Dyzelinas grįžta? Sprendimas priimtas. Vienas didžiausių Europos gamintojų drebina naujienomis ()
Šiandien akivaizdu, kad elektromobilių proveržis rinkoje nėra toks spartus, kaip prognozuota.

© andreas160578 (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/refuel-gas-station-gas-pump-petrol-2157211/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pastaraisiais metais vis garsiau skambantys raginimai pereiti prie elektromobilių kol kas nepasiteisina taip sparčiai, kaip tikėtasi. Maži elektromobilių pardavimai ir nuolat didelė tradicinių vidaus degimo variklių paklausa paskatino vieną didžiausių Europos automobilių gamintojų grupių persvarstyti savo strategiją ir stiprinti investicijas į vidaus degimo technologijas.
Nors elektrifikacijos lygis Europoje dar neperžengė 20 % ribos, nemaža dalis gamintojų ambicingai planavo, kad elektromobiliai sudarys daugiau nei pusę jų pardavimų. Vis dėlto, šiandien akivaizdu, kad elektromobilių proveržis rinkoje nėra toks spartus, kaip prognozuota.
Ekspertai šią situaciją aiškina keliomis priežastimis. Viena jų – nepakankama valstybių parama elektromobilių įsigijimui ir infrastruktūros plėtrai. Antra svarbi priežastis – stipri Kinijos gamintojų konkurencija, kuri spaudžia Europos automobilių pramonę. Galiausiai, kai kuriose didelėse rinkose, pavyzdžiui, Italijoje ir Ispanijoje, elektromobilių kainos išliko aukštesnės nei tikėtasi, o tai atbaido potencialius pirkėjus.
|
Susidariusi situacija rodo, kad artimiausiu metu reikšmingų pokyčių elektromobilių rinkoje neprognozuojama. Todėl didieji automobilių gamintojai jau pradėjo koreguoti savo strategijas.
Vienas iš tokių pavyzdžių – „Volkswagen“ koncernas, kuris savo elektromobilių programą papildė lanksčia hibridine platforma. Ši technologija leidžia gaminti to paties modelio versijas su vidaus degimo, hibridiniais arba elektriniais varikliais, atsižvelgiant į rinkos paklausą. Panašų sprendimą prieš kelerius metus priėmė ir „Stellantis Group“, kurios strategija jau pradeda duoti teigiamų rezultatų.
Šių gamintojų požiūris pabrėžia svarbų aspektą – nereikėtų primesti klientams vienintelio pasirinkimo. Vietoj to, elektrifikacija turėtų būti diegiama palaipsniui, siūlant pirkėjams galimybę rinktis iš įvairių jėgainių variantų. Toks požiūris leidžia vartotojams patogiau ir mažiau skausmingai pereiti prie elektrinio mobilumo.
Šiandien jau galime matyti, kaip „Opel“, „Citroën“ ar „Peugeot“ salonuose pirkėjams siūlomas tas pats automobilio modelis su skirtingais varikliais – elektriniu, benzininiu ar hibridiniu. Tai suteikia klientams didesnę pasirinkimo laisvę ir leidžia prisitaikyti prie individualių poreikių bei galimybių. Pavyzdžiui, naujasis „Opel Mokka“ siūlomas su įvairiais variklių tipais, įskaitant ir elektrinį.
„Stellantis“ žengė dar toliau šioje srityje. Grupės vadovas Jeanas-Philippe’as Imparato neseniai savo prekės ženklams išreiškė poreikį „daugiau vidaus degimo variklių“, aiškiai signalizuodamas apie ateities planus.
„Stellantis“ pastebėjo, kad tam tikrų modelių su dyzeliniais vidaus degimo varikliais paklausa prekybos salonuose išlieka aukšta. Pavyzdžiui, „Citroën C5 Aircross“ ir „Peugeot 308“ dyzeliniai variantai sulaukė didelio pirkėjų susidomėjimo.
Paradoksalu, tačiau rinkoje susidarė situacija, kai pirkėjai vis sunkiau randa dyzelinių automobilių net ir tuose segmentuose, kuriuose jų paklausa vis dar yra. „Stellantis“ mano, kad šioje nišoje slypi didelės rinkos galimybės.
Grupė argumentuoja, kad nemaža dalis pirkėjų nuvažiuoja nedidelius atstumus, todėl vidaus degimo varikliai jiems dar ilgai išliks aktualūs. Atsižvelgdama į tai, „Stellantis“ patvirtino, kad atnaujina dyzelinių variklių kūrimą ir šiuo metu dirba prie dviejų naujų dyzelinių agregatų – 2,0 litro ir mažesnio darbinio tūrio, skirto miesto automobiliams. Abu šie varikliai yra kuriami taip, kad atitiktų būsimus griežtus Euro VII emisijos standartus.
Apibendrinant galima teigti, kad nepaisant pasaulinės tendencijos link elektrifikacijos, tradiciniai vidaus degimo varikliai dar neprarado savo pozicijų rinkoje. „Stellantis“ pavyzdys rodo, kad automobilių gamintojai yra priversti būti lankstūs ir prisitaikyti prie realios pirkėjų paklausos, siūlydami įvairius variklių variantus ir toliau investuodami į vidaus degimo technologijų tobulinimą.