Pasaulinė revoliucija. Nebe EV. Kinijoje sukurtas naujo tipo automobilis. Ateina į Lietuvą ()
Nebe EV (Elektric Vehicle), o EIV (Electric Intelligent Vehicle).
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Taip kinai šiuo metu vadina naujos kartos elektromobilius. Nomenklatūros pokytis atsiranda dėl žodžių „elektromobilis“ sujungimo su žodžiu „intelektas“, nurodant dirbtinį intelektą. Pasak ekspertų, būtent sėkmingas elektrifikacijos ir dirbtinio intelekto derinys verčia Kinijos elektromobilių rinką augti įspūdingais tempais.
Apie naują Kinijoje vis plačiau naudojamą elektromobilių nomenklatūrą pasaulis sužinojo per vieną iš Pasaulio ekonomikos forumo sesijų Davose (Šveicarijoje).
Nors EIV santrumpa dar netapo oficialiu naujos kartos elektromobilių pavadinimu, Kinijoje šis pavadinimas tampa vis populiaresnis.
|
Žodis „intelektas“ slepia dar vieną Kinijos gamintojų technologinį pranašumą. Puikus tokios transporto priemonės pavyzdys – pirmasis Kinijos technologijų milžinės „Xiaomi“ elektromobilis – „Xiaomi SU7“, siūlomas nuo 2024 m. kovo mėn.
Automobilis, kurio kainos Kinijos rinkoje prasideda nuo maždaug 29 000 eurų, yra aprūpintas pažangiomis autonominio vairavimo funkcijomis ir balso atpažinimu, paremtu dirbtiniu intelektu. Jų dėka vairuotojas gali, pavyzdžiui, valdyti namuose esančią buitinę techniką – įjungti valymo robotą, valdyti šildymą, prisijungti prie namuose įrengtų kamerų ar net pašerti augintinį naudodamas automatinį ėdalo dozatorių.
Arši konkurencija tarp Kinijos elektromobilių gamintojų reiškia, kad netrukus galime tikėtis ir daugiau neįprastų elektromobilių funkcionalumo. Prieš kelias dienas pasaulinė elektros rinkos lyderė BYD paskelbė rekordines išlaidas dirbtinio intelekto plėtrai. Beje, BYD ateina ir į Lietuvos rinką – siūlys savo automobilius.
Iš viso didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja elektromobilių ir dirbtinio intelekto plėtrai (santykiu 50:50) išleis net 14 mlrd. dolerių. Akivaizdu, kad deklaracijos apie rekordines išlaidas elektromobilių kūrimui Kinijoje sutampa su tolesniais pranešimais apie Europos transporto priemonių gamintojų problemas.
Tikimasi, kad BYD investicijos pradės revoliuciją autonominio vairavimo, patobulinto balso atpažinimo ir autonominio parkavimo srityje. Kinijos žiniasklaida kalba ir apie kur kas neįprastesnes idėjas, pavyzdžiui, brangesnių elektromobilių aprūpinimą tam skirtu dronu, kurio integravimas su transporto priemone kūrėjams atveria visiškai neakivaizdžių galimybių.