Katastrofos receptas. Štai kaip Rusija kovoja su krize ()
Karas ir sankcijos paveikė Rusijos Federaciją.

© Druschba 4, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ural-4320.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kai dauguma sunkvežimių iškeliavo į frontą, rinkoje atsirado didžiulė spraga. Pardavėjai greitai rado sprendimą ir taip pat greitai persistengė.
Pirmiausia Rusijos rinkoje pradėjo trūkti sunkvežimių (ypač tų, kurie turėjo didžiausią naudingąją apkrovą ir buvo pritaikyti tolimojo susisiekimo gabenimui). Tai nestebina, nes didžioji jų dalis iškeliavo į frontą. Be to, prasidėjus agresijai Ukrainoje, iškilo kita problema. Didžiausi pasaulio gamintojai greitai pasitraukė iš Rusijos. Vietinė pramonė („Kamaz“, „Ural“ ir Baltarusijos MAZ) negalėjo patenkinti paklausos.
Yra problema? Yra sprendimas. Į alkaną rinką greitai įžengė sunkvežimių gamintojai iš Kinijos (įskaitant „Dongfeng“, FAW, „Foton“, JAC, „Sitrak“, „Shacman“). Taip pat prasidėjo vadinamasis lygiagretus importas, nes ne visos transporto įmonės norėjo pereiti prie kiniško parko. Todėl iš kaimyninių šalių pradėjo atvykti tokių prekių ženklų kaip „Mercedes“ ir „Scania“ sunkvežimiai. Importo mastai buvo tokie dideli, kad iškilo kita problema. Verslininkai importavo daugiau transporto priemonių, nei rinka galėjo priimti (kai kurie turėjo tokias dideles atsargas, kad visiškai nutraukė importą). Taip rusai sukėlė automobilių rinkos krachą.
|
Rusijos transporto sektorių smarkiai paveikė ekonomikos sulėtėjimas. Transporto rinkos nuosmukį pajuto tiek geležinkelio darbuotojai, tiek sunkvežimių pramonė. 2025 m. pirmąjį ketvirtį didžiausių sunkvežimių rinka smarkiai sumažėjo. Pardavimai sumažėjo net 51 procentu! „Kamaz“ nukentėjo mažiausiai (tikriausiai todėl, kad bendrovė daugiausia dirba Rusijos armijai), nes užfiksavo 15 procentų kritimą. Tačiau stipriausių Kinijos žaidėjų atveju tai jau yra katastrofa. „Sitrac“ transporto priemonių pardavimai sumažėjo 55 procentais. „Shacman“ rezultatas dar blogesnis (-63 procentai). Rusijos „Ural“ (-67 procentai) ir Baltarusijos (MAZ su -68 procentų rezultatu) automobiliai taip pat laikosi prastai. Nukenčia ir tokių prekių ženklų kaip „Mercedes“ (-56 procentai) ir „Scania“ (-68 procentai) importuotojai. Ir tai dar ne problemų pabaiga.
Lizingo bendrovės taip pat susiduria su sunkvežimių rinkos krachu (iki 75 procentų Rusijos didelių sunkvežimių rinkos finansuojama lizingu). Remiantis agentūros „Autostat“ duomenimis, transporto įmonės masiškai grąžina transporto priemones ir reikalauja anksčiau laiko nutraukti sudarytas sutartis. O tai reiškia, kad į rinką patenka gana mažai naudoti automobiliai, kuriuos tikrai bus galima įsigyti vis mažesnėmis kainomis. Ir jų tikrai bus daugiau, nes pagal optimistiškiausias prognozes rinka susitrauks net 30 procentų. Pesimistų atveju – net 50 procentų.