Ikoninė italų markė gali nustoti egzistuoti. Artėja žlugimas? ()
Virš „Maserati“ kaupiasi tamsūs debesys. Išskirtinis italų prekės ženklas neteko „Stellantis“ finansavimo, o tai gali turėti pražūtingų padarinių.

© Thesupermat, CC BY-SA 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paris_-_Bonhams_2016_-_Maserati_Ghibli_4.9_litre_SS_coup%C3%A9_-_1970_-_001.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2024-ieji „Maserati“ buvo pražūtingi metai. Italijos prekės ženklas pardavė tik 11 300 automobilių, daugiau nei perpus mažiau nei 2023 m., kai iš salonų išvažiavo 26 600 automobilių. Praėjusiais metais net „Ferrari“ pardavė daugiau automobilių nei „Maserati“, o „Lamborghini“ – kiek mažiau.
Dėl to italų prekės ženklas patyrė didžiulius finansinius nuostolius, kurie siekė 260 mln. eurų. Vienintelis „Maserati“ išsigelbėjimas – rinkai pristatyta daugybė naujų patrauklių modelių.
„Stellantis“ atkerta „Maserati“ nuo pinigų. Nebus naujų modelių?
O tikimybė, kad tai įvyks, praktiškai lygi nuliui, nes „Stellantis“ („Maserati“ „Stellantis“ grupei priklauso nuo 2021 m.) ką tik nusprendė atsiimti 1,5 mlrd. eurų finansavimą, kurį turėjo gauti „Maserati“. Šie pinigai buvo skirti į rinką pristatyti naujus modelius: elektrinį supersportinį modelį, „Maserati MC20 Folgore“, taip pat naujų kartų „Quattroporte“ ir „Levante“.
|
Dabar „Maserati“ ateitis atrodo pasmerkta. Italijos profesinė sąjunga FIM, kuri iš karto po „Stellantis“ planų „Maserati“ paskelbimo paprašė bendrovės atitinkamų paaiškinimų.
Tuo tarpu sprendimas atšaukti „Maserati“ finansavimą gali būti tik vienas iš daugelio, kuriuos turės priimti „Stellantis“ vadovybė. Šiuo metu grupei priklauso net 15 skirtingų prekių ženklų ir ekspertai mano, kad tikimybė, kad visi jie išliks, yra maža. Tarp tų, kuriems kyla didžiausias pavojus, kartu su „Maserati“, yra DS ir „Lancia“.
Tuometinis „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas kalbėjo apie kai kurių prekių ženklų išnykimo galimybę praėjusių metų viduryje. Tačiau prieštaringai vertinamas prezidentas 2024 metų gruodį netikėtai atsistatydino. Šiuo metu bendrovė nėra apsisprendusi, kas perims jo palikimą, todėl nežinoma, kas priims tokius sunkius sprendimus.
2024-ieji „Stellantis“ buvo sunkūs
„Stellantis“ buvo sukurta 2021 m., susijungus „Fiat Chrysler Automobile“ ir „PSA Peugeot-Citroen“. Pradinį veiklos laikotarpį įmonė gali vertinti kaip sėkmingą, pirmuosius trejus veiklos metus baigė pelningai. Situacija pasikeitė 2024 m.
Pernai antrąjį pusmetį pasaulinės pajamos sumažėjo 21 proc. (o vien Šiaurės Amerikoje – 38 proc.). Dėl to bendrovė užfiksavo pasaulinį 133 mln. USD grynąjį nuostolį. Ir nors grynosios pajamos per visus metus siekė 5,7 mlrd. USD, jos yra 70 procentų mažesnės palyginti su 2023 m.