„Tesla – praeitis. Pažiūrėkite, kas vyksta. Kritimo sustabdyti neįmanoma“ ()
„Tesla“ šiuo klausimu nebeturi daug erdvės manevruoti.

© HRK Gallery (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/sleek-tesla-model-s-electric-car-parked-outdoors-28576665/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kiek kartų buvo prognozuota „Teslos“ mirtis? Prisipažįstame, kad seniai nustojome skaičiuoti pranešimus apie neišvengiamą Elono Musko verslo pabaigą. Tačiau atėjo laikas naujam balsui iš Vokietijos. Gerbiamo Vokietijos instituto „Center Automotive Research“ vadovas piešia niūrias Amerikos kompanijos perspektyvas. Labai niūrias.
Sankt Galeno ir Duisburgo-Eseno universitetų profesorius Ferdinandas Dudenhoferis yra vienas iš Vokietijos žiniasklaidos favoritų. Jis noriai kalba šiuolaikinės automobilių pramonės, pramonės plėtros, elektromobilumo bei ES ir Kinijos santykių klausimais. Jis neslepia, kad yra elektromobilumo, autonominio vairavimo ir dirbtinio intelekto automobiliuose entuziastas. Todėl jis dažnai minimas Vokietijos spaudoje, interneto svetainėse ir televizijoje kaip ekspertas.
Dudenhoferis vėl pateko į antraštes po interviu Vokietijos televizijai n-tv (RTL Vokietijoje grupei), įsikūrusiai Kelne. Paaiškėjo, kad profesorius prisijungė prie „Teslos“ kritikų grupės ir piešia niūrų jos ateities paveikslą. Jis teigia, kad „Tesla“, kaip viena iš pionierių ir svarbiausias žaidėjas elektromobilių rinkoje, tampa praeitimi. Ją keičia stiprūs nauji varžovai iš Kinijos. Tarp jų BYD ir „Xiaomi“. Palyginti su jais, „Tesla“ jau atrodo pasenusi ir ne tik baterijų technologijų prasme.
Elonas Muskas daug daro dėl „Teslos“. Nebūtinai su gerais rezultatais
|
Profesorius prognozuoja, kad Elonas Muskas gali paspartinti įmonės nuosmukį.
„Elonas Muskas daro viską, ką gali, kad simpatiją „Teslai“ paverstų antipatija“, – sako profesorius.
Jis atkreipia dėmesį, kad prieštaringai vertinamam bosui bus sunku pakeisti įmonės situaciją. Dudenhoferio teigimu, „Tesla“ tik mažės, o ne augs. Ji nebėra neginčijama rinkos lyderė. Be to, dar viena santaupų paieška yra aklavietė ir kyla tolesnio bendrovės akcijų rinkos nuosmukio rizika.
Vokietijos automobilių parkų rinkoje jau pastebimas vadinamasis Elono efektas. „Deutsche Automobil Treuhand“ (DAT) tyrimų duomenimis, net 35 proc. automobilių parkų valdytojų svarsto, ar į savo automobilių parką užsakyti daugiau „Teslų“. 8 procentai respondentų mini, kad klientai nori grąžinti naudotas „Teslas“.
Mokslininko teigimu, amerikiečių kompanija kovoja su daugybe problemų. Jis įvardijo mažėjančius pardavimus, inovacijų stoką, automobilių asortimento nepriežiūrą ir prastai įgyvendintą strategiją. Pardavimo ramstis šiuo metu yra tik vienas „Model Y“, kuris buvo patobulintas.
„Kiekvienas automobilio modelis turi ne daugiau kaip trejus metus, kad įgytų pranašumą per naujoves. Po to sunku išlaikyti pranašumą prieš konkurentus“, – sako profesorius.
„Rolls-Royce“ pardavė daugiau automobilių nei „Tesla“
Interviu akcentuota, kad likę „Tesla“ modeliai jau prarado patrauklumą, tai liudija ir pardavimo rezultatai. 2025 metų pradžioje Vokietijoje buvo registruota mažiau „Model S“ ir „X“ automobilių nei „Rolls-Royce“ automobilių. Dudenhoferis pabrėžia, kad remiantis daugiausia „Model Y“, bus sunku konkuruoti su konkurentais, kurie siūlo didelį naujų automobilių modelių portfelį. Be to, kuo platesnis gaminių asortimentas, tuo lengviau konkuruoti kaina ir reklamuoti pasirinktą automobilį žymiai sumažinant kainą. „Center Automotive Research“ vadovas tvirtina, kad „Tesla“ šiuo klausimu nebeturi daug erdvės manevruoti.
Dudenhoferis minėjo, kad daug skelbtos „Tesla“ naujovės situacijos nepagerino. „Cybertruck“ nesugebėjo žengti už JAV ribų. „Robotaxi“ turi nedidelius šansus rinkoje, kurioje yra tokių stiprių žaidėjų kaip amerikiečių „Waymo“ ir kinų „Baidu“. Profesorius teigė, kad „Tesla“ kenčia dėl ydingos strategijos pasekmių ir įperkamo elektromobilio 20 000 – 25 000 eurų segmente trūkumo.
