Bezosas nori pranokti Muską. „Amazon“ stebina pasaulį (Foto) ()
Jeffas Bezosas, „Amazon“ įkūrėjas, žengia į automobilių pramonę.

© Ekrano kopija | https://x.com/cacaca_car_/status/1912309599270760646/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujas milijardieriaus remiamo startuolio „Slate Auto“ projektas – dvivietis automobilis už mažiau nei 23 000 eurų. Tai gali būti pirmasis elektromobilis tikrai „skirtas žmonėms“ – be nereikalingų triukų.
„Amazon“ įkūrėjas vėl nustebina. Jeffas Bezosas atėjo į automobilių pramonę ir investavo į Mičigano startuolį „Slate Auto“. Įmonė nori pagaminti nebrangų dvivietį elektrinį pikapą. Kaina? 25 000 dolerių. Palyginimui, tai yra mažiau nei pusė daugumos elektromobilių kainos.
„Slate Auto“ nėra atsitiktinis projektas. Jis buvo sukurtas „Re:Build Manufacturing“ – bendrovės, taip pat remiamos Bezoso, iniciatyva. Komandoje dirba buvę tokių prekių ženklų kaip „Ford“, GM, „Stellantis“ ir „Harley-Davidson“ darbuotojai. Tai rodo, kad tai daugiau nei tik eksperimentas.
Michigan-based EV startup Slate Auto showed it's first teaser
— cacaca (@cacaca_car_) April 16, 2025
$25,000 electric compact 2-door pickup
late 2026 release planned
Fully reveal on April 24th pic.twitter.com/oVV4UnlaUB
|
Planas paprastas – jokios prabangos, tik funkcionalumas. Tai turi būti dvivietis pikapas, kuris atitiks pagrindinius vartotojų poreikius. Minimalizmas, žema kaina ir paprastas dizainas. Bezosas nesitaiko į „Tesla“ klientus. Jis nori sukurti tai, ką galėtų įsigyti paprastas vartotojas – tas, kuriam automobilio reikia darbui, o ne pasipuikavimui.
2023 metais projektas surinko per 111 mln. dolerių. Be Bezoso, taip pat prisidėjo beisbolo komandos Los Andželo „Dodgers“ savininkas Markas Walteris ir „Re:Build“ investuotojas Thomas Tull. Tai žmonės, kurie nemeta milijonų į balą – jie eina ten, kur mato galimybę gauti konkretų pelną.
Šiuo metu yra mažai detalių. „Slate Auto“ parodė tik dvi automobilio nuotraukas – priekinę ir galinę. Dizainas? Paprastas, utilitariškas. Įmonė planuoja pradėti gamybą iki 2026 metų pabaigos gamykloje netoli Indianapolio.
Daugelis panašių projektų žlugo. Didelių ambicijų ir dar didesnių išlaidų turintys startuoliai dažnai neišgyvendavo. „Rivian“ buvo arti nesėkmės, kol „Volkswagen“ jį išgelbėjo. Tačiau būtent dėl to „Slate Auto“ gali turėti pranašumą – jis vysto pigų ir paprastą automobilį, kurį galima gaminti masiškai.
Jei Jeffas Bezosas ir jo komanda galės įgyvendinti projektą iki galo ir išlaikyti paskelbtą kainą, tai gali būti pirmasis tikrai prieinamas elektrinis pikapas. Ir tada konkurentai turės rimtai peržiūrėti savo strategijas.