„Visame pasaulyje. Gali sustoti automobilių gamyklos.“ Šokiruojanti žinia ()
Laukia politinių sprendimų.

© Steve Jurvetson, CC BY 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tesla_auto_bots.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vykstantis prekybos karas tarp Jungtinių Valstijų ir Kinijos smogia automobilių pramonei. Automobilių gamintojai perspėja apie pagrindinių žaliavų trūkumą, be kurio tolesnė gamyba taps neįmanoma. Automobilių inovacijų aljansas, kuriam priklauso tokie pramonės gigantai kaip „General Motors“, „Hyundai“, „Toyota“ ir „Volkswagen“, skelbia pavojų – daugelyje pasaulio vietų gamyklos gali būti visiškai sustabdytos arba gamyba gali būti smarkiai sumažinta.
Tiesioginė grėsmės priežastis – nauji Kinijos retųjų žemių elementų eksporto apribojimai, galiojantys nuo 2025 m. balandžio mėn. Kinija kontroliuoja šių žaliavų, kurios yra būtinos ne tik elektromobilių, bet ir daugybės kitų komponentų, tokių kaip varikliai, generatoriai, vairo stiprintuvai, priekiniai žibintai ir saugos diržai, gamybai, rinką. Neodimio magnetai yra ypač svarbūs, taip pat kitoms pramonės šakoms – nuo elektronikos iki ginklų.
|
Nors ši problema tiesiogiai nepaveikia pačių Kinijos gamintojų, likusioje pasaulio dalyje situacija darosi vis labiau įtempta. Indijoje tokie gamintojai kaip „Maruti Suzuki“, „Mahindra“ ir „Tata Motors“ jau skelbia apie gamybos linijų prastovą. JAV pramonė skaičiuoja dienas, kada teks įvesti produkcijos apribojimus, nors įmonės stengsis kuo ilgiau išlaikyti linijas atidarytas didelės maržos modeliams.
D. Trumpo administracija gavo prašymą įsikišti. Pasak „Reuters“, 2025 m. balandžio mėn. retųjų žemės metalų eksportas iš Kinijos sumažėjo perpus. Taip yra dėl naujų administracinių procedūrų, susijusių su eksporto licencijomis. „Bosch“, pasaulinė komponentų tiekėja, atsidūrė keblioje padėtyje, nes vis dar negavo reikiamų eksporto iš Kinijos patvirtinimų. Įdomu tai, kad keli mažesni „Volkswagen“ tiekėjai greičiau susitvarkė su biurokratija.
Reaguodamas į įtampą, Donaldas Trumpas apkaltino Kiniją sutarčių laužymu, o Pekinas – JAV piktnaudžiavimu puslaidininkių kontrole. Automobilių pramonė laukia politinių sprendimų, kurie nulems gamybos ateitį.