Pirmoji tokia stotis pasaulyje. Japonai stebina pasaulį. „Per 6 valandas“ (Foto) (1)
Geležinkelio stotys Japonijoje svyruoja nuo mažų stočių kaimo regionuose iki didžiulių miestų pastatų, kuriuose galite lengvai pasiklysti.

© 207系片町快速, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:West_Japan_Railway_Company_Series321_Direct_Rapid.JPG
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dabar japonai sugalvojo naują idėją – pirmąją pasaulyje 3D spausdintą stotį, kuri bus pastatyta vos per 6 valandas!
Daugelis statybų ekspertų 3D spausdinimą vadina proveržio technologija, leidžiančia pigiai ir greitai statyti ne tik namus, bet ir daugelį kitų visuomeninių pastatų. Taip pastatyta dugybė paststų – duomenų centrų, oficialių pastatų, privačių namų, kareivinių ir kempingo. Taip pat netrūksta nuomonių, kad greičiausiai taip kursime pirmąsias buveines Mėnulyje ar Marse.
World’s first 3D-printed train station to be built in Japan in just six hours.West Japan Railway Co. (JR West) has announced plans to construct the country’s first 3D-printed train station,selecting an unmanned site in Wakayama Prefecture for the project.https://t.co/ba2mTww9oM pic.twitter.com/U8IJ9q0kUX
— Avinandan Bose (@Avinandan_Bose_) March 17, 2025
|
Tačiau kol kosmoso tyrinėjimai tampa realybe, grįžkime prie žemiškesnių kelionių, pvz., traukiniu. Japonija, o tiksliau „West Japan Railway Co.“ (JR West), paskelbė, kad planuoja statyti pirmąją pasaulyje 3D spausdinimo būdu pastatytą traukinių stotį, o projektas bus įgyvendintas Hatsušima stotelėje Vakajamos prefektūroje, kuri pakeis esamą senstančią infrastruktūrą.
Hatsušima stotelė, nauja Kisei linijos stotelė Arita mieste (Vakajamos prefektūra), bus vieno aukšto betoninis pastatas, kurio aukštis bus 2,6 metro, ilgis 6,3 metro ir plotis 2,1 metro. Kaip pabrėžia „JR West“, idėja yra efektyviai spręsti problemas, susijusias su senstančių objektų modernizavimu.
Pastato komponentus gamins „Serendix Inc.“, įmonė, besispecializuojanti 3D statybose, o tada surinks juos vietoje, o surinkimas prasidės kovo 25 d. švykus paskutiniam dienos traukiniui. Dėl šio metodo statybos procesas bus gerokai paspartintas – senoji Hatsušimos stotelė bus nugriauta, o naujoji pradės veikti visiškai per 6 valandas, t. y. per laikotarpį nuo paskutinio naktinio traukinio iki pirmojo rytinio traukinio.
~世界初、3Dプリンターによる鉄道駅舎の建設~持続可能な駅舎建設における3Dプリンター建設技術の活用:JR西日本 https://t.co/XXjMYQip7i
— カツオ@乗り鉄P (@izumoexpress) March 11, 2025
初島駅舎消えんの!? pic.twitter.com/0NvPVC6N62
Šis metodas ne tik sumažina laiką, pastangas ir sąnaudas, bet ir suteikia daugiau dizaino laisvės, nes leidžia atsisakyti standartinių stačiakampių ir trikampių formų, naudojamų tradicinėje architektūroje. Skirtingai nuo klasikinių betoninių pastatų, kuriems reikalingi klojiniai – medinės ar metalinės betono liejimo formos – 3D spausdinimas leidžia sukurti sudėtingesnes ir unikalesnes konstrukcijas.
Bendrovė taip pat pažymi, kad naujasis metodas padidins darnios plėtros dalį geležinkelių infrastruktūroje ir prisidės prie ilgalaikės saugaus ir ekologiško transporto užtikrinimo vizijos įgyvendinimo.
„JR West“ pasirinko Hatsušimos stotelę bandomojo projekto vieta, nes ji yra prie jūros, o tai leis įmonei įvertinti pastato patvarumą veikiant sūraus oro poveikiui. Vežėjas taip pat planuoja analizuoti statybos, priežiūros ir valdymo kaštus, siekdamas ateityje plėsti projektą kitose vietose.
„Pastato išorė sukurta taip, kad atspindėtų unikalų regiono charakterį ir būtų pamėgta vietos gyventojų, prisidedant prie darnaus sugyvenimo su bendruomene. Taip pat atidžiai išanalizuosime statybos ir priežiūros pelningumą. Naudodami naująją stotį kaip bazinį modelį, svarstysime galimybę šią technologiją įdiegti kitose stotelėse“, – skelbia „JR West“.