Kas bendro tarp BYD ir „Nokia“? Naudojotės ir jūs ()
Greitu metu Lietuvoje atsidarys keli elektromobilius ir hibridinius automobilius pardavinėjantys kinų gamintojo BYD (Build Your Dreams) salonai.

© iMoD Official (CC BY 3.0) | https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_Auto#/media/File:BYD_booth_at_the_2023_Bangkok_International_Motor_Show.png
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
BYD – milžinė, turi 130 tūkst. inžinierių. 1995 m. pradėjusi veikti įmonė automobilių dalį įkūrė 2003 metais. Iki tol ji ilgą laiką buvo žinoma kaip baterijų gamintoja. Net ir „Nokia“ telefonai apie 2000-uosius turėjo būtent šio gamintojo baterijas.
2008 m. BYD pristatė vieną pirmųjų įkraunamų hibridų. Šią akimirką šis gamintojas netgi laimi prieš „Teslą“: skirtingais skaičiavimais, pirmoji turi 17–23 proc. elektromobilių ir hibridų rinkos. „Tesla“ – tik 10 proc. rinkos, nors grynų elektromobilių „Tesla“ parduoda daugiau.
|
BYD kaip ir kitas technologijų įmones remia Kinijos valdžia: skelbiama, kad 2020 m. ji gavo bent 2 mlrd. JAV dolerių subsidijomis.
„Build Your Dreams“ palengva ima užkariauti Europą. Pavyzdžiui, Kinijos automobilių eksportas 2024 m. trečią ketvirtį, palyginti su metais prieš tai, patrigubėjo.
Šie automobiliai populiarūs ir pačioje Kinijoje: jeigu užsienietiški automobiliai prieš penkerius metus čia sudarė du trečdalius, tai dabar užsienietiški automobiliai Kinijoje sudaro šiek tiek daugiau nei trečdalį.
Visa tai susiję su pokyčiais Europos automobilių pramonėje. „Financial Times“ rašo, kad „Volkswagen“, kurie per 87-erius metus nėra uždarę nei vieno fabriko Vokietijoje, šiuo metu svarsto uždaryti tris ir mažinti darbuotojų skaičių – konkuruoti su Kinijos milžine darosi sudėtinga.
Kinija ilgą laiką kopijavo automobilius nuo Europos. Šią akimirką galbūt jie ima kažką daryti geriau. Tačiau nereikia pamiršti, kad gamyklą Vengrijoje planuojanti statyti BYD turi 30 metų patirties gamindama baterijas. Veikiausiai tai ir yra tas pagrindinis konkurencinis pranašumas, kurio jiems nereikia kopijuoti.
O „Tesla“ savininkas Elonas Muskas išgyvena ypatingas savaites. Nuo tada, kai Donaldas Trumpas antrąkart tapo JAV prezidentu, „Teslos“ akcijos pinga: gruodį akcijos vertė buvo 480 dolerių, dabar – mažiau nei 230 JAV dolerių.
Ar „Teslai“ jau galas, nes situacija atrodo iš tiesų liūdnai? Pardavimai krenta panašiai kaip akcijų vertė: -42 proc. Švedijoje, – 48 proc. Norvegijoje ir Danijoje, – 55 proc. Italijoje, – 76 proc. Vokietijoje.
