Nukrito iki 1960 m. Tokio žlugimo Rusija dar nematė ()
Invazija į Ukrainą, ekonomikos perkėlimas į karo padėtį ir bandymas nukreipti prekybos srautus į Rytus privedė Rusijos geležinkelius prie transporto žlugimo.

© Vladimir Murovets, public domain | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:ChS2T_%28%D0%A7%D0%A12%D0%A2%29_DC_electric_passenger_locomotive_of_Russian_Railways.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vidutinis techninis prekinių traukinių greitis Rusijos geležinkelių tinkle pernai nukrito iki 40,6 km/val. – mažiausios vertės nuo 1960 m. Ekspertas Faridas Chusainovas tokius duomenis cituoja remdamasis oficialia statistika.
Vidutinis greitis, į kurį įskaičiuotas ir sustojus praleistas laikas, sumažėjo iki 35,7 km/val. – mažiausias nuo 1993 m.
Per metus prekiniai traukiniai, kuriems tenka beveik 90 % visų pervežimų Rusijoje, pradėjo važinėti vidutiniškai 4-5 % lėčiau, o lyginant su 2021 m., greitis, Chusainovo skaičiavimais, sumažėjo beveik 10 %. Patys Rusijos geležinkeliai ataskaitoje skelbia techninius ir ruožų greičio rodiklius, patikslina ekspertas.
|
Karas atnešė problemų Rusijos geležinkeliams, „Reuters“ sakė įmonei artimi šaltiniai. Didžiulis karinis transportas Rusijos geležinkelių tinklą, trečią pagal ilgį pasaulyje, nugramzdino į chaosą, o tūkstančiai traukinių apleisti.
„Sistema veikė gerai, bet viskas pasikeitė – kroviniai keliauja į Rytus, o karo pramonė tampa prioritetu, o geležinkeliai negali su tuo susidoroti“, – sakė šaltinis.
Be to, dėl sankcijų geležinkelyje trūksta atsarginių dalių, o mobilizacija ir verbavimas karui atnešė personalo trūkumą, sakė kitas šaltinis. „Traukinių tiesiog nėra kam valdyti“.
Pasak Jūrų prekybos uostų asociacijos ekspertų, Rusijos geležinkeliai beveik visus metus atsiliko nuo savo mėnesinio vežimo grafiko mažiausiai 25 %. O spalį spūstys geležinkeliuose pasiekė tokį mastą, kad konteineris iš Tolimųjų Rytų nukeliaudavo į centrinę Rusiją per du mėnesius, sakė šaltiniai. Dėl to importuotojai pradėjo gabenti prekes automobilių keliais.
Per metus geležinkeliuose įstrigo 80 mln. tonų importuotų krovinių – ketvirtadalis prekių, kurios buvo nupirktos Azijoje per Tolimųjų Rytų uostus. Dėl transporto spūsčių „Rusal“ aliuminio gamyklose Sibire susikaupė keli šimtai tūkstančių tonų neeksportuotos produkcijos.
Remiantis metų rezultatais, krovinių pervežimas Rusijos geležinkelių tinkle sumažėjo 4,1 %, iki 1,18 mlrd. tonų – žemiausio lygio nuo 2009 m.
Be to, 2025 metais Rusijos geležinkeliai įšaldys beveik visus stambius statybos projektus, įskaitant BAM (Baikalo-Amūro magistralė) ir Transsibiro geležinkelių modernizavimą.