DĖMESIO! Jeigu tai užuodžiate automobilyje – skubiai imkitės veiksmų ()
Ar automobilyje su suskystintų gamtinių dujų (SGD) įranga jaučiamas dujų kvapas? Kas tai sukelia ir ką daryti tokiu atveju?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Būdingas dujų kvapas yra dažnas argumentas prieš automobilio su SGD įranga pirkimą. Daugelis vairuotojų teigia, kad „dujiniai automobiliai smirda“. Yra paplitęs įsitikinimas, kad taip turi būti.
Tačiau tiesa yra visiškai kitokia. Automobilyje neturi būti dujų kvapo. Jei jis atsiranda, tai yra pavojingas signalas ir rodo gedimą. Negalite bandyti prie to priprasti ar ignoruoti. Problema turi būti sprendžiama, neatsižvelgiant į tai, ar kvapas atsiranda stovint, ar važiuojant.
Iš kur atsiranda dujų kvapas automobilyje?
Suskystintos gamtinės dujos iš pradžių yra bekvapės. Tačiau, kaip ir dujinėse viryklėse naudojamose dujose, prdedama kvapiųjų priedų. Tai daroma tam, kad vartotojas galėtų pajusti, kada įvyko dujų nuotėkis.
Specifinis ir neabejotinai nemalonus kvapas gali sukelti galvos skausmą – tai žino net ir tie, kurie ilgą laiką važinėja automobiliu su tinkamai neveikiančia SGD įranga.
Dujų kvapas automobilyje – priežastys
|
Jei jaučiame dujų kvapą, kažkur yra nuotėkis. Dažniausiai tai įvyksta vamzdeliuose, kurių užduotis yra nuvesti dujas iš bako į likusią sistemos dalį. Dėl vibracijos, normalaus susidėvėjimo, netinkamo montavimo ar mechaninių pažeidimų jie gali nutekėti.
Kvapo šaltinis taip pat gali būti kabelių jungtys tarp reduktoriaus ir purkštukų.
SGD įrengimo kvapas ir reguliavimas
Jei kabeliai ir vamzdeliai tvarkingi, nemalonus kvapas gali atsirasti dėl netinkamo montavimo reguliavimo, ypač jei kalbame apie seniau sumontuotą įrangą. Kvapas atsiranda tada, kai dėl netinkamo valdiklio veikimo į įsiurbimo kolektorių patenka per daug dujų, o pačiame kolektorius yra nesandarus.
Dujų kvapas gali būti jaučiamas ir dėl korozijos išmetimo sistemoje. Kitos priežastys: problemos su kolektorius (tuomet kvapas gali atsirasti ir automobilio viduje, nes jis įsiurbiamas į vidų iš priekinio stiklo zonos ir siurbiamas ventiliatoriaus), nesandarumas dujų užpildymo angoje ir per didelis dujų pripylimas.
Tęsinys kitame puslapyje:
Kai taip nutinka, per apsauginį vožtuvą iš baliono pašalinamas dujų perteklius. Tada kvapas gali būti jaučiamas šalia cilindro, t. y. bagažinės srityje. Be to, nemalonų kvapą kartais lemia susidėvėjęs reduktorius. Laimei, tai nėra labai brangus elementas – tačiau verta tiksliai pasitikrinti, kokio tipo įranga tiks prie turimos įrangos automobilyje. Kuo ji galingesnė, tuo didesnę galią gali atlaikyti variklis.
Taip pat kas 15 000-25 000 kilometrų reikėtų keisti dujų filtrus.
Ar automobilis su SGD įranga gali sprogti?
Dujų kvapas turėtų kelti nerimą ir paskatinti apsilankyti SGD įrangos remonto dirbtuvėse. Remontas neturėtų būti atliekamas savarankiškai, nes tai gali neduoti laukiamų rezultatų ir gali būti net pavojinga remontininkui.
SGD iš tiesų yra degios, todėl nuotėkis teoriškai gali sukelti sprogimą. Tačiau praktikoje tikimybė, kad taip nutiks, nėra labai didelė. Sprogią atmosferą sukuria nuo 2 iki 10 % dujų koncentracija, tačiau dėl mažos bakų talpos automobiliuose tokia situacija mažai tikėtina. Žinoma, tai nereiškia, kad nuotėkius galima ignoruoti.
Kaip matote, nemalonaus dujų kvapo automobilyje priežasčių gali būti daug. Laimei, daugelį jų pašalinti nebrangiai, tačiau tiek diagnostiką, tiek remontą verta palikti specialistų žinioms.
Tinkamai parinkta SGD įranga leidžia žymiai sutaupyti kuro – žinoma, su sąlyga, kad naudojame atitinkamus komponentus ir mūsų automobilio variklis yra be didesnių problemų su autodujomis dirbantis agregatas.