Elektromobilis už 25 € Lietuvoje? ES planas – revoliucija kiekvienam vairuotojui ir smūgis Kinijai  ()

Daugeliui piliečių elektromobiliai vis dar nepasiekiami.



© ElisaRiva (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/machine-ferrari-toy-car-red-toy-car-1941669/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ar elektromobiliai netrukus bus prieinami kiekvienam europiečiui, nepriklausomai nuo pajamų? Naujausiame straipsnyje „Euronews“ Lenkijos klimato ir aplinkos viceministras Krzysztofas ​​Bolesta numato ES masto nuomos (lizingo) programą, kuri galėtų sudaryti sąlygas elektromobilumo plėtrai Senajame žemyne.

Socialinė nuoma kaip atsakas į transporto atskirtį

Automobiliai yra ir bus pagrindinė transporto priemonė visoje Europoje. Nors vystosi alternatyvios susisiekimo formos, automobiliai išlieka nepakeičiami – ypač kaimo vietovėse. Tačiau daugeliui piliečių elektromobiliai vis dar nepasiekiami.

„Švaraus transporto prieinamumas ir įperkamumas yra ne tik teisingos transformacijos ramstis, bet ir energetinio suvereniteto klausimas“, – pabrėžia klimato ir aplinkos viceministras Krzysztofas ​​Bolesta ir Europos Parlamento narys iš Prancūzijos Thomas Pellerin-Carlin.

„Euronews“ paskelbtame straipsnyje autoriai pabrėžia, kad nors elektromobilių naudojimas yra pigesnis (dėl mažesnių energijos kainų ir mažesnio gedimų skaičiaus), jų įsigijimo kaina vis dar per didelė vidutiniam europiečiui. Tai ypač paveikia kaimo gyventojus, kurie neturi alternatyvių transporto priemonių automobiliams. 

25 eurai per mėnesį už elektromobilį – ar tai apskritai įmanoma?

[Vokietija!] Net 2 kartus pigiau nei Lietuvoje! „Jei jums reikia gero garso už mažiausią kainą, ši garso sistema yra būtent tai“ (Video, „Redmi TV Soundbar“)
4981 2

Mažiausia kaina!

Iš Vokietijos

Ribotas kiekis

Puikūs pirkėjų ir apžvalgininkų vertinimai

Išsamiau

Sprendimas yra socialinė nuoma – modelis, kai valstybė subsidijuoja mažų elektromobilių nuomos kainą. 

„Prancūzijos pavyzdys rodo, kad be išankstinių išlaidų paramos gavėjai galėtų naudotis nulinės emisijos automobiliu už maždaug 150 eurų per mėnesį. Lenkijoje ši kaina turėtų sumažėti iki maždaug 25 eurų“, – sako Krzysztofas ​​Bolesta ir Thomas Pellerin-Carlin.

Nors iššūkis milžiniškas, autoriai jį mato kaip realią galimybę. Gavus ES paramą ir valstybių narių koordinavimą, būtų galima sumažinti vieneto kainą vykdant bendrus viešuosius pirkimus, užtikrinant, kad per ateinantį dešimtmetį per metus būtų parduota po milijoną tokių transporto priemonių.

Europos gamyba yra raktas į sėkmę

 

Socialinės nuomos programa turi ne tik socialinį ir ekologinį, bet ir ekonominį aspektą. 

„Užtikrindami, kad šie automobiliai būtų gaminami Europoje, paskatintume Europos automobilių sektorių“, – pabrėžia autoriai.

Automobilių pramonėje dirba 13 milijonų žmonių, o ES BVP sudaro 1 trilijoną eurų.

Susidūrus su augančia konkurencija iš Kinijos ir sparčios elektrifikacijos poreikiu, Europos gamintojams reikia postūmio. Socialinė nuoma galėtų suteikti būtent tokį impulsą, sukurdama pardavimo rinką ir palaikydama pramonės transformaciją.

Finansavimas jau yra. Laikas veikti

Straipsnio autoriai atkreipia dėmesį, kad sprendimas suderinamas su esamais ES finansiniais mechanizmais. Trumpuoju laikotarpiu programą galėtų remti Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, o ilguoju laikotarpiu – Socialinis klimato fondas.

 

„Jei įgyvendinsime tai 2025–2035 m., tai galėtų būti naudinga iki 10 milijonų Europos šeimų“, – rašoma leidinyje.

Be to, antrinė naudotų elektromobilių rinka įgaus naują gyvybę, o naudą pajus dar platesnė piliečių grupė.

Europa turi veikti kartu

Viceministras Bolesta ir europarlamentaras Pellerin-Carlin pabrėžia, kad programos sėkmė priklauso nuo bendradarbiavimo ES lygmeniu. 

„Palaikome Europos Komisijos veiksmus, kuri, įgyvendindama Švarios pramonės susitarimą, įsipareigojo parengti valstybėms narėms skirtas nulinės emisijos transporto priemonių socialinės nuomos gaires“, – pabrėžia jie.

Gairės turėtų būti parengtos greitai ir dalyvaujant ne tik vyriausybėms, bet ir socialinėms organizacijoms, siekiant pateikti realius sprendimus, kurie padėtų žmonėms ir sukurtų naujų darbo vietų ES automobilių pramonėje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(8)
(2)
(6)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: