Naujas „Mercedes“ be vairo? Vokiečiai kelia revoliuciją (Foto, Video) ()
„Mercedes“ prisijungia prie gamintojų, ketinančių pristatyti naują vairavimo sprendimą, grupės. Prekės ženklas netrukus planuoja pasiūlyti serijinius automobilius be vairo. Vokiečiai įžvelgia nemažai privalumų.

© Ekrano kopija | https://x.com/BBC_TopGear/status/1914741094916804984/photo/1
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Mercedes“ paskelbė, kad planuoja savo automobiliuose įdiegti „steer-by-wire“ sistemą. Šiuo atveju vairo sistema neturi mechaninės jungties tarp vairo ir ratų. Vietoj to turime elektroninę sistemą.
Be to, automobilis siūlo kintamą vairavimo santykį. Pavyzdžiui, kai judame nedideliu greičiu, pvz. manevruojant automobilių stovėjimo aikštelėje, net nedidelis vairo judesys reikš reikšmingą ratų posūkį. Tačiau jei važiuosime didesniu greičiu, automobilio reakcija į vairo judesius bus daug labiau subalansuota.
Direction « by wire », Mercedes-Benz développe une toute nouvelle expérience de direction entre agilité et sécurité maximale 😌!
— Mondial de l'Auto - Paris (@mondialdelauto) April 23, 2025
📸 Crédits photos @MercedesBenz @MercedesBenzFr pic.twitter.com/3nhnsLKwfi
|
Nors paminėjome vairą, gamintojas neketina jo naudoti. Šią vietą užims šturvalas (yoke). „Mercedes“ pabrėžia, kad šis sprendimas suteikia daugiau erdvės kojoms, todėl lengviau įlipti ir išlipti iš automobilio, taip pat geriau matomas ekranas priešais vairuotoją.
Tačiau „Mercedes“ įžvelgia ir nemažai kitų privalumų, susijusių su tokios vairo sistemos naudojimu. Dėl to, kad tarp vairo ir ratų nėra fizinio ryšio, vairuotojo rankos nejaus įvairaus pobūdžio vibracijos, susijusios su nelygaus paviršiaus įveikimu.
Be to, „steer-by-wire“ sistema, pasak „Mercedes“, taip pat suteikia daugiau lankstumo kuriant interjerą. Be to, šis sprendimas padidina automobilio individualizavimo galimybes pritaikant vairo sistemą pagal asmeninius kliento pageidavimus.
„Mercedes“ pabrėžia, kad savo naująją sistemą išbandė nuvažiuodama daugiau nei milijoną kilometrų. Sprendimas buvo išbandytas ne tik bandymų poligonuose, bet ir viešuose keliuose. Prekės ženklas skelbia, kad 2026 m. rinkai pristatys savo pirmąjį serijinį automobilį su „steer-by-wire“ sistema. Taigi tai būtų pirmasis Vokietijos gamintojas, žengęs tokį žingsnį.
Čia verta pabrėžti, kad tokios sistemos įdiegimas nėra jokia naujiena. Pirmasis automobilis, kuriame atsisakyta mechaninės vairo ir ratų jungties, buvo „Infiniti Q50“. Tačiau japoniškos markės automobilis turėjo ir antrą, klasikinę vairo sistemą, kuri buvo kaip „atsarginė“ iškilus problemoms.
Šiandien šturvalas mums labiausiai asocijuojasi su „Tesla“. Prieš kelerius metus Elonas Muskas nusprendė, kad klasikinis vairas yra pasenęs, ir modernizuodamas „Model S“ bei „X“ pristatė šturvalą. Sprendimas buvo prieštaringas, tačiau amerikietiško prekės ženklo vadovas dėl to pernelyg nesijaudino. Tačiau greitai paaiškėjo, kad kritikai buvo teisūs ir „Tesla“ automobiliuose pristatytas sprendimas kelia daug klausimų.
Bėda buvo ta, kad automobiliuose buvo naudojama klasikinė vairo sistema, o tai reiškė nepatogų vairo sukimąsi, todėl manevruojant reikėjo pilnai jį apsisukti. Galiausiai gamintojas pasidavė ir grąžino klasikinį vairo variantą. Įdomu tai, kad „Cybertruck“ modelyje buvo naudojama „steer-by-wire“ sistema. Tačiau šiame automobilyje randame vairą, kuris tik imituoja vairą.
Verta pridurti, kad vis daugiau gamintojų skelbia apie šio sprendimo įdiegimą savo modeliuose. Prieš kurį laiką „Lexus“ paskelbė, kad RZ modelis (pirmasis Japonijos markės elektromobilis) po modernizavimo buvo aprūpintas „steer-by-wire“ sistema.
Beje, „fly-by-wire“ sistema labai paplitusi aviacijoje.