo vėjo, sniego, lietaus ar kitų kritulių bei besitaškančių balų. Tai gana naudingas elementas, nes keturračio vairuotojui svarbiausia apsaugoti rankas, kad jos neįšaltų ir nesustingtų, būtų galima užtikrintai manevruoti vairu. Rankenų uždangalai, priklausomai nuo modelio ir panaudotų technologijų, gali atsieiti nuo 40 iki 80 eurų.
Kai kuriais elementais reikia naudotis atsakingai
„Motorider“ parduotuvės aksesuarų skyriuje už 50 eurų galima rasti ir sėdynės šildymo komplektą. Kai kada jis gali būti patogus, tačiau specialistai sako, kad nėra būtinas, nes gali ir diskomfortą sukelti.
„Važiuojant keturračiu žiemą svarbi yra gera apranga ir šildomos rankenos. O su šildoma sėdyne reikia elgtis protingai, nes gali būti pasekmių. Pavyzdžiui, švilpiant per sniegynus, sniegas vis vien visur patenka, o kai ant šildomos sėdynės jis tirpsta, užpakalis sušlampa“, – perspėja A. Sutkus.
Taigi keturratį žiemą galima naudoti, o su keliais nebrangiais aksesuarais juo važiuoti net ir šaltu oru bus komfortiška ir nemažiau saugu.