Tarpusavyje „kalbančių“ automobilių idėją įgyvendino „Ford“ (2)
„Ford“ tapo pirmuoju automobilių gamintoju, kuris automobilių tarpusavio komunikacijai pritaikė naują 4G mobiliojo ryšio technologiją LTE. Ši mobilaus interneto technologija užtikrina didelę duomenų perdavimo spartą tarp judrių komunikacijos objektų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„CoCarX“ demonstracija Diuseldorfe vainikavo 2009 metais pradėtą projektą, kuriuo siekiama sukurti veikiančias sistemas ir infrastruktūrą, užtikrinančią galimybę automobiliams keistis informacija apie galimus pavojus, vairavimo sąlygas ir eismo srautus.
Sistema, kuri veikia naudojant išskirtą radijo dažnių juostą ir naujausią mobiliojo ryšio technologiją, leidžia atskiriems automobiliams perduoti žinutes kitiems tos sistemos vartotojams, o šie, savo ruožtu, aktyvuoja saugumo sistemas ar perspėja savo vairuotojus apie galimus netikėtumus.
Diuseldorfe buvo demonstruojami du „Ford S-MAX“ su įdiegta komunikacijos sistema. Priekyje važiuojančiam S-MAX staigiai stabdant, perspėjimo signalas antrojo S-MAX vairuotoją pasiekdavo per mažiau nei 100 milisekundžių.
„Kalbantys automobiliai mums asocijuojasi su vaikiškais animaciniais filmukais, tačiau tokia galimybė realiame gyvenime gali užtikrinti saugesnį ir patogesnį vairavimą“, – sako komunikacijų techninis ekspertas Christianas Ressas.
Pasak jo, išmaniosios transporto priemonės gali perspėti vairuotojus apie pavojus, kurių jie negali pastebėti ir numatyti iš anksto – tiesiog netikėtumai dažnai slypi už vairuotojo ir jo automobilio saugos sistemų regos lauko.
Kai kurie „Ford“ modeliai jau dabar parduodami su įdiegtomis aplinkos stebėsenos ir vertinimo technologijomis, padedančioms išvengti susidūrimo, laikytis savo eismo juostoje, atpažinti ir perspėti apie kelio ženklus ir panašiai. Tačiau automobilių tarpusavio komunikacijos sistema žengia toliau – pavojų prevencijos keliu. Besikeičiantys informacija apie buvimo vietą, greitį, važiavimo kryptį ir netgi telemetriniais duomenimis, kuriuos perduoda tokios įprastos automobiliuose sistemos kaip elektroninė stabilumo programa (ESP) ar traukos kontrolės sistema (TCS), automobiliai bus laiku perspėjami apie susidūrimo riziką, spūstis kelyje ar besikeičiančias važiavimo sąlygas.
„Ford“ inžinieriai jau kuria sistemos atmainas, kurios ne tik perspės vairuotojus apie pavojus informaciniais pranešimais, bet ir automatiškai aktyvuos automobilyje esančias saugumo sistemas, jei tai bus reikalinga norint išvengti avarijos.
Išmaniuosiuose S-MAX pademonstruota ir daugiau „CoCarX“ galimybių. Integruotas LTE mobiliojo ryšio modulis ne tik užtikrino apsikeitimą informaciją, bet ir leido automobilio keleiviams atsisiųsti filmus į automobilio gale įrengtą pramogų konsolę tuo pat metu.
Tai ne vienintelės „Ford“ planuojamos naujovės automobilių srityje: mes jau rašėme, jog „Ford“ ir „Google“ suvienijo jėgas naujam projektui, kurio tikslas – sukurti išmaniuosius automobilius, kurie ne tik parinktų tinkamiausią maršrutą, bet ir galėtų nuspėti, kur vairuotojas rengiasi važiuoti.